אם אתם מתכננים שיפוצים בדירה או חושבים לקנות בית – כדאי לכם לקרוא את השורות הבאות. מתברר שאתם עשויים להיות חשופים לזיהום אוויר מסוכן בכותלי ביתכם, במידה דומה לזיהום האוויר שנחשפים אליו בחוץ. למעשה, כיוון שאנשים מבלים את מרבית חייהם במבנים סגורים, לעתים האוויר בתוך חללים סגורים עשוי להיות אף מזוהם יותר מהאוויר בערים גדולות. החדשות הטובות: אתם יכולים לשלוט במידה רבה בכמות החומרים המסוכנים שאתם שואפים מדי יום בבית.

מדריך שנעשה על ידי Environmental Working Group, ארגון ללא מטרות רווח שמתמקד בשמירה על בריאות בני האדם והסביבה, מזהיר מפני הכימיקלים שמצויים במוצרי צריכה יומיומיים. המדריך בוחן את הסכנות הבריאותיות שעלולות להימצא בכל חדר בבית ומציע כיצד לטפל בהן.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

אמבטיה: סדקים ודבק 

בחדר האמבטיה, סדקים ודבק עלולים לפלוט תרכובות אורגניות נדיפות (VOC). תרכובות אלו מדיפות כמות רבה של אדים המזהמים את האוויר.

A post shared by Cement Tile Shop (@cementtileshop) on

חדר השינה: קיר גבס 

קיר גבס בחדר השינה עלול לכלוא לחות ועובש וכן להזיק לריאות.

A post shared by bedroomdesign (@bedroomdesign) on

בסלון (ולא רק): מערכת אוורור

בבתים שאין בהם מערכת אוורור תקינה, עשויה להיות סירקולציה של גזים מסוכנים כמו רדון. מדובר בגז טבעי רדיואקטיבי, שנוצר כתוצאה מהתפרקות של היסוד ראדיום המצוי בכל סוגי הקרקע. כמו כן, כל חומר בנייה שמכיל אדמה פולט רדון, שיכול לפגוע בדנ"א ואף לגרום לסרטן.

A post shared by Carine (@caatje_b) on

עוד ב-mako בריאות
>> מפתיע: רשימת המאכלים שאפשר לאכול בלי הגבלה
>> הטיפ שיגרום לכל היום להיראות אחרת
>> מצאנו את כל הדרכים להיפטר מהנזלת

אז מה אתם יכולים לעשות כדי למנוע חשיפה לחומרים מסוכנים מדי יום?

במדריך ממליצים להשתמש בצבע אקריליק מבוסס מים, בעל כמות נמוכה של תרכובות אורגניות נדיפות (אם אפשר – אז ללא VOC כלל).

נוסף לכך, מומלץ להשתמש במסנני אוויר בעלי מדד יעילות (MERV) המדורג 10 ומעלה.

למרות שרוב ההמלצות במדריך מיועדות לבעלי בתים, גם אנשים ששוכרים יכולים לאמץ חלק מהן – כמו שימוש בשואב אבק בעל פילטר HEPA ושימוש במזרנים המכילים דבק מבוסס מים ולא דבקים שעשויים לפלוט תרכובות אורגניות נדיפות.