קייטי הולמס, היילי ביבר, קיילי ג'נר ואפילו מייגן מרקל– כל מי שמבינה דבר או שניים באופנה כבר מזמן אימצה את הנעליים המעודנות, שזכו לכינוי "נעלי בלרינה", וחזרו לככב על המדפים לאחרונה. אם אתם חיים על הפלנטה הזאת אבל עדיין לא יצא לכם להיתקל בנעליים מהסוג הזה, כפי שתוכלו לראות, מדובר בנעליים הדוקות בעלות מבנה צר יחסית, הדומות במראן לנעלי הריקוד הקלאסיות.

אבל אם נשים רגע את ענייני האופנה בצד, כדאי להתייחס למי שפחות מחבבים את הנעליים האופנתיות - מומחים אורתופדיים, הסבורים כי מדובר בנעל שעלולה לפגוע בבריאות כף הרגל. "מדובר בנעליים ללא יכולת שיכוך זעזועים וללא תמיכה מתאימה לכף הרגל. הן עלולות לגרום לכאבים, לדלקות ואף לפגיעה מבנית בכף הרגל בשימוש ארוך טווח", מזהיר ד"ר עוז פרנקו, מומחה לאורתופדיה של הכללית במחוז דן - פ"ת.

נעלי בלרינה  (צילום: יחסי ציבור)
יפות - אבל לא ממש בריאות | צילום: יחסי ציבור

יתרה מכך, הוא מציין כי שימוש בנעליים אלה ע"י אנשים עם בעיות אורתופדיות ספציפיות, עלול להזיק אף יותר. "כפות רגליים בעלות מבנה לקוי (כגון הלוקס וולגוס למשל – תופעה שבה מפרק הבוהן נדחף החוצה), או אנשים שהקשת שלהם בכף הרגל שטוחה, עלולים לסבול מכאבים כתוצאה משימוש תכוף בנעליים אלה".

View this post on Instagram

A post shared by Meghan Markle (@meghanmarkle_fan)

והמסקנה?

"כדי להימנע מהבעיות שצוינו, חשוב להימנע משימוש תכוף או ממושך בנעליים אלה, וכשמדובר באנשים שאצלם אובחנה בעיה פתולוגיה רלוונטית, יש להימנע לחלוטין משימוש בנעליים אלה".