צורתם של תחתוני החוטיני בשילוב עם הבד שממנו הם עשויים מביאים עמם יתרונות רבים, אבל גם חסרונות לא מעטים. לפעמים צריך לדעת מתי כדאי להשאיר את החוטיני בבית ולהחליף אותו בתחתונים אחרים. מגזין קוסמופוליטן דיברו עם ד"ר ג'יל רבין, רופאה ופרופסור לגינקולוגיה ומיילדות בניו יורק, המתארת מצבים שונים שבהם כדאי להימנע מהפריט הסקסי.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

1. לובשות בגדי אימון כל היום

השילוב של בגדי ספורט וחוטיני אינו מומלץ במיוחד כשזה קשור לנרתיק. אחרי פעילות ספורטיבית ומלאת זיעה, מכנסי הטייץ נוטים להיות לחים - מה שעלול לגרום להתרבות חיידקים באזור הנרתיק. עדיף שתביאו לאימון תחתונים להחלפה (וגם מכנסיים), כדי לשמור על רעננות ובריאות הגוף.

2. יש לכן נטייה לזיהומים בקטריאליים/ פטרייתיים בנרתיק

אם חוויתן זיהומים בנרתיק בעבר, ייתכן מאוד ששימוש תכוף בחוטיני עשוי לעודד זיהומים עתידיים. נשים רבות אוהבות חוטיני ואם אתן ברות מזל ולא חוויתן זיהומים כלשהם, זה בהחלט הגיוני. במקרה שכן, כדאי להחליף לתחתונים אחרים, כמו גזרת ביקיני או היפסטר.

3. היריון

היריון עשוי לערער מעט את המערכת החיסונית ולהפוך אתכן לפגיעות יותר לזיהומים בנרתיק. ישנם זיהומים שעשויים לסכן את התינוק. לכן, בזמן ההיריון כדאי לוותר על החוטיני.

עוד ב-mako בריאות
>> שיר אלמליח מלמדת להתחטב מבלי לוותר על שוקולד
>> אימון עצבני לירכיים
>> גילינו מה אורכו של השנ"צ האולטימטיבי

4. אתן בקושי לובשות כותנה

אם אתן מוצאות את עצמכן נמנעות מכותנה, כדאי שתשקלו זאת בשנית, שכן הימנעות מהלבשה תחתונה שעשויה מכותנה עשויה לגרום לזיהומים. בדים סינטטיים לא מאפשרים לעור לנשום והם כולאים לחות. לעומתם, כותנה מאפשרת לעור לנשום ומסייעת לשמור על רמת חומציות תקינה בנרתיק. רמת החומציות היא חיונית למניעת זיהומים ולשמירה על בריאות הנרתיק.

מעצב תחתונים (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
יש לכן נטייה לזיהומים בנרתיק? כדאי לוותר על החוטיני | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

5. אתן מחליפות טמפונים בתדירות נמוכה

הסיכויים שהחוט של הטמפון יעביר חיידקים מהרקטום לנרתיק הם מאוד נמוכים, אך זה בהחלט מצב אפשרי אם אתן מחליפות טמפון בתדירות נמוכה יותר משאתן מחליפות תחתונים (מה שמאפשר לחוט של הטמפון לצבור חיידקים). כדי להימנע מזיהום כזה, ד"ר רבין ממליצה להשתמש בטמפון עם רמת ספיגה נמוכה ולהחליפו כשאתן מרגישות שהוא כמעט מלא.

6. אתן הולכות לקנות בגד ים חדש

אם אתן מתכננות שופינג וחיפוש אחר בגד ים חדש – ד"ר רבין ממליצה להשאיר את החוטיני בבית וללבוש במקום תחתונים מלאים יותר. כך תוכלו להגן על עצמכן מפני חיידקים שנשארו בבגד ים שאתן מודדות, שייתכן שנמדד על ידי 10 נשים קודם לכן. 

7. אתן סובלות מבריחת שתן

בריחת שתן היא בעיה נפוצה, שתוקפת כשליש מהנשים אחרי גיל 40. על פי ד"ר רבין, גם טיפות מעטות של שתן (שבעל רמת חומציות גבוהה יותר מבנרתיק), בשילוב עם חוטיני צמוד ביותר – עלולות לגרום לגירוי בעור ואף לפריחה באזור הנרתיק. לא נעים.

>> האם את אלרגית לזרע?