אומרים שהעיניים הן הצוהר לנשמה שלנו, אבל מסתבר שגם בלי להסתכל ישירות אליהן, הפנים שלנו יכולות להגיד לאחרים בדיוק מי אנחנו. נראות הפנים שלנו יכולה להשפיע על איך שאנחנו מרגישים כלפי עצמנו ועל איך שאחרים רואים אותנו. מספיקה הצצה אחת בפנים של מישהו כדי להבין אם הוא עייף, נבוך או מדוכא. ומסתבר שיש בפנים שלנו הרבה יותר ממה שאנחנו חושבים.

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

הפנים הם למעשה כמו לוח מודעות ביולוגי שניתן לקריאה באופן דיי פשוט על ידי מומחים. אנחנו נמשכים לפרצופים שנראים לנו בריאים, ומרגישים דחייה כלפי כאלה שלא נראים בריאים, ואפשר להניח שזו הסיבה שהומצא האיפור מלכתחילה. לכן אנחנו עלולים להימשך לאנשים מאופרים בעוד שכאשר אנחנו רואים אותם ללא האיפור, הם יכולים אפילו לדחות אותנו.

מחקר שנעשה על גוון העור מצא כי ככל שעור הפנים נראה יותר בהיר, אדמדם או צהבהב – האדם יחשב ליותר מושך, וזה תקף על כל המוצאים האתניים השונים. בנוסף, נמצא כי ישנם תהליכים ביולוגיים מאחורי זה, למשל שעור בהיר יותר קולט יותר ויטמין D, ושעור אדמדם מצביע על זרימת דם בריאה יותר. עם זאת, נמצא כי דווקא צהבהבות העור מעידה על בריאות טובה במיוחד שכן זהו ביטוי של הפיגמנטים הצהובים והכתומים שמקורם בירקות. מי שאוכל יותר ירקות בתזונתו יראה יותר צהבהב, אבל בקטע מושך.

עוד ב-mako בריאות:
>> למה פסיכיאטרים קושרים מטופלים? כל האמת מאחורי הקשירות
>> שעווה וביקיני: האם זה בריא למרוט את שערות הערווה?
>> סלמון ובטטה: 9 הארוחות הכי בריאות שיש 

למה המציאו את הקונסילר והסומק?

אבל הסוד למראה פנים בריא הוא לא פשוט כמו שחשבו פעם, ולאכול הרבה ירקות זה פשוט לא מספיק כדי להיות יותר מושכים. יש גם את עניין השקיות מתחת לעיניים ובעיות עור נוספות שיכולות להפריע לנו להיראות בריאים באמת. כדי לבדוק אם שקיות מתחת לעיניים והאדמה של אזורים מסוימים בפנים משפיעה על המראה הבריא של אדם, חוקרים מאוניברסיטת סוואנזי (Swansea) ערכו ניסוי.

בניסוי הושוו תמונות שונות של פנים בהן בכל פעם שינו את צבעי הפנים כך שתמונה אחת נחשבת לבריאה והשנייה לפחות בריאה, והנבדקים התבקשו לדרג את התמונות כבריא/לא בריא. במחקר אכן נמצא כי פנים צהבהבות נחשבות לבריאות, אבל פנים עם עור בהיר יותר מתחת לעיניים ועור אדמדם יותר בלחיים נחשבו לבריאות יותר.

תוצאות המחקר יכולות להסביר את התפתחות מוצרי האיפור השונים כמו קונסילר וסומק – אלו הם שני האזורים בפנים שמשפיעים על הרושם שאנחנו יוצרים באופן מוחלט. אבל עם זאת, שום דבר לא יכול לנצח שינה טובה וקצת התעמלות – בצורה הזאת אתם לא רק משדרים שאתם בריאים, אתם באמת בריאים יותר.

(מקור)

>> לא לנודניק: 7 דברים שלא כדאי לעשות בבוקר