לא מזמן סיפרנו לכם על ניתוח מתיחת הבטן שעברה מאיה בוקילה, בעקבות הטרנד ששטף את הביצה וסחף אחריו גם מפורסמות אחרות, כמו עינב בובליל וליהיא גרינר שהחליטו להתנסות בהליך המורכב, שאגב - לידיעתכן הקוראות, עלול להיות כרוך בצלקות ובסיבוכים.

גם הבלוגרית חן טל, 34, עדכנה לאחרונה את 140 אלף עוקביה כי לאחרונה עברה ניתוח למתיחת בטן עליו חלמה במשך השנה האחרונה, ואף שיתפה בתמונות שאינן קלות לצפייה. "עברתי ניתוח של מתיחת בטן היקפית. בעצם מה שעושים זה שואבים שומן מאזור המותניים, לאחר מכן חותכים את הבטן באזור התחתון, ממש חותכים אותה לשניים, גוזרים את העור העודף ותופרים מחדש".

לא חששת מתגובות?

"פרסמתי ממש את שני חלקי הבטן הגזורים, הזהרתי את העוקבות לפני. כן, היו תגובות רבות וחלקן קשות כמו בשביל מה את צריכה את זה? או - למה לשתף את התמונות האלה?, אבל אני בטוחה בעצמי ורוב העוקבות שלי הן כבר ממש כמו משפחה. בניתי קהילה קרובה מאוד , רוב התגובות היו תומכות".

חן טל  (צילום: חן טל)
מצטרפת לטרנד הסוחף - חן טל חושפת את ניתוח מתיחת הבטן | צילום: חן טל


נשמע שעברת ניתוח מורכב.

"לא. חלמתי על הניתוח הזה במשך שנה שלמה. מאז שילדתי את הבן שלי לפני 6 שנים, עליתי 30 ק"ג. זה היה ניתוח קיסרי קשה , ולא הצלחתי לחזור לעצמי. לפני שנה וחצי קיבלתי החלטה שזהו - אני חייבת שינוי. פניתי למאמנת הכושר יאנה פיטנס - והשאר היסטוריה. נכנסתי לסדרת אימונים ולשינוי בתזונה וירדתי 30 ק"ג. אבל אחת מתופעות הלוואי של ירידה כזאת אצל נשים היא ה"פאווץ'" שנשאר בבטן התחתונה. זה הפריע לי מאוד בגלל הנראות, אני לא יכולה ללכת ככה עם בגדי ים וזה ממש לא נראה טוב".

אחרי שראתה טל כי היא יורדת במשקל ואף שומרת עליו במשך 8 חודשים, היא החליטה לעבור לשלב הניתוח. "חשבתי לעצמי, אוקי, מה עכשיו - מה עושים עם עודף השומן? ראיתי שזה משהו שלא אצליח לפתור באמצעות ספורט. אותו ה'פאוץ' של הבטן התחתונה, אומר שלמעשה השרירים בפנים לא נסגרו לאחר הניתוח הקיסרי, ולכן החלטתי לעשות את ניתוח מתיחת הבטן. אגב, בניתוח הזה גם סוגרים את השרירים שלא נסגרו בלידה".

חן טל - הניתוח (צילום: ד''ר אורן וויסמן)
כך זה נראה - ניתוח למתיחת בטן | צילום: ד''ר אורן וויסמן

מה בדיוק קרה בניתוח הקיסרי?

 "אחרי ניתוח כזה יש בטן תחתונה יותר גדולה מזו שבלידה רגילה. בניתוח קיסרי, עד שמגיעים לתינוק ישנן הרבה שכבות שפותחים במהלך הלידה. כשתופרים את הבטן לא תופרים הכול חזרה ואז העור העודף מתקפל פנימה, הגוף מצלק את עצמו בפנים. השרירים נקרעים, זה קורה בכל היריון. בניתוח שעשיתי אצל ד"ר אורן וויסמן, הוא תפר את השרירים הקרועים חזרה".