בשנים האחרונות החל דוד קרייר, 37, מתכנת מאזור המרכז, להבחין בשינויים במראה השפתיים שלו. "עליתי וירדתי במשקל באופן דרמטי, וזה השפיע על הצורה שלהן. כשהשמנתי מאוד הן כמעט נעלמו", הוא מספר. קרייר החליט לטפל במה שהפריע לו וניגש לרופא שמתמחה בתחום ולבצע הגדלת שפתיים. "אני עושה בוטוקס וחומצה היאלרונית, אז למה שלא אבצע שינויים גם בשפתיים?, מי אמר שרק לנשים מותר?", הוא מסביר את ההחלטה.

"ראיתי איך נראים הכוכבים ההוליוודיים שבורכו גנטית ורציתי גם"

גם אבי צדקה, 31, בעל עסק לשיווק בלינקדאין, עובר טיפולי הזרקות באופן קבוע בחמש השנים האחרונות. לאחרונה החליט לעבור גם הוא טיפולי הזרקה בשפתיים. "כבר כמה שנים אני עושה הזרקות בעיקר בעצמות בלחיים ובקו הלסת. המחשבה על שינוי בשפתיים התעוררה בי אחרי שראיתי איך נראים הכוכבים ההוליוודיים שבורכו גנטית - רציתי גם. רואים עליהם שהם נולדו עם שפתיים מלאות וזה יפה בעיניי. המטרה שלי היא להשיג שפתיים בשרניות אך טבעיות. יש סטיגמה שזה רק לגייז או לנשים, אבל זה הפך לטרנד, המון עושים את זה עכשיו".

אבי צדקה (צילום: פרטי)
אבי צדקה | צילום: פרטי

"גברים ממש מתביישים לדבר על זה"

לרפי ליטן, 58, עורך דין פלילי, יש תאוריה לגבי טיפולים אסתטיים לגברים: "אנחנו עדיין חיים בתפיסה לפיה כל תחום האסתטיקה שייך רק לנשים. גברים ממש מתביישים לדבר על זה, בטח כשאתה עובד במקצועות גבריים כמו שלי. אבל אין שום סיבה להיראות מוזנחים. אני לא מבין למה צריך להתבייש. אתה מגיע לגיל מסוים ולסיטואציה שבה אתה רוצה להראות יותר אסתטי ויותר ייצוגי, אז למה לא לעשות משהו עם זה?". בשנים האחרונות הוא עושה בוטוקס וטיפולי ניקוי, ועכשיו התחיל לעבור טיפולי חומצה היאלרונית בשפתיים שמעניקים להן מראה גדול ועבה יותר אצל ד"ר גיא גרש, רופא כירורג, העומד בראש מרפאה לכירורגיה פלסטית אסתטית. "זה לא משהו שחשבתי לעשות אבל בסופו של דבר הגיל מנצח אותנו. השפתיים נעשות קטנות וטוב לדעת שיש משהו שמתקן את זה".

רפי ליטן (צילום: מרפאת ד"ר גרש)
רפי ליטן במהלך הטיפול. "אין סיבה להתבייש בזה" | צילום: מרפאת ד"ר גרש

רפי ליטן בטיפול (צילום: מרפאת ד"ר גרש)
רפי ליטן במהלך ההזרקה | צילום: מרפאת ד"ר גרש

"הדרישה לטיפולים כאלה עצומה"

ד"ר משה רוזן, עוסק ברפואה אסתטית ובעל קליניקה פרטית, מסביר שתחום האסתטיקה הגברית תופס תאוצה בשנים האחרונות. "בזמן האחרון הדרישה לטיפולים כאלה עצומה. זה נובע מהרשתות החברתיות, ממגוון האפשרויות. הרבה גברים מגיעים עם הנשים שלהן כדי שהן יבצעו טיפול כזה ואז הם נחשפים לתחום ורוצים גם". לדבריו, הטיפולים הפופולריים ביותר בקרב גברים הם חומצה הילרואינית באף, מילוי שקעי עיניים, קו לסת ולאחרונה התגברה הדרישה לטיפולי הזרקה בשפתיים. "בניגוד לנשים שרוצות מראה יותר בומבסטי, גברים מבקשים משהו מעודן יותר ופחות פרובוקטיבי. כדי להשיג תוצאות טובות כדאי להגיע לטיפול כזה אחת לחצי שנה, וחשוב לשמור על פרופורציות נכונות ולוודא שהשפה העליונה לא תהיה גדולה יותר מהתחתונה".