שנים שלא החלפתם מגבת רחצה? חבל. קרוב לוודאי שהמגבת, זו שתלויה לכם כעת בחדר האמבטיה, אינה נקייה, ואף רחוק מזה, היא כנראה ממש ג'יפה. אתם יוצאים נקיים באופן יחסי מהמקלחת, אך ברגע שאתם משתמשים במגבת היא הופכת להיות קרקע פורייה לחיידקים, פטריות, תאי עור מתים, רוק, הפרשות שתן וצואה, ושלל רב של חיידקים אחרים שגדלים בחדר האמבטיה שלכם ורובצים עליה. ואם במקרה יש בחדר האמבטיה גם שירותים, אז החגיגה רק גדלה.

רוב החיידקים הללו לא צפויים לפגוע בנו, בהתחשב בעובדה שרובם הגיעו מהגוף שלנו, אבל הם עדיין שם על המגבת שאיתה אנחנו מתנגבים, והם מתרבים במהירות. השאלה הגדולה שנשאלת היא כל כמה זמן צריך להחליף מגבת רחצה?

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

"בהנחה שאתם יכולים לייבש לחלוטין את המגבת, לא כדאי להשתמש בה יותר משלוש פעמים" אמר פיליפ טיירנו, מיקרוביולוג ופתולוג בבית הספר לרפואה באוניברסיטת ניו-יורק, לאתר Insider Tech, "מגבת לחה מעלה ריח, ובכל מקום שיש בו ריח, יש חיידקים שגדלו, וצריך לכבס אותה".

מגבות משמשות כקרקע פורייה אידיאלית לחיידקים משום שהן מכילות את הדרישות לצמיחה ושגשוג של חיים מיקרוביאליים: מים, טמפרטורות חמות, חמצן, מזון, וחומציות ניטראלית. גוף האדם מספק תנאים אידיאליים לחיידקים, וזו הסיבה שכל הגוף שלנו מכוסה בהם מבפנים ומבחוץ.

כאשר אתם משתמשים במגבת על מנת לנגב את שאריות המים מהגוף שלכם, גם החיידקים וגם הפרשות אחרות מהגוף שלכם - כמו תאי עור מתים נשארים עליה. אלו משמשים כמזון לחיידקים, והלחות מספקת מים בחומציות ניטראלית. 

"יחד עם זאת, קשה לומר אם החיידקים שגדלים על המגבות שלכם מזיקים", אומר טיירנו, "משום שרוב החיידקים במשקי הבית שלנו הם לא מסוכנים. אבל אם אדם חולק את המגבת שלו עם אחרים, הוא עלול לבוא במגע עם אורגניזמים שהגוף שלו לא רגיל להתמודד איתם כמו סטפילוקוקים (זן של חיידקים) העלולים לגרום לפרונקלים, פצעונים, או זיהומים. הרעיון הוא להיות זהיר ומודע לכך שהמגבת שאנו משתמשים בה היא די מגעילה וככל הנראה אנחנו לא מכבסים אותה לעיתים מספיק קרובות". 

עוד ב-mako בריאות:
>> העור יימתח להקשב: 9 מזונות שגורמים לעור פנים צעיר
>> כמו איידס? התגלה וירוס אנושי חדש
>> לא התאמנתם כבר שבוע? הלך הכושר