רפי גינת, איש הטלוויזיה הגדול מכולם, כבר לא כזה גדול בימים אלה (לא במובן הפיזי, בכל אופן). מי שעבר מספר פרוצדורות רפואיות למטרת הרזייה, ביניהן ניתוח "קיצור קיבה" וניתוח "שרוול" מורכב, החליט לאמץ לראשונה בחייו תהליך דיאטה קפדני. במהלכו, הצליח להשיל 32 קילוגרמים ממשקלו בשמונה חודשים בלבד. כך הוכיח לעצמו שהוא מסוגל להביס אפילו את הבורקס האימתני ביותר.

>> לייק בפייסבוק כבר עשיתם?

רפי, אין ספק שמדובר בהישג מרשים. מאיפה המוטיבציה?

"תראי, כל חיי הייתי בענייני הרזיות. בשיאי שקלתי 161 קילוגרם, ובימים טובים יותר – 106. בחישוב כללי, אפשר לומר שהורדתי והעליתי כבר חצי טון בערך במהלך החיים.

הפעם, החלטתי לבחור בדרך ארוכת טווח, שלא תדרוש ממני להביט לאחור. המטרה הייתה להראות ולהרגיש טוב יותר".

סיפור ההצלחה התחיל הודות לבנו של גינת שסיפר לו על דיאטנית בשם הגר, שעשתה פלאים לאחד ממכריו: "כפי שאת רואה, השידוך עבד. כיום אני מרגיש קליל וחיוני, ממש כאילו הסרתי מעליי שני שקי מלט כבדים. לשמחתי, זה הרבה יותר קל ממה שזה נשמע. למעשה, אם הייתי יודע שזה כל הסיפור כבר מזמן הייתי מאמץ את הגישה".

"בסך הכל עברתי שינוי ומאז כולם עושים ממני דוגמן"

גינת מספר שכבר לאחר שהשיל 15 קילו כולם התחילו להתעניין בו יותר: "בסה"כ רציתי לבצע שינוי באורח החיים, ומאז כולם עושים ממני "דוגמן" -עיתונאים מתקשרים אליי, שואלים ומתעניינים בסוד הגדול. אני מודה שזה קצת מעלה חיוך, אחרי הכל, אתה יכול לעשות הרבה דברים בחייך, אבל בסוף מה שמעניין זה מידת המכנסיים שלך".

תגלה לנו מה הסוד שלך?

"זו פשוט דיאטה. אין פה טריק - אתה משלם מחיר מסוים וזוכה לתמורה הולמת עבורו. הוויתור העיקרי הוא להימנע ממתוקים וגם ממאפים. זה בהחלט מאתגר, בייחוד עבור מישהו כמוני שלא היה מתנגד לאכול את המאכלים האלה, אבל אפשר לעמוד בזה. הקשי העיקרי היה בעיקר בימים הראשונים, כשהגוף עדיין לא היה רגיל לעניין, אבל עברתי את זה והיום אני מצליח לעמוד במשימה בקלות".

רפי גינת  (צילום: אביב חופי)
רפי גינת, אחרי הדיאטה, נראה בפרמיירה של תאטרון גשר להצגה "הרצל אמר!" | צילום: אביב חופי

ממה מורכב התפריט?

"אני בד"כ אוכל  2 ארוחות – צהריים וערב. למשל שני שיפודי פרגית (מותר במקום פרגית גם בקר או דג) וסלט ירקות (אני מעדיף סלט כרוב) מטובל בשתי כפות טחינה.

אני מאוד אוהב סושי, ולשמחתי זה כלול בתפריט 3 פעמים בשבוע. גם פירות אפשר לאכול חופשי בין הארוחות".

יש מאכל שאתה לא מוכן לוותר עליו?

"לא".

וזה לא משפיע על מצב הרוח? הרי בוא נודה בזה: אוכל זה בעיקר לנפש

"הכל עניין של שכנוע עצמי. אם אתה מחליט שאתה לא נוגע במשהו, אז זו המשימה שלך ואתה מתמקד בה כדי להגיע למטרה. התוצאות משמחות וזה מה שחשוב".

עוד ב-mako בריאות
>> הלם: אפשר לרזות גם מהר וגם בריא
>> נטלי פורטמן ויתרה על שני מאכלים והאקנה נעלמה
>> מה הקטע של אנשים שאוכלים רק 3 וחצי דברים?

ומה לגבי ספורט?

"אני לא עושה שום פעילות ספורטיבית כרגע. אני מודע לכך שאם הייתי פעיל התהליך היה אף מהיר יותר. אגב, גם מים אני לא שותה מספיק ומנסה לעבוד על העניין, כי זה חשוב בכל תהליך דיאטה".

לא חשבת להתייעץ עם רופא שיפקח על התהליך?

"הקפדתי להיבדק באופן שגרתי. למזלי מעולם לא סבלתי מבעיות בריאות – לא מסוכר גבוה ולא משום דבר שמצריך טיפול וכך גם היום. כיום אני מקפיד להישקל אחת לשבוע, באמצעות משקל שמצביע גם על אחוזי שומן ואחוזי שריר".

היו רגעי משבר?

"אין כאלה. אני משתדל לא לסבול מהתהליך, ואפילו נהנה ממנו. אפילו אימצתי שיטה לא רעה: כשאני נוסע לנופש או לבילוי, אני נפרד מהדיאטה לתקופה מוגבלת של כמה ימים, ואוכל מכל הבא ליד, אבל כשאני חוזר לשגרה, אני הולך בתלם ואף מקפיד יותר כדי להעיף את הקילוגרמים שהצטברו במהלך ימי הבילוי".

מה היעד?

"לא אנוח עד שאראה את 99 על צג המשקל. אני זוכר את עצמי במשקל כזה אולי בבר מצווה.כנראה שבשלב מאוחר יותר אוכל ליהנות גם מאותם מאפים שאני אוהב, אבל הפעם אני מתכנן להיות עם האצבע על הדופק".

אתה חושב שתהליך כזה מתאים לכל אחד?

"לא בהכרח. הדיאטנית מתאימה את הדיאטה לצרכים האישיים ולמטרות הספציפיות של מי שמעוניין להתחיל בשינוי".