השיער שלך אורך לאט מדי? – פשוט תסתפרי. סובלת מנשירה – תסתפרי, זה יעזור גם לך - ושתקום האישה שלא שמעה את העצות האלה בחייה. ובכן, למקרה שתהיתן – לא, תספורת לא יכולה להשפיע על איך שהשיער גדל. למרות זאת, יש כמה סיבות לא רעות לקבוע תור לספר בקרוב.

נתחיל מכמה עובדות פיזיולוגיות: השיער שלנו גדל מתוך שורשי השערה שנמצאים מתחת לעור. התאים שבתוך השורש מקבלים אספקת דם סדירה שמאפשרת להם לייצר עוד ועוד תאי שיער עמוסים בחלבון קרטין, שמעניק להם את הקשיחות. אלא שהתאים שיוצאים מהעור החוצה, הולכים ומתרחקים מאספקת הדם, ולכן הם מתים. כל השיער שאנחנו רואים ונוגעים בו הוא למעשה תאים מתים עמוסים בקרטין. לכן, מה שנעשה לתאים האלה מחוץ לראש, לא באמת יכול להשפיע על התאים החיים שנמצאים מתחת לעור. או במילים פשוטות – זה לא ישפיע על קצב הגדילה או הנשירה שלה.

View this post on Instagram

A post shared by Neta Soffer Tsur נטע סופר צור (@soffertsur)

הדבר היחיד שאנחנו יכולים להשפיע עליו הוא על מראה השיער שמחוץ לראש. לכל שערה יש מחזור גדילה עם שלושה שלבים - שלב הצמיחה שנמשך כמה שנים, לאחר מכן שלב של כמה שבועות שבו השיער נשאר באותו אורך, ולאחר מכן שלב של כמה חודשים שבמהלכו השיער מת - ובסופו נושר. במהלך השנים השיער נחשף לגורמים מזיקים שונים: קרינה, סירוק, חום, עשן וכו'. ככל שהשיער נמצא מחוץ לקרקפת זמן ממושך יותר, כך מצטברים עליו יותר ויותר פגמים. תספורת למעשה מסלקת את השיער "הזקן" שעבר הרבה, וחושפת את השיער הצעיר והבריא יותר. יתרה מכך, כשגוזרים את הקצוות של השערות שסיימו את מחזור הגדילה שלהן, מאחדים את האורכים עם השערות שנמצאות באמצע שלב הצמיחה, ולכן זה נראה כאילו לאחר התספורת השיער הצומח מלא יותר.

 * נטע סופר צור היא ד"ר למדעי החיים ומרצה למקצועות הבריאות