קמתם בבוקר בקושי רב, קילפתם את עצמכם מהמיטה והלכתם לתפוס את האוטובוס שלכם בצעדים קטנים ואיטיים, כי מה לעשות? אין לכם טיפת כוח בגוף. איך תהפכו את היום שלכם לפרודוקטיבי יותר ואת עצמכם לעייפים פחות? הנה עצות עוקפות קפה שיעשו אתכם יותר רעננים.

 כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

1. תסתכלו על משהו אדום

מרגישים שאתם נרדמים עוד שנייה? תשמרו איזה חפץ או עציץ אדום על השולחן שיתן לכם בוסט אנרגיה פה ושם. מחקרים מראים שהסתכלות על צבע אדום יכולה לסייע בריכוז במשימות הדורשות תשומת לב לפרטים.

2. תלעסו מסטיק

כשאתם מתחילים להרגיש דלים באנרגיה, פשוט תלעסו מסטיק ללא סוכר. כך תשמרו על השיניים שלכם וגם על הערנות שלכם, זה מדעי חברים.

3. תנמנמו לרגע

אם אתם יכולים להתרחק שנייה מהממונים עליכם ופשוט לדפוק איזה שנ"צ קצר, או אפילו ריסטרט קל זה ישנה לכם את היום. רק שימו לב שאתם לא ישנים יותר מחצי שעה, כי זה עלול לגרום לכם לקום יותר מעוכים מאיך שהייתם כשהלכתם לישון.

4. תזוזו

מתיחות, וזה יכול אפילו להיות בעמידה ליד השולחן שלכם, יכולות לספק לכם פרץ אנרגיה מרענן. יש תנוחות יוגה שיכולות אפילו לעודד אתכם אם אתם מדוכדכים.

5. תשבו זקוף

אם האנרגיה שלכם מדלדלת לאורך היום, יכול להיות שהיציבה שלכם אשמה בכך. במחקר שנערך באוניברסיטת סן פרנסיסקו, נמצא כי סטודנטים שישבו בצורה מרושלת ולא זקופה חשו ירידה גדולה יותר ברמות האנרגיה מאשר אלה שישבו כמו שצריך. והיי, זה גם יותר בריא לגב שלכם.

6. צאו החוצה

אתם בוהים במסך המחשב כבר 8 שעות? נו, זה לא ברור לכם למה אתם עייפים? תברחו מאור הפלורסנט שבמשרד לכמה דקות ותשנו את הסביבה שלכם, זה יתרום לערנות שלכם.

7. תעשו הפסקה מתודית

צפו באיזה וידאו מצחיק, והפלא ופלא – פתאום לא תהיו כל כך עייפים. זאת, משום שצחוק יכול לעזור לאנשים להישאר ערים. מזל שהמדע בצד שלנו הפעם.

8. גם לכם חם פה?

החורף מביא איתו הרבה דברים שיכלנו בלעדיהם, אחד מהם הוא חימום במשרד. ומה חום הכי אוהב לעשות? לגרום לנו להיות מנומנמים. תורידו את המעלות, ואולי תהיו קצת פחות עייפים.

9. תדליקו את האור

העיניים שלכם נעצמות? תדליקו את האורות בכל מקום שאפשר ואפילו תפתחו את החלונות. חשיפה לאור משפיעה על השעון הביולוגי שלנו, והיא תוכל לכל הפחות לגרום לכם להרגיש פחות עייפים. גם זה משהו.

10. תאכלו שקדים

אגוזים מכילים מגנזיום, שיכול לעזור לגוף לפרק גלוקוז טוב יותר ולהפוך אותו לאנרגיה זמינה. אבל אל תשכחו לעשות את זה בריא – תאכלו אגוזים לא מומלחים ולא קלויים.

11. תרקדו כאילו אף אחד לא מסתכל

כל פעילות ספורטיבית שכרוכה בקפיצות והנפת זרועות יכולה לעבוד, אבל ריקוד חופשי זה אפילו יותר כיף. מה שכן, אם אתם בציבור, עדיף שתרקדו איפה שבאמת אף אחד לא יסתכל עליכם. 

עוד ב-mako בריאות:
>> מדגדג לכם האף? איך מחזירים אפצ'י שברח?
>> סקס לא חייב להיות סקסי: ככה זה נראה בסריקת 4D
>> שינה טובה: 8 המאכלים שיעזרו לכם לישון