איך יודעים אם מישהו באמת חכם יותר מכולם או שהוא סתם חושב את עצמו לכזה? גם בלי מבחני אייקיו מדוקדקים, אנחנו יכולים לדעת את התשובה - על פי כמה מאפיינים מגובים במיטב המחקרים. הנה 7 סימנים לכך שאתם הכי חכמים:

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

1. כי למדתם לקרוא בגיל מוקדם

בשנת 2012 נעשה מחקר על 2,000 זוגות של תאומים זהים באנגליה, ונמצא כי האחים שלמדו לקרוא מוקדם יותר גם נטו להצליח יותר במבחני תפקוד קוגניטיבי. החוקרים טוענים שקריאה מגיל צעיר מחזקת את היכולות הוורבליות והלא ורבליות, לפחות בגיל הצעיר.

מילה מהגננת: נמאס מהילדים המתחכמים האלה.

2. בגלל המוזיקה

במחקרים שנעשו בשנים קודמות נמצא כי ילדים בין הגילאים 4-6 שלקחו שיעורים בנגינה על פסנתר היו בעלי אינטליגנציה ורבלית גבוהה יותר מאשר בני גילם. אחד המחקרים אף השווה את רמת האינטליגנציה של תלמידי משחק ופסנתר בגילאים האלה ומצאו שמנת המשכל של תלמידי הפסנתר היתה גבוהה יותר.

מילה מהמורה למשחק: תתקדמו מהפסנתר, אם אתם רוצים קריירה של טאלנט תבואו לשיעורים שלי.

3. בגלל הבכורה

אתם אחים בכורים? למרות שאתם יותר זקנים, בכל זאת יש יתרון בלהיות אתם – אתם פשוט יותר חכמים. עד כמה שקשה לכל האחים הקטנים להאמין, יש סוללה של מחקרים שכל מטרתה היא להוכיח שהבכורים הם אכן חכמים יותר - תבחרו אתם אם להאמין לזה או לא. בכל אופן, החוקרים מצאו יתרון של 3 נקודות במנת המשכל של האחים הבכורים, והם מייחסים את זה לתשומת הלב המרובה שקיבלו הבכורים מהוריהם.

מילה מאיינשטיין: תכלס אחותי הקטנה לא יכולה עלי.

עוד ב-mako בריאות:
>> זוגיות: למה בני זוג נראים אותו הדבר?
>> בסוף זה יעבור: 11 דרכים לשחרר עצירות
>> איך מתחילים להתאמן? הנה 10 טיפים שיעזרו לכם להיכנס לזה

4. בגלל החתול

מחקר משנת 2014 לקח 600 תלמידי קולג' וביקש מהם להגדיר את עצמם כ"אנשי כלבים" או "אנשי חתולים". מי מסוג האנשים ניצח? ובכן, זה תלוי מה אתם בודקים. אנשי הכלבים היו יותר חברותיים, אבל אנשי החתול היו יותר חכמים. למזלכם, לא צריך להשיג חתול כדי להיות חכם יותר, מספיק פשוט להעדיף אותם על פני כלבים.

מילה מהלו קיטי: לא סתם כל המגניבים אוהבים אותי.

5. בגלל הוויד

מחקר בריטי מעניין ושנוי במחלוקת שנעשה בשנת 2012 קובע כי ילדים בעלי מנת משכל גבוהה יהיו בעלי נטייה להשתמש בסמים קלים כשיהיו מבוגרים. המחקר מתבסס על מאגר של 6,000 בריטים שנולדו בשנת 1958. בניגוד למחקרים שקובעים כי שימוש במריחואנה דווקא יכול לפגוע ברמת המשכל, המחקר הזה מצא קשר בין אינטליגנציה גבוהה לבין השימוש במריחואנה בגיל מבוגר. אולי זה עניין תרבותי בבריטניה?

מילה מהחבר בהודו: וואלה אחי כולם פה חכמים, רק אתה לא הבנת את הודו.

6. בגלל שאתם שמאליים

פעם חשבו שאנשים שלא כותבים ביד ימין הם אנשים שצריכים תיקון, והיו מכריחים שמאליים לאמן את יד ימין שלהם. מחקרים נעשו בתחום כדי לבדוק את הסיבה לכך שבקרב פושעים יש אחוז גבוה יותר של שמאליים. אבל הם כנראה לא פושעים, ולא יצורים לא טבעיים, הם פשוט יותר חכמים. ניתן לייחס את זה דווקא לשונות שלהם, משום שהתמודדו עם שוני כל חייהם, הם למדו לחשוב מחוץ לקופסה, וזה מה שעשה אותם חכמים יותר.

מילה מאיינשטיין: לא היה לאחותי סיכוי.

7. בגלל הגובה

להיות גבוה זה הדבר הכי טוב שיכול לקרות לכם, תשאלו את עומרי כספי. חוץ מעליונות פיזית ופוטנציאל לתהילה וערימות של כסף, אתם גם יותר חכמים מהאחרים. מחקר שנעשה על כמה אלפי גבוהים מצא שהם יותר חכמים וגם מרוויחים יותר כסף. אנחנו חושדים שאיגוד הגבוהים העולמי עומד מאחורי המחקר הזה.

מילה מטוב טוב הגמד: כנראה שהאוויר דליל שם למעלה, אני הגמד הכי חכם ביער.

>> שעיר לנצח: מדענים מצאו את הסוד לגבה מחוברת