יש דברים שלא עושים, למשל, אם תנסו לכסוס ציפורניים בציבור, אתם מסתכנים במכה דידקטית על היד. אם תקפיצו את הרגל, תתקעו גרעפס או תנסו לפתוח שקית עם השיניים, אנשים ינסו לעצור בעדכם, או לפחות יעשו פרצוף כועס שיעשה לכם עצוב על הלב. אבל לא הכל אבוד, יש דברים שיש להם מוניטין גרוע, אבל הם דווקא יכולים לעשות לנו הכי טוב. הנה כמה דברים שכדאי לכם להמשיך לעשות:

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

תנו דרור ללשון

עכשיו זה מדעי, אתם לא חייבים לשמור על שפה נקייה, למרות שאמא שלכם עושה לכם על זה פרצוף. מחקר שנעשה באוניברסיטה בבריטניה גילה כי קללות פועלות כמו משכך כאבים. הוא נתן למשתתפים לחוות רמות שונות של כאב, ושם לב שהמשתתפים שקיללו יכלו לסבול כאב לאורך זמן רב יותר מאשר המשתתפים שלא קיללו. לפי החוקרים, מדובר במנגנון התמודדות פסיכולוגי שעוזר לנו להיות יותר עמידים לכאב. מה שכן, אם אתם רוצים שזה יעבוד, כדאי שתשמרו את הקללות לרגעים חשובים ותקצצו בהן ביומיום.

אל תציעו את המיטה שלכם   

נכון, זה אולי נראה טוב יותר כשאנחנו חוזרים הביתה והכל מסודר, אבל זה לא בהכרח בריא יותר. חוקרים מצאו כי הצעת המיטה מיד לאחר השינה גורמת להילכדות חלקיקי עור ושיער שלנו בין הסדינים. כידוע, אלו הם בדיוק חומרי המזון של קרדית האבק, שיכולות לגרום לתגובות אלרגיות, גירוד וגירוי בעור ובעיות נשימה. אז אם החברה שלך חושבת שזה בגלל שאתה לא מחונך, אל תציע את המיטה, ותסביר לה שאתה מציל אותה מגרד ואדמומיות, זה הכי רומנטי.

מיטה מבולגנת  (צילום: hxdbzxy, Thinkstock)
אל תציעו את המיטה שלכם בבוקר, זה יעשה לכם טוב | צילום: hxdbzxy, Thinkstock
עוד ב-mako בריאות:
>> חיטוט קטלני: על שערות הפוכות ושאר ירקות
>> מה באמת עובר לכם בראש בזמן האימון?
>> חיים ומוות ביד הלשון: מה לשון שלך אומרת על בריאותך?

תמשיכו לרכל

מכירים את האנשים האלה במשרד שאי אפשר לדבר איתם על כלום? אי אפשר לדבר על שרון מכספים ואין תגובה כשמנסים לספר לו על מה שקרה במטבחון בבוקר עם יוחאי. כבר התחלנו לחשוב שמשהו לא בסדר איתנו, אבל אז חוקרים מאוניברסיטת סטנפורד מצאו שריכולים, או חלוקת מידע תדמיתי, דווקא יכולים להועיל לחברה.

במחקר השתתפו 216 מתנדבים שחולקו לקבוצות והמשימה שלהם הייתה לעשות החלטות כלכליות לטובת הקבוצה. לאחר סיבוב אחד של החלטות ללא ריכולים, הורשו חברי הקבוצה לדבר על מה שקרה, ולמעשה לרכל על מי שעשה החלטה טובה ועל מי שמסכן את הקבוצה. החוקרים סיכמו כי מדובר בפעולה חשובה, שמשמרת רמות גבוהות יותר של שיתוף פעולה בין בני אדם.

אל תשמרו בפנים

להפליץ ולתקוע גרעפסים זה חשוב, לא רק בגלל תחושת השחרור המשכרת, אלא בגלל הבריאות. הריחות של הגזים שלנו יכולים לרמוז לנו על מצבנו הבריאותי. בנוסף, דווקא מאכלים שידועים כגורמי גזים מרובים, הם בדרך כלל מאוד בריאים. למשל ירקות כמו ברוקולי, כרוב, עדשים ושעועית אמנם יכולים לגרום לגזים, אך הם מאוד חשובים למערכת העיכול. אל תשמרו בבטן - זה יכול קצת לכאוב, וגם אל תתנו לקצת ריח רע לעצור בעדכם.

>> סכנות ביתיות: האם עובש יכול לגרום לאסתמה?