זה קרה אתמול – זוג הבסטיז מיכל ויצמן (מיכל הקטנה) ואורטל עמר, פרסמו תמונות ססגוניות שלהן בבגדי ים שצולמו בחופשתן הנוכחית בקפריסין. מי שפחות התלהב מהתמונות היו גולשים מודאגים שתהו לגבי הגוף הרזה של מיכל ("נראית ממש אנורקסית", "זה ממש מפחיד ולא יפה בכלל").

כיאה לחברה נאמנה, מיהרה עמר להתייצב לצדה של כוכבת הילדים וכתבה בסטורי נסער - "תגובות רעות על משקל גוף חייבות להיפסק, תפסיקו להעיר לאנשים אם הם שמנים או רזים, אין לכם מושג איך זה משפיע על הצד השני, יש בפוסט הזה תגובות שאין להן מקום ברשת יותר".

גם מיכל לא נותרה חייבת וענתה למגיבים: "למזלי, אין לי הפרעת אכילה. זה מבנה הגוף שלי. אני מנהלת אורח חיים מאוד בריא, שאני מאוד מתגאה בו כי לשמור עליו ביציבות דורש ממני הרבה תשומת לב ותמרון".

הסטורי של מיכל הקטנה (צילום: אינסטגרם)
הסטורי של מיכל הקטנה | צילום: אינסטגרם

"אסור להעיר על המשקל"

לירון אופק, מנהלת היחידה לתזונה בקופ"ח כללית מחוז דרום המתמחה בהפרעות אכילה, מסבירה שכיום יש בעיה משמעותית בהתייחסות הציבורית לעניין המשקל. "ברגע שנערה מעלה תמונה שלה לרשת ורואים שהיא ירדה או עלתה במשקל – היא מיד זוכה לתגובות. יש נערות שממש נכנסות מזה לטראומה. אסור לנו להעיר לאף אחד ולאף אחת על המשקל. הלחצים סביב המראה החיצוני הם בלתי נסבלים כיום".

דר אורן טנא, פסיכיאטר מומחה ומנהל מכון מנטליקס לייעוץ, מחזק את הדברים: "המשקל של אדם הוא עניין אישי, פרטי ולא ציבורי. תגובות שמתייחסות למשקל הן בפירוש פלישה למרחב האישי. חשוב לדעת שלא כל מי שרזה בהכרח סובל מהפרעת אכילה ויש הרבה דעות קדומות בנושא. בד בבד, חשוב לומר שגם לדמויות הציבוריות עצמן חשוב לשדר את המסר שהמשקל שלהן הוא אינו המדד להצלחתן".

הפוסט של אורטל עמר (צילום: אינסטגרם)
חברה נאמנה. אורטל עמר מגינה על מיכל הקטנה | צילום: אינסטגרם