השפעת החורף על העור נובעת משני גורמים עיקריים: האקלים החורפי שמתאפיין ברוחות וקור; וחימום שיוצר אוויר חסר לחות. ואכן הנזק העיקרי לעור בחורף הוא היובש. נוצרת התנדפות לחות משכבת העור החיצונית. היובש מתבטא במרקם גס של העור, חספוס, קילופים, סדקים והרגשת אי נוחות. התופעות שכיחות ביותר הן: יובש, אודם, גירוי ובמקרים קיצוניים עלול להתפתח תהליך זיהומי היכול להביא לגירויי חריף ולדלקת.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

טיפול נכון בעור הפנים ושינוי שגרת הטיפול בעור יכולים למנוע מצבים אלו ולהפחית את החמרתם. הנה כמה דברים שכדאי לכם לעשות אם אתם רוצים לעבור את החורף בלי עור יבש ולא נעים למגע.

טיפוח, קרם פנים (צילום: Shutterstock, מעריב לנוער)
גם בחורף נדרשת הגנה מהשמש | צילום: Shutterstock, מעריב לנוער


1. ניקוי עור הפנים בתכשיר ניקוי עדין אשר מנקה בעדינות את העור, אך לא מייבש אותו. כמו כן, מומלץ להשתמש בו רק פעם ביום בערב.

2. שימוש יומיומי בתכשירי לחות לפנים המכילים חומרים לחותניים, כגון: חומצה היאלרונית , קינטין וסודיום לקטט.

3. אם העור הגיע למצב של קילופים וסדקים מומלץ לבחור בקרם המכיל חומרים המעודדים את חלוקת תאי העור ולכן מזרזים איחוי כגון: אלנטואין, אוריאה ושמן ציפורני חתול.

4. חומרים המשפרים את רמת הלחות ומתאימים במיוחד להרגעת עור מגורה: תמצית פרי דומדמיות שחורות, תמצית קמומיל, תמצית סייג'.

עוד ב-mako בריאות
>> למה הדיאטה החדשה הזאת שוברת את האינטרנט?
>> כנראה שזמן לא באמת מרפא לב שבור
>> מי בריאה יותר: אשלי גרהאם או ג'יג'י חדיד?

5. כאשר העור חשוף ומיובש הוא גם חשוף יותר לנזקי רדיקלים חופשיים ולכן מומלץ להוסיף תכשירים המכילים מגוון עשיר של אנטי אוקסידנטים, כגון: ויטמין C, ויטמין E, חומצה פיטית, חומצה אלפא ליפואית, שמן זרעי ענבים ואידיבינון.

6.רבים לא יודעים שגם בחורף נדרשת הגנה מהשמש. מומלץ להשתמש בקרם הגנה בעל מקדם הגנה 15 במהלך שעות היום.

7. חומצות שומן חיוניות יחזקו את שכבת העור העליונה אשר לה תפקיד עיקרי בהגנה מפני נזקים חיצוניים. דוגמאות לחומצות שומן חיוניות הם חומצה לינולאית, חומצה לינולנית, קפריק קפריליק טריגליצרידים וחמאת שיאה.

חוה זינגבוים, מייסדת חברת קוסמטיקה פרא רפואית