כ-25,000 נשים עוברות טיפולי פוריות בישראל מדי שנה. מדובר בתהליך רווי אתגרים פיזיים, נפשיים, משפחתיים ותעסוקתיים, זאת לצד התמודדות עם אין ספור מיתוסים שנבנו סביב הטיפולים כמו: הורמונים גורמים לסרטן, ילדי מבחנה סובלים ממומים, או שאחרי הפלה יש יותר סיכוי להריון. 

"ערוץ הפוריות" הוא ערוץ וידאו און ליין ראשון מסוגו, שקם במטרה לרכז את כל המידע בתחום הפוריות למקום אחד. במקום לדלות שברי מידע מרשתות חברתיות, ולצרוך תוכן בפורומים שונים שלא תמיד מספקים מידע מקצועי, יהיה אפשר לקבל את כל המידע הרפואי והמקצועי באתר אחד. הפרויקט יעלה לאוויר בתחילת השנה הבאה וכעת הושק 'הדסטארט' כדי לתמוך במיזם החדש. לתמיכה בפרויקט 'ערוץ הפוריות'

עקבו אחרינו בפייסבוק ותקבלו את כל הכתבות ישר לפיד >

למיזם התגייסו מומחים רבים בישראל, ביניהם מומחים בעלי שם עולמי, שמספרים מול המצלמות על ההיבטים השונים של הטיפול. בין המומחים שהתנדבו לספק מידע במסגרת המיזם: פרופ' שלמה משיח, אבי הפריית המבחנה בישראל ומגדולי המומחים בעולם בתחום, פרופסור ראול אורבייטו מנהל יחידת הפריון והפריה חוץ גופית בבי"ח שיבא, פרופסור עינת פז מומחית לטיפולי פוריות והפריה חוץ גופית וד"ר דורון גולדברג, גינקולוג מומחה לפוריות שמוביל את הפורום המוביל ברשת בתחום הפוריות. בנוסף, חברו למיזם, פסיכולוגים, עורכי דין המומחים בתחום ונשים שעברו טיפולי פוריות שמשתפות מחוויותיהן וממה שלמדו על בשרן.

הערוץ נוגע גם בנושאים פרא רפואיים שלא קשורים באופן ישיר לטיפול הקליני והם קריטיים להצלחת התהליך. נשים רבות שעוברות טיפול, לא שמות לב כמה קריטיים ההיבטים הנפשיים, הסביבתיים, התעסוקתיים והכלכליים להצלחה בתהליך, כמו שמירה על אורח חיים בריא שיקל על ההתמודדות עם הטיפולים, טיפולים משלימים דוגמת דיקור סיני, טיפולים רגשיים וזוגיים ועוד.

מי שעומדים מאחורי הפרויקט הם איתי רפפורט, איש תקשורת ויובל שהוא בן לאמבריולוגית. "יום אחד, בערך בגיל 30 ראיתי את החברות שלי מגיעות לאימא שלי, ונחשפתי לראשונה למורכבות ולקושי של התהליך". מספר יובל. "הבנתי שבעצם לא לכולן יש גישה למישהי כמו אמא שלי. החלטתי שלכולם מגיע גישה למומחים הגדולים בתחום, כדי להגדיל את סיכויי ההצלחה ולקבל תמיכה בתוך המסע המורכב והקשה הזה".