לא לבעלי קיבה רגישה: כזאת עוגה שופטי "הקינוח המושלם" לא שיערו שיקבלו. ככל שעוגת הג'וק הענק ירדה אליהן מהמעלית, יחד איתה ירדו גם שנים מחייהן של קרין ואסטלה. "אתם נורמליים? זה ריאליסטי בצורה דוחה", טענה גורן. גם אסטלה לא נשארה אדישה למראה יוצא הדופן. "אני מכניסה את זה עונה הבאה לחוזה, מעכשיו אני לא טועמת דברים שנראים כמו הצרות שלי".

אם תשאלו את האומנית, זה בדיוק מה שהיא ביקשה להשיג כשהגיעה לתוכנית הקינוחים המשוגעת (פרק חדש הערב, אחרי "החדשות", קשת 12). "אני מעצבת עוגות לא רגילות, וכל דבר אפשר להפוך לעוגה. אני חייבת שהוא ייצא בדיוק כמו שצריך, מהרגליים ועד המחושים", אמרה שמרית אטיאס, המוח מאחורי הרעיון, "אני רוצה שהשופטים יצרחו לפני שהם בכלל יטעמו".

תאמינו, או שתקוו שאנחנו משקרים, אבל בשנים האחרונות נראה כי יש מי שמייחל שנוכל למצוא חרקים בסופר הקרוב לביתנו. לפי דברים שעלו בכתבה של The Economist, למרות שזה לא אינטואיטיבי, אכילת חרקים רווחת בקרב בני אדם, וכיום ישנם כשני ביליון אנשים ברחבי העולם שאוכלים חרקים באופן קבוע. התחזיות צופות שעד 2050 המספרים יעלו עד לעשרה ביליון, שזה בעצם אוכלוסיית כל העולם. גם במחקר - Journal of Agriculture and Food Chemistry כבר מכירים בסגולות הבריאותיים שיש לפרוקי הרגליים.

אז זה הזמן להרגיע. לא מדובר בקריאה לצאת במסע ציד של חרקים בגינה הציבורית כאילו הייתם טימון ופומבה. החרקים שמיועדים לאכילה מגודלים בתנאים סטריליים, ובעתיד הקרוב לא סביר שנקבל תולעים כתוספת לפיצה, אלא יותר כתחליפים למשקאות חלבון או קמח.

הקינוח המושלם - קרין גורן, אהרוני ואסטלה (צילום: הקינוח המושלם, קשת 12)
בקרוב נראה חגב על הצלחת? | צילום: הקינוח המושלם, קשת 12

כדי לעזור לכם לאמץ את השינוי, הנה כמה יתרונות שעשויים לשכנע אתכם לרעיון של תזונה ממבוססת חרקים:

  1. ניתן לאכול אותם במגוון דרכים: מטוגן, מאודה, מבושל, צלוי ואפוי.
  2. חרקים עשירים בחלבונים (בין 60 ל-70 אחוזים) ויש בהם יחסית מעט שומן ופחמימות.
  3. נמלים מכילות ויטמינים רבים כמו ברזל, מגנזיום ואשלגן.
  4. חרקים רבים מספקים מגנזיום, ברזל וערכים תזונתיים אחרים לא פחות מאשר בשר. 
  5. צרצרים עשירים בסידן, טרמיטים הם מקור עשיר במיוחד לברזל וחגבים מעולים למערכת החיסון ותורמים לבריאות. לא תאמינו: ניתן למצוא בחגבים פי חמישה נוגדי חמצון מאשר במיץ תפוזים טבעי.
    מלך האריות (צילום: Disney באדיבות yes)
    לא לדאוג, אין צוך לצאת ולחפש חרקים בגינה הקרובה | צילום: Disney באדיבות yes
  6. תולעי מאכל, חגבים וצרצרים בעלי ריכוז גבוה יותר של סידן, נחושת ואבץ בהשוואה לנתח סינטה.
  7. בעזרת שימוש בתולעים ניתן לדאוג למקומות נחשלים ברחבי העולם ולשפר את חייהם בצורה קלה יחסית.
  8. חרקים מעולים לסביבה בגלל שהם לא תופסים הרבה מקום וניתנים לגידול תחת תנאים שונים.

חשוב להגיד: למרות שספק שאחרי כל זה הצלחנו לשכנע מישהו, מדובר בהמלצה בלבד. אז בפעם הבאה שאתם פוגשים בחרק תיזכרו שאולי בקרוב תוכלו להזמין "פסטת תולעי משי ברוטב אלפרדו". אם זה מפתה או מחריד יקבע הזמן.