מי שצופה ב"מאסטר שף", יודע שלעיתים הבישול והמתח המתלווה לתחרות, מוציאים מהתמודדים תחושות וזיכרונות שנדמה שכבר נקברו עמוק בתוכם. לא פעם אנחנו מגלים שמאחורי הסינרים המבריקים, המנות המגרות והחיוכים היפים עומד לרוב אדם שעבר דבר או שניים בחייו.

ההתמסרות לבישול, היא לא דבר של מה שבכך, רבים מהתמודדים מוצאים במטבח אי של שקט, המקום בו הם צומחים ופורקים את אשר על ליבם. הערב (ראשון, אחרי החדשות, קשת 12), גל מורן ישראלי, המתמודדת שהמרגע הראשון פתחה את ליבה, מספרת באומץ רב על הימים בהם התמודדה עם מחלה קשה.

"כשעליתי לחטיבה גילו אצלי מחלה כרונית בכליות שהשאירה אותי משהו כמו חצי שנה בבית", סיפרה גל במהלך ההכנות והסבירה כי כדי לטפל במחלה היא נטלה סטרואידים ועברה טיפולים כימותרפיים שבעקבותם שערה נשר. בתורה נערה, היה מדובר בתקופה קשה שגרמה לביטחון העצמי שלה להתערער.

"אמרו לי שהמחזור שלי ייפסק. פתאום היה צריך להגן על כל מה שמאפיין אותי כאישה", המשיכה, "זה לא פשוט לחטוף בגיל ההתבגרות כזאת מכה, מה יש לי אם לא את הביטחון העצמי שלי כילדה. פתאום אמא שלי שהייתה אישה עם קריירה צבאית מאוד מפוארת עזבה לתקופה את הצבא והייתה איתי כל לילה. זאת הייתה תקופה שלא רציתי לזכור, אבל אמרתי לעצמי: 'אוקיי גל הגוף שלך בגד בך, יש דברים שאת לא יכולה לעשות, אבל את תעשי הכל כדי לגרום לדברים לקרות בכל זאת בחיים שלך'".