יש הרבה תיאוריות שיוכלו להסביר מדוע מכונית נוסעת או שיט באונייה יכולים לעשות לכם בחילה. התיאוריה המקובלת ביותר בנושא היא תיאוריית הקונפליקט, לפיה יש אי התאמה בין האותות שמגיעים למוח מאזורים שונים בגוף. מצד אחד, אנחנו רואים שהכל זז מסביבנו, אבל הגוף שלנו הוא סטטי – לכן הקולטנים באוזן שאחראיים על שיווי המשקל תופסים את הסיטואציה באופן שונה, מה שמבלבל את המוח שלנו. מהצד השני, גם אם אנחנו קוראים ספר באוטובוס, הספר לא זז, אבל הגוף שלנו כן מרגיש את התזוזה של הסביבה – וזה, כאמור, גורם לקונפליקט.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

המסרים הסותרים האלה מגיעים למוח שלנו, ואם המסרים הויזואליים מהעין והסנסוריים מהאוזן לא מסתדרים לו – נוצרת תחושה של בחילה. התסמינים השכיחים מלבד בחילה הם גם סחרחורת ועייפות, ולפעמים זה מגיע אפילו עד כדי הקאה.

אל תזיזו את הראש

זה לא ברור למה אנשים מסוימים חווים את זה בעוד שאחרים יכולים להספיק לקרוא עוד פרק בספר שלהם בדרך הביתה מהעבודה. מה שכן ברור זה שהכל קשור באוזן הפנימית, משום שאנשים חירשים לא סובלים מבחילות נסיעה בכלל. לעומת זאת, דווקא נשים בהריון וילדים סובלים מזה יותר, אבל לרוב הילדים זה עובר כשהם מתבגרים.

_OBJ

אם אתם מהסובלים, יש תקווה, פשוט תחזיקו את הראש שלכם הכי יציב שאפשר. עדיף לשבת במושב שליד הנהג אם אתם במכונית, כך שיש תמיכה טובה יותר לראש, תפתחו את החלון ואפילו תשימו כרית מתחת לראש. לא כדאי להפעיל חימום משום שזה עלול להחמיר את הסימפטומים, ועדיף שלא תקראו ספר או תצפו בסרטונים.

במקום כל אלה, פשוט תנסו לייצר מבט המקובע על נקודה אחת באופק ולא על הרצפה. לפעמים עצימת עיניים יכולה לעזור עם הבחילות. וכמובן, נסו לא לנסוע כשהבטן שלכם מלאה, משום שזה רק יכביד על הבחילה שלכם. רוב האנשים שסובלים מזה מדווחים שכאשר הם נוהגים הם דווקא סובלים פחות. ואם כל זה לא עוזר, נסו לשתות חליטת ג'ינג'ר – שידועה כיעילה נגד בחילות, או אפילו קולה. 

עוד ב-mako בריאות:
>> מה הסיבה האמיתית לקרחת שלכם? ומה עושים עם זה?
>> רוצים לאכול פחמימות אבל פחות? הנה 5 טריקים שיסדרו אתכם
>> בחן את עצמך: חושבים שאתם מבינים בתזונה? תוכיחו