הבוטוקס הוא אחד הטיפולים הפופולריים ביותר בתחום ההזרקות. הוא מאפשר להחליק קמטים ברגע, אינו דורש התאוששות ולרוב אינו כרוך בתופעות לוואי משמעותיות למעט מעט אדמומיות מקומית שלרוב חולפת בתוך יום או יומיים.

בניגוד לחומצה היאלרונית שמגיעה בצורת ג'ל, הבוטוקס הוא למעשה חלבון ביולוגי שמגיע בצורה נוזלית. מטרתו היא להרפות את השריר, וליצור נתק זמני בינו לבין העצב שגורם לו להתכווץ. כדי להשיג את התוצאות המקסימליות לאחר ההזרקה, חשוב להקפיד על כמה כללים פשוטים בימים שלאחר ההזרקה.

אל תתכופפו

נשמע מפתיע? תתפלאו, אבל אחרי שמתבצעת הזרקת הבוטוקס, חשוב להימנע מלהתכופף לכיוון הרצפה, כיוון שפעולה זו עלולה לגרום ל'דיפוזיה' – פעפוע של הנוזל מטה כלפי הסינוסים. המשמעות היא שהבוטוקס עלול לאבד מיעילותו.

הימנעו מפעילות גופנית

גם אם ממש מתחשק לכם לקפוץ למכון הכושר, נסו להתאפק לפחות יומיים לאחר ההזרקה. כזכור, הבוטוקס נועד למתן את התכווצות השריר ופעילות גופנית עושה בדיוק את הפעולה ההפוכה. בסופו של דבר, גם זה משהו שיכול לפגוע בתוצאות.

הישמרו ממקורות חום

תנורי אפייה, מפזרי חום או סאונות – לא כדאי שהפנים שלכם יפגשו את כל אלה בימים שלאחר ההזרקה. הבוטוקס, כאמור, הוא חלבון ובעת מגע עם חום הוא פשט מתפרק. גם מקלחת רותחת אינה מומלצת לפחות במהלך היומיים שלאחר ההזרקה.

הימנעו מטיסות

טיסה ארוכה לרוב כרוכה בשינוי בלחצים שונים בגוף וגם בפנים. לכן, מוטב להימנע מטיסות ב-48 השעות לאחר ההזרקה.

אל תתחסנו

באופן כללי, חיסונים כמו שפעת או קורונה מומלצים בהחלט, וכדאי לשקול להתחסן בהתאם להמלצות הרופא המטפל. אולם, אם קבעתם תור לבוטוקס, לא כדאי שתתחסנו בימים הסמוכים לו. הסיבה לכך היא שגם חיסונים מבוססים על חלבונים, והזרקה במקביל להם עלולה לפגוע ביעילות הבוטוקס.

 

הכותבת היא ד"ר מוניקה אלמן, מומחית לרפואה אסתטית