שנים ארוכות התמודד אבי קאפון עם מחלת כליות, אך מצבו הבריאותי מעולם לא מנע ממנו לשרת כלוחם במילואים. חברו לשירות, אביעד ישראלי, מספר כי עוד במלחמת לבנון השנייה אבי לחם בעומק השטח כמילואימניק בזמן שסבל מתפקודי כליות נמוכים מאוד.

הם הכירו לפני שנים רבות דרך בנות הזוג שלהם, גם הן חברות טובות. לפני כמה שנים אבי התבשר כי אין מנוס ושהוא יזדקק לתרומת כליה. אביעד לא חשב פעמיים והציע לתרום לו את שלו. הוא ניגש לבצע מספר בדיקות ולבסוף נמצא מתאים. בזמן ששרת במילואים בכרם שלום ביולי 22, הגיע הטלפון שבישר לו כי הגיע הזמן לבצע את הניתוח. בתום המילואים הוא השלים את הבדיקות, ובאוגוסט 22 שניהם נפגשו על שולחן הניתוחים.

הניתוח עבר בשלום, ואביעד מספר שהוא ואבי חזרו לאיתנם במהרה, מאז הוא אפילו הספיק לרוץ חצי מרתון. ב-7 באוקטובר שניהם גויסו לדרום. אביעד משרת ביחידה 6261 של יוצאי סיירת גבעתי כחובש פלוגתי, ואבי משרת כרס"ן ביחידה מיוחדת. כבר 116 יום הם נלחמים בעומק השטח.

אבי, אביעד והנשים (צילום: פרטי)
אבי, אביעד והנשים - למטה מיד אחרי הניתוח. למעלה - שנה אחרי | צילום: פרטי

אביעד, הניתוח לא השפיע על היכולות הפיזיות?

"להפך, המצב של אבי מצוין, הוא הרבה יותר טוב ממה שהיה לפני הניתוח. גם אני פעיל מאוד גופנית".

איך היחסים מאז התרומה?

"אבי הוא משפחה לכל דבר. כבר בהתחלה נוצר חיבור חזק ועכשיו זה ממש משפחה. הוא איש מאוד מיוחד".

מה גורם למוטיבציה כזאת? בכל זאת עברתם פרוצדורה רפואית לא פשוטה

"אין פה בכלל שאלה. אני לוחם, חובש, ויש לי אחריות כלפי החברים והמדינה. מה לעשות, אין פה מנהיגים אז מישהו צריך לשמור עליה".

אבי, איך אתה מרגיש בימים אלה?

"אני מרגיש מעולה. רק כדי להבהיר – בחומת מגן נלחמתי עם 50 אחוז תפקודי כליה ובצוק איתן הייתי עם 40. בזכות אביעד, היום אני אריה".

אביעד ואבי בשירות המילואים (צילום: פרטי)
אביעד ואבי בשירות המילואים | צילום: פרטי

מאיפה הרצון להילחם בכל מצב?

"את האהבה למדינה ירשתי מסבא בן ציון, הוא היה ציוני והנחיל בי את הרצון הזה, גם אבא שלי היה לוחם בשריון ביום כיפור ובמלחמת לבנון הראשונה. אני אוהב את עם ישראל ומאמין בו".

אבי ואביעד הם שני מילואימניקים שהוכיחו שגם עם כליה אחת אפשר לנצח ולהתגייס למאמץ הלאומי. הם שניהם עצמאיים שהשאירו בבית אישה וילדים והראו שאין גבול לרצון הטוב לשרת את המדינה. אביעד מספר לסיום, כי מאז 7 באוקטובר העסק שלו לא פעיל, ולמרות זאת הוא לא זוכה לתמיכה מהמדינה. "חשוב לי לנצל את ההזדמנות כדי לומר שעם כל הרצון לתרום ולא להפנות עורף למדינה כשהיא זקוקה לנו, נשמח שהמדינה תתמוך בבעלי העסקים כי אנחנו פשוט בקריסה".