משחר ההיסטוריה שמנים היו בשימוש במגוון תחומים, משימוש בטקסי פולחן בעת העתיקה ועד מענה לבעיות בעור הגוף והפנים. עם השנים הפכו השמנים שכיחים בכל בית. לא מעט סוגי שמנים התגלו בשנים האחרונות כבעלי סגולות משמעותיות, ורבים משלבים אותם בשגרת טיפוח הגוף, הפנים והשיער, בייחוד בעונת החורף היבשה. הם עשירים ברכיבים חיוניים כגון ויטמינים, מינרלים וחומצות שומן, החודרים עמוק לעור, מרווים אותו בלחות ויכולים לטפל במגוון רחב של בעיות כמו סימני מתיחה, אקנה, צלקות, עור יבש והפחתת כהויות מתחת לעיניים. אך חשוב לדעת, להבין ולהתאים את סוג השמן לבעיה, שכן שימוש לא נכון בשמנים עלול ליצור סתימת נקבוביות, פצעים, גירוי ועוד.

שמן זית 

השמן השכיח עשיר בוויטמינים A ,D ו־K, ו -E, ומגן נגד רדיקלים חופשיים שאחראים להתחמצנות התאים ולהזדקנות העור. שימוש בשמן זית יקנה מראה עור בריא וזוהר. בין סגולותיו טיפול בקרקפת יבשה ומניעת קשקשים.

אישה מגרדת בראש (צילום: Shutterstock)
פשוט משחשבתם | צילום: Shutterstock

שמן קוקוס

השמן הפופולרי בשנים האחרונות נודע ביתרונותיו בתעשיית הטיפוח. הוא מרגיע עור מגורה הסובל מאקנה (בזכות החומצה היאלורונית) ופסוריאזיס, עוצר נשירה, אנטי סרטני, אנטי פטרייתי ואנטי דלקתי. מחזק את השיער ומטפל בסימני מתיחה וצלוליט ונחשב אנטי בקטריאלי ומומלך לריכוך העור לפני גילוח וריפוי חתכים לאחר גילוח.

שמן קוקוס (צילום: shutterstock)
נודע ביתרונות הטיפוח שלו | צילום: shutterstock

>> מומחים מסבירים מה שמן קוקוס באמת עושה

שמן שקדים 

השמן המוכר לרוב כשמן לעיסויים מעכב את תהליך הזדקנות העור ומטפל בקמטים. בשמן ויטמינים מסוג K ו-E, המסייעים לעור להתחדש ולשמור על אלסטיות תוך כדי עידוד זרימת דם. הוא נמצא גם במוצרים להגנה משמש בשל הסגולה שלו לחסום קרניים אולטרה־סגולות ומשפר את זרימת הדם. מי שסובל מכהויות ומנפיחויות מתחת לעיניים, יכול למרוח שמן שקדים לפני השינה.

אילוסטרציה (צילום: SHUTTERSTOCK)
לא רק לעיסוי | צילום: SHUTTERSTOCK

שמן רוז היפ 

הרוז היפ גדל בדרום אמריקה ובאירופה, מופק בתהליך של כבישה קרה והוא מהחשובים והמעולים בתעשיית הקוסמטיקה. הוא מכיל שפע חומצות שומן חיוניות, ויטמין C ונגזרות של ויטמין A. בזכות העושר החומצי הזה הוא משולב בתכשירים המיועדים להחלקת קמטוטים, טיפול בצלקות, חתכים ועור רגיש ומגורה. הוא מתאים לשימוש כפי שהוא או בכל קרם פנים או סרום, והשימוש בו יעיל ביותר למטרת עיסוי לחידוש מראה העור. כמו כן הוא מומלץ לטיפול בסימני מתיחה מהיריון.

סימני מתיחה (צילום: baipooh, Shutterstock)
יכול בהחלט לעזור | צילום: baipooh, Shutterstock

>> כל הדרכים להילחם בצלקות 

שמן אבוקדו 

השמן מכיל שפע ויטמינים, מינרלים ולציטין, המזינים את העור במהירות. הוא נספג מהר, כך שהוא לא רק אידיאלי להחדרת לחות והזנה לעור, אלא גם מצוין לטיפול בקרקפת יבשה, בסדקים ובאקזמות שהחמירו בעקבות הקור.

שמן אבוקדו (צילום:  Gayvoronskaya_Yana, shutterstock)
אידיאלי להחדרת לחות | צילום: Gayvoronskaya_Yana, shutterstock