איזה כיף זה להיכנס למיטה ביום קר, להתכרבל מתחת לפוך ולהתמסר לשינה מתוקה. ברגע הזה אתם חושבים שהחיים לא יכלו להיות טובים יותר, ואז זה קורה. קולות הניסור מהצד השני של המיטה מפלחים את האוויר והחלומות המתוקים שלכם הופכים לייאוש ועצבים.

כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

"נחירה נובעת משלושה מקורות: חסימה במעבר האוויר דרך האף, הפרעה במעבר האוויר בחלל הפה או הפרעה באזור הכניסה לקנה", אומר ד"ר גיל סיגל מומחה לרפואת אף אוזן גרון במכבי שירותי בריאות, רמת אביב. "מטרת הטיפול בנחירה היא לצמצם את ההפרעה בזרימת האוויר ולהקטין ויברציה של רקמות במקומות אלה. הוויברציות ברקמות הן שגורמות לצלילים הלא נעימים של נחירה".

"הגורמים לכך הם רבים. אם למישהו יש ענבל מאוד ארוך, הדבר יכול לגרום לנחירה, וכנ"ל אם יש הרבה נזלת או גודש ריריות באף בגלל אלרגיה. בנוסף, גם השמנה גורמת לנחירה מפני שהיא מצרה את מעבר האוויר באזור בסיס הלשון בטרם הכניסה לקנה", מסביר ד"ר סיגל. "דרכים שמרניות ומקובלות למניעה הן יעילות באופן מסוים וכוללות ירידה במשקל, מניעת גורמי גודש אפי, הימנעות מדברים אלרגניים ותיקון הפרעות באף כמו סטיית המחיצה, כריתת פוליפים וכדומה.

גבר מתוסכל במיטה (צילום: Jacob Wackerhausen, Istock)
אכלה לך את הראש? אל תתייאש, יש פתרון | צילום: Jacob Wackerhausen, Istock

נחירות זה אכן לא כיף, והן יכולות לגרום לכם לשנוא את האדם שישן לצדכם. אז, אם מדובר בנחירה קלה ולא בבעיה משמעותית, למען שיקום היחסים ביניכם, ולחלומות טובים יותר, הנה כל הדרכים הטבעיות להפסיק לנחור.

שנו את תנוחת השינה שלכם

ישנים על הגב? אם יש לכם נטייה לנחור זו התנוחה הכי גרועה שיכלתם לבחור לעצמכם. במקום זה, נסו לישון על הצד, כך יש פחות לחץ על הגרון והלשון ומעבר האוויר נעשה קל יותר.

תתקלחו לפני השינה

אתם אולי מעדיפים להתקלח בבוקר, אבל בני הזוג שלכם צריכים שתתקלחו לפני. נחירות נגרמות לרוב על ידי חסימת אוויר בנחיריים, דווקא מקלחת חמה לפני השינה יכולה לפתוח אותם ולעזור לכם לישון טוב יותר.

עוד ב-mako בריאות:
>> תכינו את הבטן והזרועות שלכם: ככה עושים L-sit
>> למה נשים מזייפות אורזגמה? ואיך לצאת מהשקר
>> תזונת ילדים: כך תשמרו על התזונה הבריאה של ילדכם

שימו מכשיר אדים בחדר

אם הנחירות שלכם נגרמות בגלל אלרגיה, זה יכול להיות קשור ליובש באוויר. הדליקו את מכשיר האדים שלכם בלילה כדי להקל על הנחירות שלכם. חובה לנקות אותו מדי יום. ומה אומר הרופא? "אדים בחדר משפרים את איכות האוויר, אך הסיכוי שהם ישפיעו על נחירה משמעותית נמוך", אומר ד"ר סיגל.

דלגו על כוס היין לפני השינה

זה אולי נשמע כמו מתכון להירדמות בטוחה בשבילך, אבל זה יהרוס לבני הזוג שלכם את הלילה. מספיק כמה לגימות יין כדי להרפות את שרירי הגרון, מה שרק יגביר את הנחירות שלכם, כלומר, ככל שהגרון שלכם פחות רפוי, כך תנחרו פחות. ומה אומר הרופא? "אני לא בטוח עד כמה כוס יין משפיע ישירות, אך כושר גופני מוכח כמקטין נחירה", אומר ד"ר סיגל. "וזאת בשל טונוס, או מתח שריר טוב יותר. הגרון שלנו יותר מוחזק, כך שמעבר האוויר איננו עובר רקמה רפויה שיכולה לעשות ויברציות".

אישה עירומה במיטה (צילום: FDS111, Istock)
קצת אדים יהפכו אותך למאושרת שוב | צילום: FDS111, Istock

שימו את הכריות במייבש

קרדיות האבק האלה לא עושות לנו טוב, הן גורמות לתגובה אלרגית וגם תורמות לסתימת דרכי הנשימה באף. והכי גרוע שהן גרות ממש בתוך הכריות שלנו. אם עד עכשיו חשבתם שהחלפת מצעים פותרת את הבעיה, כדאי שתתחילו לטפל גם במזרון ובכריות שלכם באופן פרטני. את המזרון כדאי לשאוב, ואת הכריות אפשר לזרוק לסיבוב במייבש כל כמה שבועות. ומה אומר הרופא? "הימנעות מגורמים אלרגניים עוזרת לשיפור הנחירה, כי אלרגיה גורמת לעיבוי הריריות".

שימו מגן שיניים

זה אולי לא הדבר הכי סקסי בעולם, אבל מגן שיניים עוזר לכם לפתוח את דרכי הנשימה על ידי הפעלת לחץ מתון על הלסת התחתונה שלכם. בסופו של דבר זה יכול להוביל לשיפור כלשהו בנחירות שלכם. 

>> ההבדל בין תחתונים לגרביון הוא דק יותר ממה שחשבת