בשבת השחורה, 7 באוקטובר, נרצחה משפחה שלמה בביתה שבכפר עזה – ליבנת, אביב, יונתן, רותם ויפתח קוץ. ביום שלישי האחרון, 27 בנובמבר, הייתה אמורה לחגוג רותם ז"ל את יום הולדתה ה-19. לפני שנרצחה, ליבנת ז"ל, אימה, ביקשה שבמקום לקנות לה מתנות ליום ההולדת, יצאו חבריה ומשפחתה להתנדב ברחבי הארץ. מאז מותה, מגשימה המשפחה את צוואתה יחד עם מאות אנשים שכבר יצאו להתנדב לזכרה.

לפני כשבוע הגיעה משפחתה המורחבת של רותם ז"ל להתנדב במרכז הרפואי קפלן שבו נולדה. רותם הצטיינה באפייה, ולכן החליטה המשפחה לציין את האירוע בחלוקת עוגוניות (קאפקייקס) מקושטות ליולדות הטריות. "אחד הדברים שרותם הכי אהבה לעשות הוא לאפות", מספרת עדי לוי-סלמה, אחותה של ליבנת ז"ל, שיזמה את המפגש. "היא הייתה אופה עוגות מהממות בתשוקה ענקית. יש לא מעט אנשים שחוגגים ימי הולדת ומתנדבים ברוח המשאלה של ליבנת. גם אנחנו חיפשנו איפה להתנדב, וחשבנו על קפלן, שבו כל ילדי משפחת קוץ נולדו".

משפחת קוץ בקפלן (צילום: קפלן)
משפחת קוץ בקפלן | צילום: קפלן

החברות של רותם ז"ל מכפר עזה (צילום: אלבום פרטי)
החברות של רותם ז"ל מכפר עזה | צילום: אלבום פרטי

צוות בית החולים התרגש לקראת הביקור של משפחת קוץ, והחליט לארגן הפתעה למשפחה – מפגש מרגש עם המיילדת בגמלאות נינה הירש, שיילדה את רותם בדיוק לפני 19 שנה. עדי מספרת כי המיילדת אמרה שהיא רגילה שמזמינים אותה לשמחות, אך לאירוע כזה טרגי ועצוב, מעולם לא חשבה שתגיע. "ברגע שקראו לי לא היססתי לרגע. יחד עם כל המדינה כאבתי מאוד כששמעתי על הטרגדיה הזאת", מספרת נינה בהתרגשות.

דינה טיפלצקי, מנהלת השירות וחווית המטופל במרכז הרפואי קפלן, מספרת שכאשר פנתה אליה עדי, היא הרגישה שביקור המיילדת יוכל לשמש עבור המשפחה כמעין סגירת מעגל שאולי תעניק להם מעט נחמה בתקופה הקשה. "לשמחתי הצלחנו לאתר את המיילדת והיא הסכימה להגיע למפגש. לאורך המפגש לא נותרה עין יבשה. זה היה ערב עוצמתי ומיוחד. הלב של כולנו נשבר ונבנה מחדש, חזק יותר, נחוש יותר ובעיקר מלא באהבה ובהערכה למשפחה, שבחרה בחיים למרות הכל". לדבריה, הצוותים הרפואיים, היולדות במחלקה וגם המבקרים שפגשו, התרגשו מרגעי ההנצחה וביקשו לדעת עוד על משפחת קוץ ז"ל, שאותה הכירו עד כה מהתקשורת. למפגש הגיעו גם חברותיה של רותם מכפר עזה. הן עברו בין חדרי היולדות והציעו ליולדות לבחור עבור התינוקות את השם רותם.

רותם קוץ ז"ל (צילום: אלבום פרטי)
רותם קוץ ז"ל | צילום: אלבום פרטי

"אחת המשאלות שלנו ביום ההולדת של רותם, הייתה שאגם גולדשטיין תחזור מהשבי", מספרת עדי. "הן היו החברות הכי טובות. אגם אכן חזרה, ואני בטוחה שרותם דאגה לזה מלמעלה. נמשיך לספר את סיפורה של משפחת קוץ המופלאה. לצערי, לא נשאר אף אחד שיספר, אז אנחנו נמשיך ונעשה זאת בכל הזדמנות".