אין ספק שהלק ג'ל שנכנס לחיינו לפני מספר שנים שינה את כללי המשחק. פתאום אפשר לשטוף כלים, לרוץ לסידורים ולא לדאוג מכלום, הלק עמיד ונותר במקומו לאורך שבועות. אלא שהנוחות הזאת עלולה לעלות לנו בכמה תענוגות מפוקפקים למדי. לאחרונה פורסם מחקר המציג את נזק הקרינה בעת הטיפול, ואגב, זה לא ממש לא הנזק היחיד ברשימה. הנה כמה בעיות מוכרות שעלולות להיגרם בעקבות לק ג'ל, והדרכים שיאפשרו לכן להימנע מהם, או לפחות לצמצם את הסיכונים.

 הבעיה: קרינה מסוכנת שנפלטת ממכשיר הלק ג'ל

מנורת החימום במטרה לייבש את הציפורניים באמצעות קרינת UV {הקרנה מאד מרוכזת של קרינת UV} העשויה לגרום להאצה של הזדקנות העור וסרטן העור.

מה מומלץ לעשות: מומלץ למרוח מסנן קרינה על גב הידיים, בייחוד לפני הטיפול. עם זאת, חשוב לדעת שכמו בכל חשיפה לקרינה מייננת אין הגנה של 100%, ולכן לא מומלץ להפריז בטיפולי לק ג'ל.

הבעיה: מכתמים ועד פטרת - תופעות אסתטיות בציפורניים ובעור

החומרים האקריליים עשויים לגרום לתגובה של התעבות העור מסביב לציפורן: צבע העור עלול להשתנות, עשוי להופיע גרד ואי נוחות ולעיתים נגרם נזק עצום לציפורן כגון שבירת ציפורניים, היפרדות של הציפורניים מהבסיס שלהן, כתמים לבנים על הציפורן ואף הופעה של פטרת הציפורניים.

לק ג'ל (צילום: צילום מסך מתוך ווטסאפ)
הקרינה הנפלטת ממכשיר הלק ג'ל עשויה לגרום לסרטן העור | צילום: צילום מסך מתוך ווטסאפ

מה מומלץ לעשות: במקרה כזה כדאי להימנע לחלוטין מטיפול לק ג'ל ולפנות למומחה לרפואת עור כדי לקבל את הטיפול המתאים ביותר לבעיה.

הבעיה: עיוות הציפורן שנגרם מהסרת הלק בצורה לא ראויה

מה מומלץ לעשות: לעולם לא מסירים את הלק באופן עצמאי, משום שהפעולה פוצעת את החלק הקרני של הציפורן. אם הוא מתחיל להתקלף פונה לקוסמטיקאית.