גזים נוצרים כתוצאה מאוויר שבלענו בזמן שתייה או לעיסה או כתוצאה מגזים שנוצרו על ידי חיידקים החיים במעיים שלנו, או כתוצאה של תגובה כימית במעיים. כולנו חווינו בשלב כזה או אחר סוגים של גזים והאדם הממוצע משחרר בין 14 ל-25 נפיחות ביום.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

אך כשמדובר במצב שבו יש אנשים בסביבתנו, שחרור הגזים כבר הופך לטאבו. למרות שמדובר בפעולה טבעית של הגוף, אין לנו ברירה אלא לנסות כמה שיותר להתאפק כדי למנוע פדיחות. אבל מה בעצם יכול לקרות כשאנחנו מתאפקים? האם זה עלול לסכן את הבריאות שלנו?

"אני לא רואה כיצד זה יכול להזיק לבריאות שלכם", הסבירה ד"ר רות' האנד, רופאה כללית למגזין "מאמא מיה". "מדובר בגזים נורמליים במעיים, תוצר לוואי של תהליך העיכול. אז התאפקות משחרור גזים אינה מסוכנת". אז אמנם זה לא יזיק לכם לבריאות – אבל יש דבר אחד חשוב שכדאי לכם לדעת כשאתם מתאפקים: אין דרך לברוח משחרור הגזים.

via GIPHY

עוד ב-mako בריאות
>> הלם: אפשר לרזות גם מהר וגם בריא
>> נטלי פורטמן ויתרה על שני מאכלים והאקנה נעלמה
>> מה הקטע של אנשים שאוכלים רק 3 וחצי דברים?

אם התאפקתם עכשיו, הנפיחה תצא מתישהו בזמן אחר. "זה ייצא החוצה בסוף, כיוון שאין לגז לאן ללכת", מסבירה ד"ר האנד. ובמילים פשוטות: מה שאמור לצאת החוצה, ימצא את דרכו החוצה במוקדם או במאוחר. אז אם אתם מרגישים שיש לכם גזים, כדאי לכם להתפנות ולשחרר אותם בחדר השירותים – מאשר להתאפק עד שכבר לא תצליחו למנוע את זה.

אם אתם מוצאים את עצמכם מתאפקים משחרור גזים לעתים קרובות – כדאי שתדעו שבמקרים מסוימים זה עשוי לפגוע בכם. הגזים החסומים עשויים לשחוק את דופן המעי ולגרום לדיברטיקולוזיס, מצב רפואי שבו נוצרים מעין כיסים בדופן המעי הגס. כמובן שלרוב לא יקרה לכם שום דבר אם תתאפקו ומדובר במקרים נדירים בלבד.