בחלוף השנים, הגוף שלנו עובר שינויים רבים, במיוחד כשמדובר בגוף האישה. זה שעובר הריונות, לידות, הפלות, הנקות וכל מה שנע על סקאלה הרחבה הזו על ציר הזמן של החיים. אפשר לראות על הגוף שלנו את המסע המשוגע הזה שיש בו כל כך הרבה רגעים יפים, מיוחדים, כואבים ומרגשים כאשר אחד השינויים הבולטים הוא השפעת כוח הכבידה על גופנו, או אם לדייק: על החזה הנשי. 

כולנו זוכרות את הגיל הזה שבו הוא היה זקור וניצב גם מבלי לתמוך בו בדבר, אולם, עם השנים כוח המשיכה הגיע גם אליו. אבל ממש כמו טיפוח עור הפנים שמתחיל מגיל צעיר ושמירה על אורח חיים בריא שלוקח אותנו דרך ארוכה קדימה - יש לא מעט תרגילים והרגלים שאם נשכיל לאמץ כבר מגיל צעיר, נוכל לגרום לכוח המשיכה להמתין קצת עם השפעתו. מה שכן, נדרשת התמדה ומשמעת עצמית. ואגב, אם החזה שלך עדיין נראה בדיוק כמו שאת רוצה שהוא יראה, יש לנו גם כמה טיפים שיעזרו לך לשמור אותו כזה. 

"ישנם גורמים רבים המשפיעים על יציבות השדיים", מסבירה ד"ר מוניקה אלמן, מומחית לרפואת עור אסתטית.  בכתבה ל-MAKO. "מבנה הגוף של האישה, כמות רקמת השומן באזור, הגיל, הגנטיקה, איכות שרירי החזה התומכים ברקמת השד ואפילו דיאטות שונות עלולות לגרום לצניחתו. חזייה אמנם אינה מונעת את צניחת השדיים הטבעית, אך מאחר שכוח הגרביטציה מהווה גורם משמעותי המשפיע על העניין, שימוש תדיר בה בהחלט עוזר לצמצם את נזקי השפעתו. לכן, אפשר לומר שלטווח ארוך חזייה עשויה לתרום באופן מסוים למראה שדיים זקור יותר ולעכב את צניחתם".

אז מה קורה לציצים שלנו כשאנחנו הולכות ללא תמיכה?
השדיים מורכבים מרקמת בלוטות ושומן, וחסרה להם תמיכה מבנית מהשרירים. לבישת חזייה עוזרת להרים אותם ומפחיתה את העומס על הרצועות והעור. בהיעדר תמיכת החזייה. בנוסף, ושוב בעיקר לאלו שהתברכו במידות גדולות יותר, הליכה ללא חזייה עלולה לגרום לאי נוחות בזמן פעילות גופנית, ואפילו למתיחת שרירים בחזה ובגב. חוץ מזה שבימים חמים, קשה מאוד ללכת בלי ולהרגיש עם כי החום יוצר חיכוך מוגבר שעלול לגרום לגירוי בעור, אדמומיות או שפשוף. חשוב לזכור שכל ההשפעות האלו משתנות מאישה לאישה וקשורות גם לגיל, גנטיקה, גמישות העור ועוד. 

ציצי עומד  (צילום: shutterstock | ShutterDivision)
בחרי חזייה טובה ותומכת | צילום: shutterstock | ShutterDivision


לבשי חזייה תומכת: בחרי חזיות עם רצועות רחבות ומתכווננות וגודל קאפ מתאים כדי לספק תמיכה טובה. חזייה מתאימה גם תמנע מהחזה שלך ליפול וגם יכולה להרים אותו. חזיית פוש-אפ יכולה לספק הרמה ותמיכה זמנית כדי לשפר את מראה השדיים הנפולים. ודאי שאת בוחרת בחזייה מתאימה שלא גורמת לך לאי נוחות. 

שמרי על משקל תקין: תנודות במשקל עלולות לגרום לעור ולרצועות התומכות בשדיים להימתח ולאבד גמישות. שאפי למשקל יציב ומאוזן כדי למזער את ההשפעות הללו. ירידה מהירה במשקל עלולה לגרום לאובדן נפח השד. אם את מתכננת לרדת במשקל, עשי זאת בהדרגה, ושלבי תרגילי כוח כדי לסייע בשמירה על מלאות השד.

לחות ושתייה: שתי כשני ליטר מים ביום כדי לשמור על לחות העור והגמישות שלו. מרחי קרם לחות שמיועד עבור אזור החזה כדי לשמור על ההזנה של העור. חפשי מוצרים המכילים מרכיבים כמו חמאת שיאה, ויטמין E או קולגן.

התאמני באופן קבוע: התמקדי בתרגילי אימוני כוח המכוונים לשרירי החזה. חיזוק השרירים האלו יעזרו לתמוך בשדיים ולהפחית את הרפיון. שימי לב: ריצה אינטנסיבית או אימונים בעלי השפעה גבוהה ללא תמיכה מתאימה עלולים לאמץ את רצועות השדיים ולהוביל לצניחה שלהם. השתמשי בחזיות ספורט טובות במהלך פעילויות כאלה.

ציצי עומד  (צילום: shutterstock | Microgen)
התאמני בקביעות, ובחרי בעיקר בתרגילי כוח | צילום: shutterstock | Microgen

הימנעי מעישון: העישון מפרק קולגן ואלסטין החיוניים לשמירה על גמישות העור. הפסקת עישון יכולה לסייע במניעת צניחה מוקדמת של הציצים.

נזקי השמש: חשיפה ממושכת לקרני ה-UV המזיקות של השמש עלולה להאיץ את פירוק הקולגן, ולהוביל לרפיון ולקמטים. מרחי קרם הגנה על אזור הציצים כאשר את נחשפות לשמש.

יציבה נכונה: הליכה כפופה תגרום, עם הזמן, לצניחת השדיים. שמרי על יציבה זקופה, שימי לב שהכתפיים הולכות אחורה, ואילו החזה קדימה, ועמוד השדרה מיושר. יציבה כזו עוזרת לתמוך בשרירי החזה ולשמור על צורתו.

עיסוי חזה: עיסוי עדין של השדיים שלך בתנועות סיבוביות יכול לעזור לשפר את זרימת הדם, לעורר ייצור קולגן ולשמור על בריאות השד. השתמשי בשמן טבעי או קרם תוך כדי העיסוי. עיסוי מומלץ נוסף הוא עם קרח - שפשפי קוביות קרח בתנועות סיבוביות מסביב לאזור השד למשך מספר דקות. הטמפרטורה הקרה עוזרת להידוק וחיטוב העור, ומרימה זמנית את הציצים.

ציצי עומד  (צילום: shutterstock | pickingpok)
גם נעים - גם עוזר | צילום: shutterstock | pickingpok

הליכים רפואיים: אם שיטות לא פולשניות לא מספקות את התוצאות הרצויות, התייעצי עם מנתח פלסטי כדי לבחון אפשרויות כמו ניתוחי הרמת חזה או טיפולים לא ניתוחיים כגון טיפול בלייזר.

ולסיום - תאהבי את עצמך: כי חזה מורם יותר או פחות, את מושלמת כמו שאת. 

* התוכן בערוץ זה אינו מהווה חוות דעת מקצועית, המלצה, תחליף להתייעצות עם מומחה או קבלת ייעוץ רפואי.