הגוף שלנו הוא המקדש שלנו. כן, קלישאה לעוסה אבל אין נכונה ממנה. הזדמנות טובה להבין שאם אנחנו לא נדאג לעצמנו, הקורונה בוודאות לא תעשה זאת למעננו. גם ללא איום גדול של מגפת ענק, אנחנו מספיק נבונים להבין שיש משמעות אדירה למה שאנחנו מכניסים לגוף שלנו ואיך אנחנו מתייחסים אליו ביומיום. הבריאות היא הכול, בריאות פיזית כמו נפשית. הנה שבעה טיפים שמומלץ ליישם כבר מעכשיו לאיכות חיים טובה יותר.

צאו לשמש

למזלנו הרב ישראל היא מדינת קיץ כמעט תמידית והחשיפה לאור יום ולשמש מהותית לאנרגיות שלנו, להפרשת המלטונין שלנו וכמובן לייצור ויטמין D, כל עוד הכל נעשה באופן מידתי ובריא. ויטמין D הוא אחד הוויטמינים החשובים ביותר בגופנו, והוא נוצר מהמגע של קרני השמש עם העור שלנו. הגוף שלנו יודע לייצר ויטמין זה גם לבדו, אך לא ברמה מספקת. עשו זאת בבקרה, הימרחו נכון אבל צאו לאור היום, זה ישפר את יומכם ברגע.

 

שתו (הרבה) מים

יש להניח שאתם מכירים את הטיפ הזה גם מתוך שינה, וסביר להניח שאתם עדיין לא שותים מספיק. קיץ או חורף, הגוף שלנו זועק לכמויות מים משלל סיבות: בריאותיות, אסתטיות או אנרגטיות: מים תורמים לחילוף חומרים תקין, מונעים התייבשויות, מועילים לעור הפנים ולתהליך האנטי-אייג'ינג, מעניקים תחושת שובע, שומרים על ערנות וחיוניות, מפחיתים מיגרנות וצרבת ומפחיתים סיכונים למחלות שונות. כמה לשתות? בגדול, כמה שיותר (מבלי להגזים, כן?) ליטר וחצי-שניים ואתם לגמרי במינונים המצוינים.

 הרבלייף  (צילום: shutterstock| Subbotina Anna)
צילום: shutterstock| Subbotina Anna

מתקשים לצרוך כל כך הרבה ביום? יש שלל דרכים לגרום לזה לקרות. אחת מהן היא לשדרג את טעם המים ואף את תכונותיו. תרכיז משקה אלוורה הוא משקה צמחי שמכיל מגוון מינרלים, פרוטאינים, הוא מסייע בניקוי פנימי, מרגיע את הקיבה ואת מערכת העיכול והכי חשוב לכם: מגיע בשני טעמים: טבעי ומנגו. מה שיעזור לכם לסיים את הבקבוק מהר מאוד.

 

תאכלו טוב

ירקות, פירות, מזון מגוון ועשיר בסיבים תזונתיים. רגע, מה? בואו נדבר רגע על סיבים תזונתיים שחוזרים בכל טיפ אפשרי אבל לא תמיד אנחנו זוכרים מה הם רוצים מאתנו. אז מעט סדר: מדובר למעשה בפחמימות מורכבות שמקורן במזון מן הצומח בלבד (תפוזים, תפוחים, שעורה, שיבולת שועל, שעועית וברוקולי למשל). הן לא מתעכלות ומתפרקות בקיבה, אלא עוברות בשלמותן מן המעי החוצה. למה הם טובים? הובלת פסולת אל מחוץ לקיבה, תחושת שובע וגדילה של חיידקים טובים בקיבה. ישנם סיבים מסיסים במים ולא מסיסים (אגוזים, עלים ירוקים).

וחזרה לתפריט שלכם: רוצים לצרוך את הכמות הנכונה? ובכן, ההמלצה עומדת על כ-20-30 גרם של סיבים תזונתיים אותם תוכלו לצרוך באמצעות המזון כמובן, וגם בעזרת אבקת סיבים תזונתיים של הרבלייף אותה ניתן לשלב בשייקים, בדייסות ובמרקים. מנה אחת של אבקה כזו מספקת 25 אחוז מהקצובה היומית, מכילה סיבים מסיסים ולא מסיסים, פחות מ-15 קלוריות ובעלת טעם עדין של תפוח ולכן מומלצת בשייקים ובדייסות.

הרבלייף (צילום: סטודיו דיטיילס )
צילום: סטודיו דיטיילס

 

תישנו

מלבד העובדה שמדובר בעונג טהור, מדובר בצורך חיוני. אדם בוגר (18-64) צריך לישון  בין 7-9 שעות ביום. שינה מאפשרת תפקוד נוירולוגי תקין ללמידה, לשינון ולהבנה. לא ישנתם טוב? זה מעלה את הסיכוי שהזיכרון ייפגע וכן כושר השיפוט, כמו גם מעלה את רמת הסיכון למחלות כמו שבץ, מחלות לב וסוכרת. המלצת הבית: אל תלכו לישון מאוחר מדי, וגם אל תקומו מאוחר מדי. לא חייבים להיות חלק ממועדון החמש בבוקר הנמרץ, אבל גם אין צורך לפתוח את היום ב"מועדון ארוחת הצהריים".

 

תזוזו

תלכו, תרוצו, תנועו במרחב. תעשו פעילות אירובית. 20 דקות ביום. לא מהספה למטבח. תעלו במדרגות, תחנו מעט רחוק יותר, תקפצו עם הילדים, תרקדו איתם. זה תורם רבות לגוף, לנפש, לאנרגיות ולתחושת הדימוי העצמי בסוף היום. אפשר לזרוק שמות של הורמונים ותרומתם לתחושה שלנו, אבל בסוף היום, כשמתמצתים את זה – העובדה שעשיתם כושר, גם היום, נותנת לכם לחוש גאווה שלא נפלתם שוב למלכודת השוקולד וההשתבללות.

הרבלייף  (צילום: varuna| shutterstock)
צילום: varuna| shutterstock

תעשו מעשה טוב

זה לא יוריד לכם במשקל, זה לא ישפר את עור הפנים שלכם, אבל זה ירחיב את הלב שלכם בכל כך הרבה מובנים. מעשי חסד אקראיים מעניקים לנו תחושה של ערך. זאת יכולה להיות שיחה או הודעה למישהו יקר, לוותר על הכסא שלך ברכבת למען מישהו אחר, להציע את התור שלך לרופא לאדם שנחוץ לו יותר.

 

תתפנקו

תבשלו ארוחה מזינה שאתם אוהבים, תעשו שופינג אונליין, תמלאו אמבטיה עם שמנים ארומטיים או תעצבו מחדש את הדירה– סתם כי בא לכם. לא רק ביום הולדת, או רק ביום נישואים. עשו זאת אחת לכמה זמן, דברים שמשמחים אתכם, בלי סיבה, בלי תירוץ. המציאו לעצמכם בכל שבוע משימה לצפות לה, שאינה סיזיפית ושאינה דורשת מאמץ, אלא רק ציפייה אמיתית והנאה. החיים מורכבים גם ככה, זמנו לכם את הצ'ופרים שלכם.