אתם נרדמים בכל שנייה פנויה שיש לכם, כשמחפשים תשישות כרונית בגוגל מקבלים תמונה שלכם ואין לכם זיכרון של הפעם האחרונה שהלכתם לישון לפני אחת בלילה. אתם עמוק בבוץ, אבל לנו יש את הפתרון המושלם בשבילכם. הנה 7 דרכים להשיג שינה מתוקה של 8 שעות לפחות. בהצלחה בהמשך חבר'ה.

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

1. תעשו איזה אימון זריז

נכון, אתם עייפים מנטאלית, אבל אולי אתם צריכים קצת לעייף את הגוף שלכם כדי להצליח לישון כמו שצריך. מאמץ גופני במשך היום  יגרום לפחות אנרגיה בערב, השינה המתוקה מובטחת.

2. תקבעו שתי שעות שינה

אם יש לכם בעיה להתנתק מהסדרה שלכם וללכת לישון בשעה נורמלית, זו כנראה בעיה של גבולות. תציבו לעצמכם שני גבולות כדי להקל על עצמכם בהדרגה. בשעה השינה הראשונה שקבעתם, תחליטו להתנתק מהמסכים ותלכו לשטוף פנים ולהתארגן לשינה. בשעת השינה השנייה – זה הזמן לכיבוי אורות.

3. תרשמו את המחשבות שמטרידות אתכם

אתם רק נשכבים במיטה וכבר מתרוצצות לכם מחשבות בראש על מה תלבשו מחר לעבודה, מה תאכלו בארוחת הצהריים ומיילים שאתם חייבים לזכור לענות עליהם. בתקופות העמוסות שמדירות שינה מעיניכם, פשוט תשימו מחברת ועט לצד המיטה שלכם ובכל פעם שעולה עוד מחשבה מטרידה, פשוט תרשמו אותה במחברת ותמשיכו הלאה בחייכם.

עוד ב-mako בריאות:
>> הדרך היחידה לאכול פחמימות וגם לרזות
>> "כך ריפאתי את הילד שלי מאלרגיה לבוטנים"
>> ברית זה לא סיפור: המכשיר הישראלי שעושה ברית מילה ללא ניתוח

4. תחשיכו את החדר

אולי נראה לכם חשוך עכשיו, אבל כשהבוקר יגיע אתם הולכים להתעורר ב-5 בבוקר ולא להצליח להירדם בחזרה. אם אתם רוצים לישון טוב באמת, תסגרו את התריסים ותיצרו חשיכה מוחלטת. הדבר הבעייתי היחיד הוא להצליח לקום מהמיטה בבוקר.

5. תטעינו את הטלפון רחוק רחוק

יודעים מה הכי מסיח את הדעת? כשמקבלים הודעה שנייה לפני שנרדמים. העניין הוא שבסוף זה תמיד משהו לא מעניין מספיק בשביל לא לישון. אם אתם רוצים לישון באמת, שימו את הטלפון שלכם רחוק מהמיטה ותלכו לישון בשלווה. זה גם יעזור לכם להתעורר טוב יותר, כי תצטרכו לקום לכבות את השעון המעורר ואם כבר קמתם, לא תשימו מים לקפה?

6. תקשיבו לספר מוקלט

הבעיה בלקרוא לפני השינה היא שכל האור הזה דווקא מעכב אתכם מלהירדם, הפתרון הפשוט הוא לשמוע ספר אודיו. כך תוכלו להירדם מהספר שלכם בלי להתעורר אחרי שעה וללכת לכבות את האור.

7. אל תשתו אלכוהול מאוחר מדי

כוס היין הזאת שנראית לכם מתאימה לשינה היא הטעות הכי גדולה שלכם. זה אולי נשמע לכם מרדים, אבל אלכוהול לקראת השינה יכול דווקא להמריץ אתכם ולהשאיר אתכם ערים יותר ממה שתכננתם.

(מקור)

 >> 11 מאכלים שכדאי לכם להפחית את צריכתם