שיחקתם? נהנתם? הנה התשובות על מה בריא ומה בהחלט לא מומלץ לכם לעשות. תקראו ותפנימו

כפכפים או עקבים

"כפכפי אצבע הן פתוחות ובעלות בסיס גמיש ולא נוקשה. הפרדת הבוהן הגדולה משאר בהונות הרגליים לא מזיקה. אך כתוצאה מכך שהמצע דק וגמיש, מה שמחייב את כף הרגל והבהונות להחזיק אותו יותר צמוד אליה, נעילת הכפכפים עלולה לגרום לכאבים בכף הרגל ולפגיעות ולדלקות בגידים. נעל פתוחה אחרת, שגם בה יש הפרדה של הבוהן, אך המצע שלה הוא קשיח והסוליה עבה, לא תיצור את אותן הבעיות והכאבים".

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

זקן היפסטר

זקן יכול להיראות סקסי וטרנדי, אך סגולותיו הבריאותיות מוטלות בספק. העור שלנו מכוסה בשכבה של מיקרואורגניזמים בלתי מזיקים - חיידקים, וירוסים ופטריות, אשר מהווים את הפלורה הנורמאלית של העור. תפקידם להתחרות על מקורות המזון עם המיקרואורגניזמים המזיקים, אשר מאיימים בכל רגע לחדור אל עורנו. אבל המאזן הזה יכול להיות מופר בקלות. "זקן עבות מהווה קרקע מזון פורייה ויכול לגרום להתרבות מיקרו- אורגניזמים מסוגים שונים, אם לא שומרים על ניקיונו וטיפוחו", אומרת ד"ר מרינה לנדאו, מומחית ברפואת עור במכבי שירותי בריאות. "חשוב לדאוג שהעור שם יהיה שלם ולא פצוע - כך החיידקים יתקשו לחדור פנימה." 

בשר וחלב

"אכילה משולבת של בשר וחלב נחשבת כבעייתית מבחינה תזונתית", מסבירה ענבל דרוקר, דיאטנית קלינית במרכז הספורט באוניברסיטת תל אביב. "ההמתנה מאפשרת למערכת העיכול לעכל את המזון", מסבירה דרוקר. "אם לא נמתין עד שהבשר יתעכל, עלולה להיווצר "תחרות" על עניין הספיגה, כיוון שמערכת העיכול שלנו תאלץ להתמודד עם סידן וברזל באותה עת. לפי ההלכה, צריך לחכות  6 שעות לאחר אכילת בשר ועוף. ואכן, עיכול הבשר נמשך מספר שעות ויש בכך הגיון להמתין למערכת העיכול עד פינוי וספיגת הארוחה בטרם נזין את גופינו במוצרי חלב עתירי שומן, כולסטרול וסוכר חלב".

אוננות

אמרו לנו שזה לא בריא, אמרו שאפשר להתעוור מזה, אמרו שזה יכול להוביל לבעיה בפוריות ואמרו שסתם חבל על הזרע. אבל עכשיו מתברר שלחנוק את הכומר, או לשפשף את הפיתה, זה דווקא פעילות מבורכת שיכולה אפילו לשפר לכם את הבריאות ולהגדיל את הסיכוי שלכם להביא ילדים לעולם.

שוקולד מריר

קקאו זה דווקא ממש אחלה לבריאות. מחקרים רבים מצביעים על כך ששוקולד מריר, דהיינו, שוקולד שמכיל כמויות קקאו גבוהות יותר, עוזר לתפקוד הלב. למשל, מחקר אמריקני מצא שאכילת שוקולד מריר יכולה לשפר את מצבם של הלוקים במחלות עורקים למיניהן, ורשימת המחקרים רק הולכת ומתארכת. מה שכן, אם אתם ממש אוהבים טעמים מרירים, יכול להיות שזה קשור לאישיות שלכם.

עוד ב-mako בריאות:
>> וגיניזמוס: כשהראש רוצה סקס והגוף לא
>> שומרים בבטן: מיתוסים ממערכת העיכול
>> מכות פסיכודליות: למה החבורות שלנו מחליפות צבעים?

קקי בישיבה

רבים טוענים שבעולם המערבי, אנשים לא יודעים איך לעשות קקי. אחת העובדות המדהימות הן שבמדינות ללא אסלות, כמו סין והודו, אנשים לא סובלים מטחורים, וכמעט ולא סובלים מעצירות. לאחרונה חברה אמריקאית גם לקחה את זה לשלב הבא והחלה לשווק שרפרפים לשימוש בשירותים. אך רופאים עדיין נותרו סקפטיים לגבי יעילות תנוחת הכריעה. "זה לא בהכרח מתאים לכל המקרים", אומר ד"ר בשארה נסים, מומחה למחלות פנימיות, גסטרואנטרולוגיה וכבד בשירותי בריאות כללית.

"יש מקרים בהם המעי עצלן, או שיש בעיות ברצפת האגן כמו מצב של רקטוצלה, כאשר יש צניחה ברצפת האגן והזווית שבין הרקטום לבין האנוס שגורמת לקושי ביציאות בישיבה. במקרים האלה מה שאנחנו ממליצים הוא להרים את הרגליים כ-15 סנטימטר מהקרקע. למי שאין בעיה ספציפית עם רצפת האגן, לא צריכה להיות בעיה עם מתן יציאות בישיבה".

לנקות אוזניים

עד כמה שהתחושה של מקל אוזניים שנכנס עמוק אל תוך האוזן שלנו היא ממכרת, אל תתפתו לעשות את זה, זה פשוט לא בריא. "לא סתם גודל האצבעות שלנו, גבוה מגודל תעלת האוזניים. למה? כדי שהאדם לא יחטט בתוך האוזן", אומר ד"ר גיל סיגל, מומחה אף אוזן במכבי שירותי בריאות רמת אביב. "תעלת האוזן מייצרת באופן רגיל מעט שעווה, כדי לצפות את עור התעלה ולשמור עליו. ניקוי מוגזם מסיר את ההגנה וחושף את העור לזיהומים ולדלקות. הניקוי המומלץ היחיד הוא שימוש באגודל ולא במקלות אוזניים, כי היא גדולה ולא יכולה לעבור את סף החלק החיצוני של האוזן או להיכנס לתעלה".

שטיפה הגיינית

בנות, אל תעשו את זה לעצמכן, זה יכול לגרום לכן לדלקת. חשיפת יתר לסבונים, שטיפות אינטימיות ותחתוניות מבושמות יכולה לגרום לחוסר איזון חיידקי, מה שיגרום למצבים דלקתיים או פטרייתיים. "תשתדלו לא להפריז בשטיפה, קרצוף ושימוש בתכשירים בנרתיק, זה יכול להזיק לסביבה הטבעית והבריאה שלו", מסביר ד"ר בני שכטר, רופא בכיר מחלקת נשים ומיילדות ומומחה לסקסולוגיה, בבי"ח מאיר בכפר סבא.

לשתות יין

אנחנו יודעים כבר שהוא טוב ללב שלנו, והוא בהחלט משמח אותנו, אבל מסתבר שיין גם יכול לתרום להרזיה. בשנת 2010 פורסמו תוצאות מחקר שנערך בבית חולים בבוסטון, אשר עקב אחר 19,000 נשים במהלך 13 שנים, ומצא כי אלו מהן ששתו כוס או שתיים של משקה אלכוהולי ביום העלו פחות במשקל, מאשר נשים שלא שתו כלל, או נשים ששתו יותר מכך. דווקא לוגמות היין רשמו את העלייה הנמוכה ביותר. ההשערה – כוס יין ביום גורמת לנו לצרוך פחות קלוריות בממוצע, ושנשים שורפות יותר קלוריות לאחר שתייה של יין מאשר גברים.

חטיף בריאות

חטיפי בריאות יכולים להיות בריאים, אבל רובם פשוט לא. מה שהכי חשוב לפני שקונים חטיף כזה הוא לבדוק את רשימת הרכיבים של המוצר. עדיף כמובן שברשימה זו שיהיו רק רכיבים טבעיים בלבד, ללא תוספים. שנית, צריך לבדוק שהחטיף עשוי מדגנים מלאים, מאגוזים ומשקדים, שנותנים מינרלים ושומנים איכותיים, עדיפים גם אלו שיש בהם יותר פירות יבשים. רצוי גם לבדוק שהסוכר לא מופיע בתחילת רשימת הרכיבים, כי זה אומר שיש הרבה ממנו - רשימת הרכיבים היא בסדר הולך ויורד על פי הכמות.

>> אימון למקצוענים: הפלאנק שיפרק אתכם