אם חשבתם שרק הגיל שלנו משפיע על עור הפנים – יש לנו חדשות עבורכם: אורח חיים לא בריא, חשיפה לשמש, עישון וגנטיקה – כל אלה יכולים להשפיע על יצירת קמטים בכל גיל. 

החדשות הטובות הן שאפשר להאט את תהליך ההזדקנות של הגוף על ידי אימוץ הרגלים בריאים מוקדם ככל שניתן. ישנם מספר גורמים והרגלים יומיומיים העלולים לגרום להיווצרות קמטים. הנה כמה דוגמאות.

לעיסת מסטיק: פעולה זו מרפה את השריר הטבעתי מסביב לפה ויוצרת לחץ על שרירי הלעיסה. בפועל, זה עלול להוביל להתקמטות בקמטים הנזו-לביאלים (צדי הפה והאף) ולהגדלת הפימה (השומן מתחת לסנטר), מה שמשפיע גם על מראה הצוואר.

אישה עצבנית מעשנת עם גבר ברקע (אילוסטרציה: NiE PROJECT, shutterstock)
עוד סיבה טובה להפסיק לעשן | אילוסטרציה: NiE PROJECT, shutterstock

שינה על צד כזה או אחר: מצב זה למעשה יוצר דחיסה של רקמת העור, ומוביל להתקמטות מואצת ולהעמקת קמטים קיימים. לכן, ההמלצה היא להימנע משינה קבועה על אותו הצד. עוד טיפ הוא לישון על קצה הכרית, כך שרוב משקל הפנים יהיה על האוזן.

חריקת שיניים: אנשים שנוטים לחרוק שיניים במהלך שנתם, יוצרים לחץ על שרירי הלעיסה והדבר גורם להתעבותם ולשינוי מראה הפנים. במקרה כזה, ניתן להיעזר בסד לילה לאחר ייעוץ עם רופא שיניים או בהזרקת בוטוקס לשרירי הלעיסה שתורם להרפייתם.

חשיפה לשמש: ישראל היא מדינה שטופת שמש, ורבים מאתנו לא מקפידים להשתמש בקרם הגנה לפני היציאה מהבית. תופעה זו גורמת להתקמטות מהירה, להתייבשות של העור ולהופעה של סדקים קטנים, שעם הזמן הופכים לקמטים.

לועסת מסטיק (צילום:  Sandra Seitamaa on Unsplash)
היה לכם מושג שמסטיק יכול לגרום לקמטים? | צילום: Sandra Seitamaa on Unsplash

שימוש בתנור: חשיפת עור הפנים לחום התנור גורמת להתייבשות של העור, להופעה של קרעים קטנים בעור העמוק ובסופו של דבר להופעה של קמטים. בפעם הבאה שאתם אופים – פתחו אותו בזהירות והרחיקו את הפנים מהחום החזק.

עישון: כל פעולת 'יניקה' מהסיגריות מעצימה את הופעתם של הקמטים המופיעים מסביב לפה. הנה עוד סיבה טובה להפסיק עם ההרגל הלא בריא.

 

הכותבת היא ד"ר מוניקה אלמן, המנהלת הרפואית של רשת מכבי אסתטיקה