להתקלח כל יום זה אחת הפריבילגיות הכי גדולות שיש - למעשה, לפני פחות ממאה שנה אף אחד לא ממש התקלח יותר מפעם בשבוע. היום כשיש לנו מים זורמים בבית ושמפו מגניב, אנחנו נוטים להתקלח כל הזמן ולעשות שיימינג לאלה שלא מתיישרים לסטנדרטים האלה. בתכל'ס אין כלל שמחייב אותנו לעשות מקלחת יומית, ויש אפילו סיבות מאוד טובות לוותר על המקלחת לפעמים. הנה 6 כאלו:

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

1. זה מייבש את העור

במיוחד מי שסובל מעור יבש יכול להעיד, ככל שמתקלחים יותר ומשתמשים ביותר סבון, כך העור נהייה יבש יותר. מים חמים יכולים להחמיר את היובש, וגם חשיפה ארוכה מדי למים, שיכולה להפשיט את העור שלנו מהשמנים הטבעיים שהוא מייצר כדי להגן על עצמו מפני יובש.

2. הבגדים שלנו מספקים לנו הגנה

הגוף שלנו פחות חשוף לחיידקים ולזיהומים מהסביבה משום שהבגדים שלנו מגנים עלינו. הם מעולים בספיגת זיעה ושמנוניות, לכן החלפת בגדים יומית היא אפילו חשובה יותר ממקלחת. בנוסף, מה שכן מזוהם יותר הוא דווקא הידיים שלנו, לכן להקפיד על שטיפת ידיים זה הרבה פעמים חשוב יותר.

3. הסביבה תודה לכם

פחות מקלחות שווה פחות בזבוז של מים. היות ואנחנו לא חייבים להתקלח בכל יום, בעיקר אם רק היינו במשרד כל היום ולא הזענו, אנחנו מקבלים הזדמנות פז לחסוך קצת מים בשביל דור העתיד. וזה גם יחסוך לכם כסף וזמן. כל הסימנים מראים על חיסכון, אתם רק מרוויחים מוויתור על המקלחת שלכם.

עוד ב-mako בריאות:
>> נקיון כפיים: מתי באמת צריך לשטוף את הידיים?
>> לא רק בפורים: איך להרגיש שוב כמו ילד?

>> לגליזציה של קנאביס? לא מתחת לגיל 25

4. אתם לא תסריחו

אלא אם אתם מהאנשים האלה שמזיעים בהגזמה, אתם לא הולכים להסריח אם תוותרו על מקלחת אחת מדי פעם. ואם אתם כן מודאגים מריח גוף, פשוט תעשו מקלחת צרפתית- תעבירו ניגוב באזורי מפתח, ותרססו על עצמכם בושם לטשטוש הריח. אתם תהיו ממש בסדר.

5. תכלס, אתם אפילו לא מלוכלכים

העור שלנו מכוסה בכל מיני חיידקים, ואנחנו צריכים את החיידקים האלה בשביל להישאר בריאים. ככל שתשתמשו ביותר סבונים ותעשו יותר מקלחות, אתם פוגעים במנגנונים שאחראיים על בריאות העור. ואתם אפילו לא מלוכלכים, לא חבל על הבזבוז? תבררו עמוק בתוככם אם אתם הולכים להתקלח כי אתם צריכים את זה, או מפני שהופעל עליכם לחץ חברתי.

ההתחממות הגלובלית במספרים - כך זה נראה (צילום: רויטרס)
ישראל מתייבשת, לא חבל על המים? | צילום: רויטרס

6.  השיער שלכם סובל

הנפגע הראשי מריבוי המקלחות הוא השיער שלכם. שימוש יתר בתכשירים לשיער וחפיפה בכל יום יכולה לגרום לנזקים לשיער שלכם. בין אם מדובר בנשירה, יובש או חוסר חיוניות – השיער שלכם פשוט לא נהנה להירטב יותר מדי. אם אתם לא סובלים משמנוניות יתר של השיער שלכם, אין סיבה לחפוף אותו בכל יום, זה רק ייבש אותו.

>> הכר את האויב: 8 השומנים שאתם חייבים לאכול