דנית גרינברג פרסמה בימים האחרונים פוסט ובו סיפרה כי עברה ניתוח פלסטי באף, בעקבות תאונת הדרכים הקשה שגרמה לה חבלות קשות בפנים. "במשך יותר מחצי שנה הסתובבתי עם אף שבור, שעל פניו נראה יפה - אבל מבפנים המחיצה הייתה שבורה. העצם שלי לא הייתה במקום, והסחוסים שלי גם היו שבורים. זה פשוט גרם לי לחוסר נשימה, לא יכולתי לנשום מהאף בכלל - וזה היה סיוט אחד גדול".   

גרינברג מציגה מראה שונה לחלוטין, למרות שהגדירה את הניתוח כרפואי. את השינוי במראה מסביר ד"ר יעקב בר, מומחה לכירורגיה פלסטית וניתוחי אף ברשת מרפאות 'פרופרוציה'.

ניתוחי אף עדינים של הסלבס - גלריה (צילום: Barry King AFP, Matt Winkelmeyer, Getty Image IL)
צילום: Barry King AFP, Matt Winkelmeyer, Getty Image IL

מה התהליך שעברה?

בניתוח הראשון שעברה נראה כי היה צורך רפואי וככל הנראה הסירו ו/ או הזיזו חלק עקום מהמחיצה על מנת לאפשר לה נתיב נשימה. מתמונות ניתן להבין כי היתה קיימת עקמומיות באף או בשל התאונה או בשל הזזה של מחיצה או סחוס. בנוסף, כיוןן שהוא היה שבור וההליך הראשון היה דחוף לשיפור הנשימה, רק אח"כ נתקבלה ההחלטה לבצע ניתוח קוסמטי נוסף לתקן את הנראות שלו.

למה היא נראית כל כך שונה לאחר הניתוח?

כל שינוי הכי קטן באף החל משבר ועד ניתוח משנה את המראה הכללי כמעט לחלוטין. האף נמצא במרכז הפנים ואחראי על נראות תווי הפנים ועל הבולטות שלהם במיוחד באזור המרכז. אם למשל נסתכל על פרופיל של בן אדם הדבר הראשון שנשים לב אליו יהיה האף שלו ומיד אחריו הסנטר כיוון שהם מה שיקבעו את הפרופורציה של הפנים. האף מהווה מרכיב מרכזי בעיצוב המבנה של הפנים. במקרה של דנית הסרטונים שלה הם באמת רק כשבוע לאחר הניתוח, אז נכון שיש פחות בצקות והנפיחות ירדה לטענתה, אך התוצאה האופטימלית של ניתוח אף מתקבלת ומתקבעת לאחר כמה חודשים טובים, כך שברור לעין מקצועית שהנפיחות בעינה עומדת והדרך לתוצאה עודנה ארוכה.

יש לא מעט כוכבות שעברו ניתוחי אף ששינו באופן דרמטי את המראה שלהן, ביניהן קים קרדשיאן, ג'יג'י חדיד וג'ניפר אניסטון. 

ניתוחי אף עדינים של הסלבס - גלריה (צילום: Frazer Harrison, Dimitrios Kambouris, Getty Image IL)
צילום: Frazer Harrison, Dimitrios Kambouris, Getty Image IL