על השטיח האדום הם תמיד נראים זוהרים ומטופחים, אבל מחוץ למסך המצב קצת יותר מורכב, כמו המציאות. דיון נרחב על הרגלי ההיגיינה של הסלבס התעורר שוב בחודשים האחרונים אחרי שאשטון קוצ'ר ומילה קוניס שיתפו שהם לא נוהגים לרחוץ את ילדיהם לעתים קרובות, בעקבותיהם סלבס נוספים הודו בגלוי שהם לא מתקלחים באופן קבוע. 

מסתבר שזה לא נעצר במספר המקלחות השבועי. לאורך השנים, המפורסמים שיתפו ואנחנו היינו שם כדי להקשיב, לעקוב ולצטט. הנה כמה מההרגלים הלא שגרתיים של המפורסמים:

מקלחת כל יום? לא אצל אשטון קוצ'ר ומילה קוניס

דאודורנט או ריח טבעי?

האנושות התפתחה פלאים במאות ואלפי השנים האחרונות. יש שיגידו שזה לא משחק לטובתנו, אבל מול כל השינויים, מה שנותר עומד ויציב הוא ריח הגוף שלנו ומיליוני בלוטות הזיעה שדואגות כל העת לקרר את הגוף. בתי השחי נחשבים למוקד מרכזי של זיעה והצטברות של ריחות שעלולים להיות לא נעימים בעליל, אבל יש אנשים שנותנים לטבע לעשות את שלו:

דאודורנט, זה בריא בכלל?

מתיו מקונוהי ללא חולצה
ריח טבעי של גרנולה. מתיו מקונוהיי

השחקן מתיו מקונוהיי סיפר שהוא לא השתמש בדאודורנט כבר קרוב ל-35 שנה, לטענתו "גבר צריך להריח כמו גבר". האם ריח של גבר הוא גם ריח שנעים לעמוד בקרבתו? השחקנית ניקול בראון ששיחקה לצידו של מקונוהיי בסרט 'רעם טרופי' בשנת 2008, סיפרה כי השמועות על הרגלי ההיגיינה של השחקן סיקרנו אותה והיא החליטה לבדוק את הנושא מקרוב במהלך הצילומים. "אני זוכרת שהוא סיפר שהוא לא השתמש בדאודורנט ושאין לו ריח", אמרה בראון. "המחשבה הראשונה שלי הייתה, אני אלך להתקרב אליו כמה שאוכל כדי לראות אם הוא צודק". התוצאות לא איחרו להגיע. "אין לו ריח רע", העידה בראון. "הוא מריח כמו גרנולה. זה כל מה שאני יכול להגיד. יש לו ריח מתוק וטבעי".

למרות היותו אנטי-דאודורנט, מתיו התעקש שהוא לוקח את ההיגיינה האישית שלו ברצינות, וטען שהוא מתקלח מספר פעמים ביום ומצחצח שיניים עד חמש פעמים ביום.

דווקא כשקר: כל הסיבות שבגללן חשוב להזיע

קמרון דיאז, 2016 (צילום: Brad Barket/Getty Images)
האחראי לסירחון - אנטי פרספירנט. קמרון דיאז | צילום: Brad Barket/Getty Images

השחקנית קמרון דיאז העידה על עצמה כי היא לא משתמשת כלל בדאודורנט: "העולם היה מריח טוב יותר אם אנשים יפסיקו להשתמש באנטי-פרספירנט", הצהירה השחקנית והוסיפה שהיא לא השתמשה בדאודורנטים כמעט 20 שנה. לשאלת המראיין אם גם גברים צריכים להימנע משימוש בדאודורנט היא השיבה: "עזוב את זה ופשוט גזור את שיער בית השחי שלך כדי שלא יחזיק את הריח".

טיילור סוויפט בצילומים למגזין "GQ" (צילום: www.gq.com)
העיקר שהרגליים מגולחות? | צילום: www.gq.com

שטיפת רגליים במקלחת

האם לשטוף את הרגליים בכל מקלחת (למה לא בעצם? לא הכי קל לשטוף את כל הגוף?). טיילור סוויפט נסיפקה פרט מעניין לגבי הרגלי המקלחת שלה. "אני עושה זאת רק כשאני מגלחת את הרגליים, קרם הגילוח הוא כמו סבון, נכון?". המראיינת אלן דג'נרס הסכימה שקרם גילוח יכול להיות סוג של סבון מה שהוביל לתגובתה של הזמרת: "אז זה נחשב? אני בצד הנכון של ההיסטוריה".

הדיון הקצר עורר לא מעט תגובות בטוויטר, וגולשים רבים לא ממש זרמו עם 'ההיסטוריה על פי טיילור סוויפט'. אחד המגיבים נימק את המנהג של הזמרת: "איך לעזאזל הרגליים שלך מתלכלכות כל כך שאתה צריך לשטוף אותן בקביעות במים וסבון? מקלחות יומיות מיועדות לאזורים שמייצרים הרבה זיעה כמו בתי שחי ומפשעה. אתה לא צריך לקרצף את עצמך מכף רגל ועד ראש. חבל על הזמן וזה מזיק לעור שלך״.

אלן דג'נרס התייחסה לנושא שוב בתוכנית אחרת, וציינה שרוב האנשים שאומרים שהם לא שוטפים את הרגליים חושבים שאם הסבון זורם במורד הגוף שלהם זה מספיק: ״הם קוראים לזה אפקט הדגדוג. מה שאומר שהמים המלוכלכים מטפטפים על הרגליים המלוכלכות, מה שהופך אותם למלוכלכים כפליים״.

 10 טעויות שאתם עושים במקלחת

ג'סיקה סימפסון (צילום: By Dafna A.meron, shutterstock)
שיניים לבנות למרות הכול | צילום: By Dafna A.meron, shutterstock

לא מצחצחת שיניים. מספיק לי חוט דנטלי

הזמרת והשחקנית ג'סיקה סימפסון סיפרה לאחרונה בשידור שהיא לא נוהגת לצחצח שיניים פעמיים ביום, ואז הוסיפה שיש ימים שהיא לא מצחצחת בכלל. "אני פשוט משתמשת בליסטרין (מי פה) ולפעמים אשתמש בסוודר שלי כחוט דנטלי בלבד". לפני כעשור בתוכנית של אלן דג'נרס היא סיפרה שהיא מצחצחת שיניים "אולי שלוש פעמים בשבוע" - והסבירה - "מכיוון שהשיניים שלי כל כך לבנות, אני לא אוהבת שהן מרגישות חלקלקות מדי, אבל אני משתמשת בליסטרין ועושה חוט דנטלי כל יום".

רופא השיניים של סימפסון, ד"ר ביל דורפמן, שיתף שהוא הופתע לשמוע על הרגלי הצחצוח של הכוכבת. ד"ר דורפמן אמר שהוא מודאג גם לאחר ששמע את הגילוי, והסביר שהזמרת נוהגת בהרגלים שעלולים להזיק לבריאותה. "זה נהדר שהיא משתמשת בחוט דנטלי כל הזמן, אבל חייבים גם לצחצח," אמר ד"ר דורפמן. "מה שקורה בפה משפיע על כל הגוף".

הדרך הנכונה להשתמש בחוט דנטלי

שיילין וודלי (צילום: Kevork Djansezian, GettyImages IL)
שיילין וודלי | צילום: Kevork Djansezian, GettyImages IL

גרגור שמן, אכילת חימר וויטמין D לנרתיק

השחקנית שיילין וודלי שיתפה במאמר אישי על כמה מהרגלי ההיגיינה האישיים שלה, כולל גרגור שמן וצריכת חימר. לדברי וודלי, "גרגור של שמן קוקוס או שומשום הופך את השיניים ללבנות יותר, כי הרובד על השיניים אינו מסיס במים, הוא מסיס בשומן. אז השומנים צריכים להתמוסס בשומנים. אני מעדיפה שמן שומשום, אבל שניהם טובים".

אכילת חימר, שלדעת וודלי היא אחד הדברים הבריאים ביותר שאפשר לעשות עבור הגוף, מנקה את השיניים והפנים. "שמעתי לראשונה על היתרונות של אכילת חימר מנהג מונית", הבהירה וודלי, למקרה שמישה היה סקרן לגבי המקורות של וודלי, שהמליצה באופן כללי ​​להיפתח לאפשרות לקבל עצות בריאות והיגיינה חשובות מנהגי מוניות. החיסרון הפוטנציאלי היחיד שוודלי הזכירה לגבי אכילת חימר הוא שההפרשה והשתן עשויים לקבל ריח מתכתי.

"דבר נוסף שאני אוהב לעשות הוא לתת לנרתיק שלי מעט ויטמין D", כתבה השחקנית. "קראתי מאמר שנכתב על ידי רופא צמחים שאמר שאין דבר טוב יותר מאשר ויטמין D. אם את מרגישה מדולדלת, לכי לשמש לשעה ותראי כמה אנרגיה את מקבלת. אם אתן גרות במקום שיש בו חורפים כבדים, כשהשמש סוף סוף יוצאת, פרשו את הרגליים וקבלו קצת שמש".

קישה - טקס פרסי MTV 2010 (צילום: Frederick M. Brown, GettyImages IL)
הזמרת קשה | צילום: Frederick M. Brown, GettyImages IL

האם בריא לשתות שתן?

בשנת 2013 יצאה סדרה דוקומנטרית על הזמרת "קשה" -Ke$ha בשם "My Crazy Beautiful Life". הסדרה עקבה אחרי חייה המקצועיים והאישיים של הראפרית ומסתבר שלכוכבת הפופ האקסצנטרית יש כמה הרגלי היגיינה תמוהים שהיא לא חוששת לדבר עליהם בפומבי.

באחד הפרקים בסדרה, תיארה זמרת הפופ שהיא מוכנה לנסות הכל כדי להיכנס לכושר. בעודה נוסעת ברכב שטח, חברתה אמרה לה שאמא שלה מכירה מישהו ששותה את השתן שלו כל יום. מסתבר שהזמרת מקשיבה לעצות שחברות שלה מספקות לה, בראיון ל-BBC היא סיפרה שהיא ניסתה להיות בריאה ולכן היא שתתה את השתן שלה. "מישהו ניסה לקחת ממני את הפיפי שלי, ואמרתי, 'זה שלי!' אז חטפתי את זה ולקחתי שלוק וזה היה ממש מגעיל, אז אני לא עושה את זה יותר".

שבירת הטאבו: האם השתן שלנו באמת בריא לנו?

עיצובים סקסיים, מרלין מונרו כמדבקת קיר של מטפטים, 406 שקלים. (צילום: יחצ)
צילום: יחצ

ההרגלים של מרילין מונרו

היא נחשבת להתגלמות הזוהר ההוליוודי, אבל ספר שיצא בשנת 2007 חושף הרגלים פחות זוהרים של הכוכבת ואייקון הפופ מרילין מונרו. ספר תיעודי על השחקן קלארק גייבל, שכיכב ב"חלף עם הרוח", מצטט מקורבים של השחקנית ולפיהם היא מיעטה להתרחץ, ישנה בעירום ואכלה הרבה במיטה. על פי העדויות, הרגלי הניקיון שלה היו כל כך נוראים עד שהם גרמו לכמה ממשרתיה להפסיק לעבוד אצלה. בין היתר נכתב כי: "היו לה ערימות עצומות של כלים מטונפים בחדרה. ברגע שהיא הייתה שבעה, היא הייתה מכניסה את שאריות המזון מתחת לסדינים, נחה על המיטה ומשאירה למשרתיה לסדר". היא גם סבלה ממה שהיום יתואר כתסמונת המעי הרגיז.