תמיד חלמתם שהיו לכם עיניים כחולות ועמוקות כמו אוקיינוס, אבל נתקעתם עם עיניים חומות כמו כולנו בלבנט. מה לעשות, החיים לא הוגנים ומדובר בתופעה יחסית נדירה. אבל גם אם החיים לא האירו לכם פנים, זה עדיין מעניין לגלות מאיפה התופעה המדהימה הזאת הגיעה.

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

הגן לעיניים כחולות הוא למעשה מוטציה של אחד הגנים שקובעים את צבע העניים. המוטציה התגלתה לראשונה לפני 7,000 שנה בקרב אנשים שחיו בעידן האבן. בשנת 2006 חוקרים הצליחו למקם את מי שלדעתם היה האדם הראשון אי פעם עם עיניים כחולות במערה באזור דרום-מערב ספרד. אבל המחקר שסיכם את הממצאים פורסם רק בשנת 2014, שם התגלה כי האדם הראשון שהיו לו עיניים כחולות לא היה בהיר עור כפי שהיינו מצפים.

למעשה, בשיירי הדנ"א של האדם הזה נמצאו גנים אפריקניים. "מדהים לגלות כי הגן שגורם בעיקר לאירופאים להיות בהירים למעשה הגיע מהגנים הכהים האפריקאיים", אומר מחבר המחקר לביזנס אינסיידר.

עיניים כחולות בבני האדם המודרניים נוצרות כתוצאה מגן שנקרא HREC2. הגן הזה מופעל רק כאשר יש שני עותקים ממנו, וזה בדיוק היה המקרה אצל האדם הראשון שמצאו החוקרים. לפי החוקרים, המוטציה נוצרה לראשונה לפני 10,000 שנה, בקרב בני האדם הראשונים שהתגוררו ליד הים השחור.

עוד ב-mako בריאות:
>> מיתוס הסקס: יש לו רגליים גדולות? זה לא אומר כלום
>> מגרד לכם שם למטה? מדריך הפטריות השלם
>> ניתוח חזה לגברים: יש מה לעשות עם הציצי הגברי