לפני כשנה וחצי התהפכו חייה של נאווה נחמני, 29, מנתיבות. היא עברה תאונת דרכים קטלנית בלוס אנג'לס וברגע הפכה למשותקת בכל גופה. מנערה צעירה שעובדת במכירות, עם חלומות בקנה ורצון להתפתח בתחום האיפור והקוסמטיקה, הפכה נחמני לתלותית לחלוטין – היא לא יכלה לאכול, לשתות, או להזיז את ידיה כלל.

כשהבינה שיש רק מקום אחד שיכול לסייע לה להשתקם, ולהעניק לה סיכוי ללכת שוב, היא פתחה בקמפיין גיוס המונים שבו פנתה לציבור בקריאה: "עזרו לי להגשים את החלום שלי, להיות מסוגלת לזוז שוב לבד".

התאונה אירעה במאי 22 - תאריך שלדבריה, לא תשכח לעולם. "גרתי בארה"ב, עבדתי בעגלות, במכירות. הכרתי את בן זוגי לשעבר דרך חברים. באחד הימים, החלטנו לנסוע שנינו ברכב, מסן דייגו ללאס וגאס, זו נסיעה של 5 שעות, אז קבענו שנתחלק בנסיעה. בחלק הראשון של הנסיעה הוא נהג ואני ניצלתי את הזמן כדי לנוח במושב האחורי".  לדבריה, בן זוגה כיוון את הרכב למצב של 'נהג אוטומטי', והיא נרדמה מאחור. "אחרי כמה דקות שמעתי בום מטורף ומצאתי את הראש שלי שמוט על קרקעית הרכב – אני הייתי הפוכה. לא יכולתי להזיז את הידיים ואת הרגליים. הרכב, שהיה במצב אוטומטי, זיהה בטעות משהו מצד ימין וניווט את הרכב שמאלה כשחשב שיש שם נתיב, ובעצם זה היה בטון מוחלק".

"כל הגוף שלי היה משותק. הרגשתי שאני לא זזה"

נאווה נחמני


"אני לא זוכרת את המכה רק את העובדה שהגוף שלי כאב ברמות שלא היה אפשר להכיל. עפתי וקיבלתי מכה מהדלת", היא משחזרת. "מצאתי את עצמי עם הראש למטה, מנסה לדבר ובקושי מצליחה. כל הגוף שלי היה משותק. הרגשתי שאני לא זזה. ראיתי שחור אבל הכנסתי לראש שאלוהים יעזור לי. הסתבר לנו אח"כ שהרכב התנפץ, ועשה 3 סיבובים באוויר לפני שנפלנו".

נאווה נחמני (צילום: פרטי)
נאווה נחמני לפני התאונה | צילום: פרטי

נחמני מספרת שבשלב זה הכניסו אותה לאמבולנס כשהיא מנסה להגיד לפארמדיקים שהיא לא נושמת. "שמו לי מסיכת חמצן על הפנים, הרגשתי תחושת נימול וזרמים בעוצמה מטורפת, פשוט אין מילים שיוכלו לתאר את זה".

"שאלתי את הרופאים אם בכלל אצא מזה, והם אמרו שרוב הסיכויים שלא"

נאווה נחמני

במשך ארבעה חודשים אושפזה בטיפול נמרץ בבי"ח בארה"ב ולאחר מכן עברה מספר ניתוחים לצורך שיקום. "אמא שלי הגיעה אליי מיד לאחר ששמעה מה קרה. נשברו לי כמעט כל החוליות בעמוד השדרה ובצוואר ושמו לי פלטינות. עשו לי חור בצוואר כדי להכניס מכונת הנשמה. שאלתי את הרופאים אם בכלל אצא מזה, והם אמרו שרוב הסיכויים שלא. אני זוכרת שלא היה לי קול והייתי מצקצקת בלשון כדי לתקשר איתם. היה לי חום גבוה שלא ירד המון זמן, ושמו לי שמיכות עם קרח מלמטה ומלמעלה כדי להוריד את טמפרטורת הגוף. אפילו מורפיום לא עזר לכאבים שהרגשתי, זה היה בעוצמות מטורפות שאפילו אני לא יודעת איך החזקתי מעמד".

נאווה נחמני "למדתי להקליד עם הפה" (צילום: פרטי)
נאווה נחמני "למדתי להקליד עם הפה" | צילום: פרטי

שיקום נוירולוגי אגרסיבי

אחרי 4 חודשים שבהם עברה טיפולים בבי"ח בארה"ב, נחמני הגיע לישראל, כדי לעבור תהליך של שיקום נוירולוגי בשיבא. "הייתי משותקת בכל הגוף, והיו צריכים להרים אותי עם מנוף. השיקום ארך כחצי שנה וכלל המון אתגרים בדרך. הרגשתי כמו גוש בשר שמסובבים אותו ימינה ושמאלה. ואז הגיע הרגע המר שבו בישרו לי שזהו - אמרו לי שלא אוכל להשתקם יותר ושהגעתי ליעדים המקסימליים".  

נחמני העיקשת לא הסתפקה בתשובה והחליטה לחפש מקום שיסכים להמשיך ולשקם אותה. בסופו של דבר היא אכן מצאה מקום כזה - מרכז שיקום ברעננה בשם MOVE TO MOTION. "הם היחידים שאמרו לי שבעזרת תהליך שיקום אינטנסיבי יש סיכוי שאצליח להזיז שוב את הרגליים ואת הידיים. אני חולמת ללכת. לגרד את הפנים, להזיז שערה מהלחי, לקחת כוס מים ולשתות. בינתיים למדתי להקליד עם הפה ולהפעיל את הנייד עם האף, מנסים להסתדר".

עלות שיקום כזה הוא חצי מיליון שקלים, וכעת נחמני יוצאת, כאמור, בקמפיין גיוס המונים כדי שתוכל להתחיל בו. "אני בטוחה שיש אנשים טובים שמזדהים איתי וירצו לעזור. אני מודה לכולם ומתרגשת מאוד. יש לי עד 59 ימים להגיע ליעד, אני מתרגשת וכבר חולמת איך אני חוזרת שוב לעשות את מה שאני אוהבת, לאפר, לעסוק בתחום האסתטיקה".

לתרומות לקמפיין "צועדת לעבר הנס"