עור הפנים שלנו מושפע מהיבטים רבים: זיהום אוויר, מזגנים, קרינה סלולרית, מחשבים וכמובן - מכל האלמנטים הפנימים, החל מסטרס, זיעה, תזונה, שימוש בתרופות ועוד. כשבוחרים שגרת טיפוח יומית שתטיב עם העור, חשוב לבחור בתכשירים נכונים ומותאמים לשימוש במהלך שעות הבוקר, ולהקפיד על סדר מריחתם על גבי העור.

בגדול, מטרת שגרת הטיפוח בבוקר היא להכין את העור לתנאי היום ולהגן עליו מפני קרינה, רדיקלים חופשים ומפני זיהום אוויר ושמש. בנוסף, יש להמשיך את הטיפול בהפרעות ספציפיות הדורשות תכשיר נקודתי כגון פצעונים או כתמי עור. שגרת הטיפול בעור חייבת להיות מותאמת באופן פרסונלי למצב העור ולמטרה הטיפולית, אך היא כוללת כמה שלבים. ישנן שגרות טיפול מינימליסטיות ואפקטיביות מאוד. יש המעדיפות טיפול בוקר הכולל שלבים רבים, הפעם בחרתי להתייחס לסדרה בת 3 שלבים שמתאימה גם לנשים עסוקות במיוחד, שלא רוצות לוותר על טיפוח העור, ומבקשות להעניק לו את הבסיס הנדרש לו עבור מראה חיוני ובריא.

טיפוח עור הפנים (צילום: איב רושה, יחסי ציבור)
יש חשיבות לסדר מריחת התכשירים | צילום: איב רושה, יחסי ציבור

באופן כללי, שגרת הטיפול בעור יכולה להיות מהירה ולכלול רק 4-3 תכשירים, או ארוכה יותר בין 11-8 תכשירים. כך או כך חשוב להקפיד על מספר כללים פשוטים:
סדר המריחה: התחילו מהחומרים המיימיים והדלילים ביותר וסיימו בשומנים והסמיכים.
תמיד סיימו את הטיפוח במריחת קרם הגנה מהשמש: מעליו ניתן להשתמש באיפור כמובן.
בבוקר ניתן להסתפק בשטיפת העור במים בלבד: או להוסיף תכשיר ניקוי עדין (כן חשוב להסיר היטב איפור לפני השינה בערב הקודם). המלצה זו תקפה לבעלות עור יבש.

עכשיו לפירוט המלא:

שלב ראשון - ניקוי העור בהתאם לסוגו: כאמור, כשמדובר בעור רגיל ויבש, ניקוי בעזרת מים בלבד יספיק, המטרה היא לנקות אותו ניקוי עדין שלא יפגע במערך ההגנה הטבעי של העור. ישנם גם תחליבי ניקוי ואפילו תרחיצים עדינים מאוד למי שמעדיפה. באופן כללי אני ממליצה להקפיד על תכשירים ללא SLS, ללא סולפטים וכאלה המכילים גליצרין וחומרי לחות. לעומת זאת, למי שסובלת מעור שומני או מתמודדת עם אקנה, תכשיר ניקוי אנטי דלקתי עדין יכול להתאים. תכשירים מעין אלו יכולים להכיל: חומצה סליצילית, שמן עץ התה וחומרים מווסתי שומן.

טיפוח עור הפנים לפי עונות השנה (צילום: shutterstock By Maridav)
שלב ראשון - ניקוי | צילום: shutterstock By Maridav

שלב שני - טיפול וטיפוח: אחרי ניקוי העור במים או בתכשיר ייעודי, יש למרוח סרום המכיל ויטמינים ולחות שלרוב מתאים לרוב מצבי העור. המגוון רחב וכיום ניתן להשיג מגוון חומרים טיפולים המתאימים בייחוד לבוקר כגון: חומצה היאלרונית (רצוי ממוזערת המעניקה לחות לכל שכבות האפידרמיס), ויטמינים כגון E ו-C, פפטידים ופרוביוטיקה לאיזון ושמירה על מחסומי העור. לאחר שהסרום נספג, למי שניתנה בעור יבש מומלץ למרוח קרם לחות. לסובלים מבעית עור ספציפית כמו פצעונים או כתמים, זה השלב להוסיף תכשיר לטיפול נקודתי. התכשיר נמרח רק באזור הבעיתי הכתם או הפצעון, ורק ולאחר שהסרום או הלחות נספגו היטב בעור.

שלב שלישי – מריחת חסם שמש: כיום ניתן למצוא מגוון חסמי שמש בפורמולות קלילות, נעימות, המתאימות את עצמן לגוון העור, לסוג העור ויש גם כאלה שקופות לחלוטין. חלקם משלבים לחות, גוון מייק-אפ ויש גם כאלה המשלבים חסם ופריימר בתכשיר אחד. פורמולות אלו חוסכות זמן, כסף והן הופכות את שגרת הטיפול בעור למינימליסטית.

בשורה תחתונה: שגרת בוקר צריכה להיות פרסונלית, מהירה ויעילה. מומלץ לכל אחת לבצע התאמה של שגרת הטיפול בעור בהתאם למצב העור העדכני, בכל מספר חודשים.

 

הכותבת היא חוה זינגבוים מנכל תאגיד הקוסמטיקה HAVA ZINGBOIM