למה חום גורם לנו להרגיש עייפים? על פי ד"ר מישל קייסי, מבית החולים האוניברסיטאי דיוק בצפון קרוליינה -  הגוף שלנו עובד שעות נוספות כדי לצנן את הגוף שלנו – וזה מה שגורם לנו להרגיש עייפים מתמיד.

"הגוף שלכם, בייחוד כשהוא חשוף לשמש, צריך לעבוד קשה כדי לשמור על טמפרטורה פנימית עקבית ונורמלית", קייסי הסבירה ל-Live Science. כשחם לנו (שבישראל זה למעשה ברוב ימות השנה), הגוף מבצע מספר שינויים כדי לווסת את הטמפרטורה. כמו התרחבות של כלי הדם – תהליך שנקרא וזודיליטציה, המאפשר ליותר דם לזרום בקרבת השכבה החיצונית של העור. כך למעשה הדם מצליח להתקרר ולשחרר את החום החוצה. בנוסף, גם הפרשת הזיעה היא תהליך שהגוף עושה כדי לקרר את עצמו.

כדי שהגוף שלנו יהיה מסוגל לבצע את המשימות הללו, דופק הלב עולה וכך גם הקצב המטבולי. "כל העבודה הנוספת שהגוף עושה לבסוף גורמת לכם להרגיש עייפים או מנומנמים. כמו כן, רבים מאיתנו לא מקפידים על שתייה מרובה ואחד התסמינים להתייבשות הוא עייפות, הוסיפה ד"ר קייסי.

אז מה כדאי לנו לעשות כדי להצטנן?

טעות נפוצה שאנשים עושים כשקר להם – היא לגשת למקרר ולשתות בירה צוננת. הבעיה היא שאלכוהול גורם להפרשה מוגברת של שתן ובכך עשוי לגרום להתייבשות. הדרך הטובה ביותר להילחם בהתייבשות היא כמובן באמצעות שתיית מים ונשנוש של חטיף מלוח – כמו בייגלה או צ'יפס עשויים תפוחי אדמה אפויים, אומרת קייסי.

חשוב להיות מודעים לתסמינים של תשישות חום: הזעה מרובה, דופק מהיר והרגשה של חולשה או עייפות. "אם זה קורה, אני ממליצה למצוא מקום קריר, לשתות מים ולהיבדק אצל רופא, אם הסימפטומים לא משתפרים לאחר כשעה", אומרת ד"ר קייסי. רצוי להימצא במקום מוצל וקריר בשעות החמות ביותר של היום – בין 10 בבוקר לשתיים בצהריים.