רב-המכר המצליח 'תחושת בטן', שתורגם ל-40 שפות שונות, מספר על מערכת העיכול, המעי ומה שביניהם. תערוכה חדשה המבוססת על פיו ומוצגת החל מחמישי האחרון (29.6) במוזיאון המדע בירושלים, מספקת למבקרים הצצה מרתקת אל תוך פעילות המעי וחלקיו.

"אפשר לומר כי הרכב היצורים הזעירים בבטן שלנו והמגוון שלהם, מתבסס על אורח חיינו, התזונה שלנו ואפילו על האנשים האהובים שאיתם אנו מתנשקים". אומרת ג'וליה אנדרוז, מחברת הספר ומיקרוביולוגית בהכשרתה. הספר, לפי ההסבר שלה, עוסק בנושאים מגוונים כגון: מחלות מעיים, השפעת מערכת העיכול על המוח, הצורך במשהו מתוק אחרי הארוחה, הקרקורים שמשמיעה הבטן ואי-סבילות ללקטוז. הוא אפילו מנסה להסביר את הקשר בין מערכת העיכול לדיכאון.

תחושת בטן (צילום: דוברות מוזאון המדע בים)
תחושת בטן | צילום: דוברות מוזאון המדע בים

לדברי אנדרוז, ממש כמו בספר - התערוכה במוזאון כוללת סיור מהפה עד פי הטבעת, לרבות כל האיברים והאורגניזמים שבדרך. "הגישה שלי היא לא להשאיר את הידע רק בתוך כתלי האקדמיה אלא להנגיש אותו לציבור הרחב".

תחושת בטן (צילום: דוברות מוזאון המדע בים)
מתוך התערוכה - תחושת בטן | צילום: דוברות מוזאון המדע בים

רוני בן חיים, אחראית פרויקטים במוזיאון המדע בירושלים, מוסיפה: "לאחר הצלחת התערוכה בפריז, מוזיאון המדע בירושלים פותח היום את התערוכה הפעילה בהשראת רב-המכר. התערוכה משתרעת על פני 600 מ"ר והיא עוסקת בהיבטים השונים של מערכת העיכול. במהלכה, מבקרים מכל הגילים יוצאים למסע חוויתי ומרתק בתוך מערכת העיכול. התערוכה תכלול עשרות מיצגים אינטראקטיביים, סרטי וידאו, גרפיקות ועוד".