עמית פישר
תוך 5 דקות כבר היה בדרך לבית החולים. עמית פישר
לפני כ-8 שנים, כשעמית פישר (26) היה תלמיד כיתה י"ב, הוא התחיל לחוות קוצר נשימה במצבי שכיבה. בדיעבד התברר לו שזהו סימפטום ספציפי לאי ספיקת לב. "אני זוכר שזמן קצר אחר כך, בחג פורים, הרגשתי ממש רע, בקושי יכולתי ללכת. באותו יום ניגשתי לד"ר קאופמן, רופא המשפחה שלי, וסיפרתי לו על הסימפטומים. הוא בחן את צילום הלב שלי, ששלחו אותי לעשות אחרי קוצר הנשימה שחוויתי, ואמר שהלב נראה גדול", מספר פישר. "הוא נתן לי הפנייה וביקש שאגש מיד לבית החולים, כי ככל הנראה יש לי דלקת בשריר הלב, שגורמת להגדלה שלו ולאי ספיקה של הלב. הוא ציין שזה קורה להרבה צעירים ומטפלים בזה בטיפול תרופתי בבית החולים. תוך 5 דקות כבר הייתי בדרך לבית החולים. הבנתי שזה חמור אבל לא עיכלתי עד כמה".

כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

כשהוא הגיע לחדר המיון בשיבא, נאמר לו כי הוא זקוק להשתלת לב. טרם הקביעה ניסו לתת לו טיפול תרופתי, אבל מצבו היה חמור והטיפול לא עזר. השעון החל לתקתק והיה ברור כי רק לב חדש יציל את חייו. יום לאחר שאושפז בבית החולים, נהרג בחור צעיר בן 18 בשם קוסטה בתאונת דרכים. למזלו של פישר, משפחתו של קוסטה החליטה לתרום איבריו, וכך ניצלו חייו. כעבור יומיים יצא פישר מבית החולים עם לב חדש.

כשנה לאחר ההשתלה פגש פישר את משפחתו של קוסטה, איתם הוא שומר על קשר עד היום. "קוסטה הציל אנשים נוספים חוץ ממני, ומדי שנה אנחנו הולכים לאזכרה שלו", אומר פישר. "אמנם, כל מה שאני אגיד יישמע קלישאתי, אבל אני לעולם לא אוכל להודות להם מספיק על הלב שקיבלתי, אני באמת שמח להיות בחיים. מה שקרה לי נגרם כנראה בעקבות סטרפטוקוקוס. זה לא דבר נדיר וב-99 אחוז מהמקרים זה עובר, רק שאצלי זה לא עבר. אם לא הייתי מגיע לד"ר קאופמן כנראה שלא הייתי כאן היום".

ד"ר קאופמן (צילום: באדיבות קופ"ח לאומית)
"אדם לא יודע תמיד מה מציק לו ". ד"ר קאופמן | צילום: באדיבות קופ"ח לאומית
עוד ב-mako בריאות:
>> מדגדג לכם האף? איך מחזירים אפצ'י שברח?
>> סקס לא חייב להיות סקסי: ככה זה נראה בסריקת 4D
>> שינה טובה: 8 המאכלים שיעזרו לכם לישון

רפואה זו אמנות

ד"ר מיכאל קאופמן, עלה לארץ מאנגליה בגיל 18, מסיבות ציוניות. לאחר התמחות רפואת משפחה בירושלים, עבר לנוף איילון, יישוב ליד מודיעין, שם הוא חי ועובד 18 שנה בקופת חולים של לאומית בסניף מודיעין. "את הסיפוק הגדול אני שואב ממקרים שהצלחתי לאתר את הבעיה ולטפל בה, להבין מצוקה של אדם שמסתובב עם תלונה ואף אחד לא טורח לשבת ולהקשיב לו", אומר ד"ר קאופמן. "רפואה זו אמנות ולא רק מדע, ורפואת משפחה זו הרפואה האמיתית בעיניי. רופא שאין לו רגישות לא יצליח גם עם כל המידע המתקדם. הוא צריך להשתמש בשכל הישר, באינטואיציות, ברגישות ולהבין את המשמעות בין השורות. אדם לא יודע תמיד מה מציק לו וכדי לאבחן צריך להקשיב טוב".

ד"ר קאופמן מספר שפישר הגיע אליו בפעם הראשונה לבדיקות כלליות, לפני הצבא. "זה היה כל כך מפתיע שהסיפור שלו התגלגל כך, כי הבדיקות הראו שיש לו פרופיל 97". הפעם הבאה שבה הוא ראה את פישר הייתה כאשר הגיע באותו יום למרפאה בקוצר נשימה. לאחר שהוא חזר עם צילום החזה, הבחין ד"ר קאופמן בממצא מפתיע אצל מטופלו - הלב שלו נראה גדול במיוחד, ובנוסף, גם הא.ק.ג שלו לא היה תקין. יחד עם קוצר הנשימה, עלה החשד לדלקת בקרום הלב.

"אנחנו מטפלים באנשים ולא במחלות"

לאחר שהוא שלח אותו למיון, קוצר הנשימה החריף, והוא נכנס לאי ספיקה לבבית. "זה היה מאוד דרמטי וקרה יחסית מהר", אומר ד"ר קאופמן, " דלקת בקרום הלב היא לא שכיחה אך אני נתקל בה אחת לשנה אצל מטופלים בגילאים שונים, שמקבלים טיפול תמיכתי וזה עובר. אך די חריג שבחור בריא וצעיר יגיע למצב כזה. אני מניח שהווירוס היה קטלני, מצב שקורה אחד למספר אלפים. הסיפור שלו הדרדר מהר מאוד ואם הוא לא היה מגיע לבית החולים, התוצאות היו יכולות להיות קשות".
"בסופו של דבר, מטופלים רוצים שיקשיבו להם, שיגידו להם שיהיה בסדר. כל רופא משפחה חונך על התורה הזו" אומר ד"ר קאופמן. "אבל לא תמיד זה קל ליישום. חשוב לזכור כי אנחנו מטפלים באנשים ולא במחלות. זו התפיסה שעוזרת לנו ללוות כל מטופל באופן אישי וצמוד". 

>> זה הזמן המיוחד הזה בחודש? כך תקלי על הכאבים בצורה טבעית

במסגרת מהפכת השקיפות של לאומית שירותי בריאות, עמית נתן לד"ר קאופמן ציון 100.

מהיום, אתם יכולים לראות מה לקוחות לאומית חושבים על הרופאים, האחיות והשירות בכל סניף וסניף של לאומית ברחבי הארץ.

לחצו כאן כדי לראות מה הדירוג שקיבל סניף לאומית בעיר שלכם >>