בפעם הבאה שאתם נאלצים להשתמש בשירותים ציבוריים, כדאי שתכירו את הסיכונים שטמונים בתענוג המפוקפק. "אזור האסלה עלול להכיל עד מליוני סוגים של חיידקים ופטריות שונים", מזהירה ד"ר מרינה תמיר, זיהומולוגית.

החיידק השכיח ביותר, לדבריה, הוא אי קולי. "מדובר בחיידק שעלול לגרום לשלשולים, כאבי בטן, התייבשות, לירידה בתפקוד המערכת החיסונית ובמקרים נדירים – אפילו לזיהום מסוכן בדם. ישנם גם חיידקים פחות שכיחים כמו שיגלה, השכיח בעיקר בקיץ ועלול לגרום לכאבי בטן, חום גבוה ואף לדלקות בדרכי השתן".

 איך נמנעים מסיכונים הטמונים בתא שירותים ציבוריים?

אחד מכללי המניעה החשובים ביותר לדברי ד"ר תמיר, הוא להתרחק מהאסלה כשמורידים את המים. לדבריה, "רסיסי המים המזוהמים עלולים להשפריץ בקלות על מי שמשתמש באותו הרגע בשירותים וזה בהחלט לא מצב נעים או מומלץ".

שירותים ציבוריים בטבריה - 2 (צילום: יוכי דעוס)
שלא תעזו לחשוב על לא לשטוף ידיים | צילום: יוכי דעוס

כמו כן, היא ממליצה שלא לשבת על האסלה אם אפשר, ואם אתם ממש חייבים יש לשאת בתיק מגבוני אלכוהול שיוכלו לשמש אתכם ברגעים כאלה לטובת חיטוי האסלה. אגב, למקרה שתהיתם – "ריפוד" האסלה בנייר טואלט פחות אפקטיבי משום שהאסלה עשויה להיות רטובה או מלוכלכת מדי. "חשוב ביותר להקפיד על שטיפת ידיים ראויה בתום השימוש בשירותים", היא ממליצה לסיום.