קמתם אחרי ערב משוגע של שתייה? חוץ מלסבול מהנגאובר אתם גם עלולים לסבול מבעיות במערכת העיכול. ובאופן ספציפי, כשאתם הולכים לשירותים אחרי ערב כזה, משהו שם יהיה שונה מבדרך כלל. זה קורה כי אלכוהול משפיע על מערכת העיכול, וגם משפיע לרעה על ספיגה של ויטמינים בגוף. 

 >> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

"המעיים אחראיים לספיגה של ויטמינים ומינרלים מהאוכל שאכלנו", אומר הגסטרואנטרולוג, ד"ר ניקט סונפאל, לחדשות יאהו. "כאשר צורכים אלכוהול, דפנות המעיים נהיות רגישות יותר, ומאבדות מיכולת הספיגה שלהן. מה שבין היתר יכול לגרום גם לקשיים בעיכול ולשלשול".

בירה (צילום: Nikolay Trubnikov, Istock)
בירה ומאלט הם בעלי ההשפעה הגדולה ביותר על מערכת העיכול | צילום: Nikolay Trubnikov, Istock

אלכוהול מכיל אתנול, חומר שבין השאר גם מאיץ את תהליך העיכול, מה שגורם לכך שהמים לא מספיקים להתעכל בגופנו ויוצאים בצואה. בירה ומאלט הם בעלי ההשפעה הגדולה ביותר על מערכת העיכול, משום שהם מכילים הרבה פחמימות. השילוב בין הפחמימות לבין העיכול המהיר (בשל האתנול), גורם לכך שהרבה פחמימות מגיעות למעיים לפני שהספיקו להתעכל – מה שעלול לגרום לגזים, נפיחות ותחושות אי נוחות.

בלע קיבה רגישה? מספיק שתשתו 2-3 משקאות בערב בכדי לראות את השינוי ביציאות - בין אם תרגישו כאב בטן ונפיחות, ובין אם תפתחו נטייה לשלשול. אז מה עושים עם זה? כמו הנגאובר, אין תרופה חוץ מלשתות פחות. 

עוד ב-mako בריאות:
>> 11 חוקי דיאטה שכדאי לכופף
>> מה באמת אומר "רכיבים טבעיים בלבד"?
>> ארבע גברים וגעגוע לסביח: הנסיינים שלנו עשו דיאטה ושרדו לספר עליה