מאכלים עשירים בפחמימות מקבלים מוניטין רע על ידי של מי שעוסק בדיאטות, אבל לעזאזל, כמה שהם טעימים וכמה שאנחנו אוהבים אותם. בטח כבר חשבתם שזה גזר הדין שלכם ונידונתם להיות שמנים לנצח נצחים אם לא תהיו בדיאטה קבועה, אבל אתם יכולים להירגע. אפשר לאכול מאכלים נהדרים כמו פסטה, אורז ותפוחי אדמה בצורה אחרת ובריאה הרבה יותר. כל מה שאתם צריכים לעשות זה להשתמש בטיפים הבאים במטבח שלכם:

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

1. בשלו אורז בשמן קוקוס

לפני הכל, חשוב שתזכרו שאכילת פחמימה עדיפה בשילוב עם חלבון ושומן – משום שביכולתם להפחית את הערך הגליקמי של הפחמימה, מה שיוביל להתפרקות איטית יותר שלה בגוף, ולתחושת שובע ממושכת יותר. רוצים ללכת צעד נוסף לקראת ספיגה יעילה? בשלו אורז בשמן קוקוס, ואז תקררו אותו – זה יגביר את כמות העמילן באורז, מה שיגרום להפחתה פוטנציאלית בקלוריות שתצרכו. מחקר בסרי לנקה מצא כי תוספת של כפית שמן קוקוס למי הבישול של האורז, בעדיפות לאורז מלא, וקירור של התבשיל המוכן ל-12 שעות יספיקו כדי להגביר את הערכים התזונתיים שלו. אל דאגה, לא חייבים לאכול אותו קר, פשוט תחממו אותו אחרי כן.

2. תאכלו בננות לפני שהן ממש בשלות

בננות מכילות הרבה עמילן עמיד, בעיקר לפני שהן מבשילות לחלוטין (עם כתמים שחורים על הקליפה). מה טוב בעמילן עמיד? שהוא טוב בוויסות רמות הסוכר בדם, מה שיכול גם לתרום לאוכלוסיית החיידקים הטובים במעיים. ככל שהבננה פחות בשלה, כך יש בה יותר מהעמילן הזה, ולכן כדאי לאכול אותה דווקא קצת לפני שהייתם אוכלים אותה בדרך כלל בכדי לקבל אפקט בריא יותר.

בננה (צילום: אימג'בנק / Gettyimages, thinkstock)
עדיף לאכול אותה לפני שהיא ממש בשלה | צילום: אימג'בנק / Gettyimages, thinkstock

3. בשלו תפוחי אדמה, ואז תקררו אותם

כולנו יודעים שהפיתוי של תפוחי אדמה חמים מהתנור הוא אדיר, והסיכוי שנוכל לעזוב אותם בשקט עד שהם מתקררים הוא כמו הסיכוי שנאכל רק קוביה אחת של שוקולד - וזה קשה מנשוא. אבל, רק תחשבו על מה שתוכלו להרוויח אם תפתחו כוח רצון מברזל: ניחשתם נכון - יותר עמילן עמיד, החבר שלנו מהסעיף הקודם. אגב, גם כדאי לכם להשאיר את הקליפה – שמכילה המון סיבים תזונתיים, ותעזור לכם להרגיש שבעים יותר.

עוד ב-mako בריאות:
>> הדיאטה שלכם תקועה? הנה 11 סיבות
>> בחנו את עצמכם: האם הרגלי האכילה שלכם בריאים?
>> למה נשים כל כך מפחדות ממשקולות?

4. תאכלו דגנים גדולים יותר

מסתבר שיש הבדל בערך הגליקמי של הגרנולה ביחס לגודל פתיתי שיבולת השועל. במחקר שנעשה בבריטניה, נמצא כי ככל שגרגירי הדגן גדולים יותר, כך הערך הגליקמי שלהם נמוך יותר. מה שזה אומר מבחינתכם הוא שכדאי לקנות את שיבולת השועל השלמה ולא את המפורקת שניתן לבשל אינסטנט. בנוסף, זה ידוע ששיבולת שועל היא אופציה לפחמימה בריאה, אבל דווקא עדיף להשתמש בה למאכלים מלוחים ולא מתוקים (תוספת לבצק של פשטידה, תחליף לקמח או פרורי לחם בקציצות).

5. תקדימו סלט לפסטה

רוצים להיות שבעים לפני שאתם מתחילים לאכול את מנת הפחמימות המשמינה שלכם? במקום לתקוע לחם עם חמאת שום, כדאי לכם דווקא להתחיל עם סלט ירקות. מחקר שנעשה לאחרונה קבע כי צריכת סלט לפני הארוחה מפחיתה את צריכת הקלוריות בארוחה בכ-123 קלוריות, ובמחקר נוסף שבדק אכילה של סלט דל בקלוריות לפני הארוחה – נמצא כי צריכת הקלוריות יורדת בכ-23 אחוז. בקיצור, לפני הפסטה חסלו ירקות, זה ישתלם לכם מכל הכיוונים.

(מקור)

>> מה יהיה הגובה שלו כשיהיה גדול? כך תנבאו את גובה ילדיכם