לרון שוורץ יש שגרת חיים די עמוסה. הוא מנהל תחנת כוח סולארית בצאלים, יש עליו המון לחץ ואחריות, הוא מתגורר כשעתיים נסיעה מהעבודה, ואם כל זה לא מספיק - הוא משתתף ב"חתונה ממבט ראשון" (הערב, אחרי החדשות, קשת 12) ושם את עצמו בלב הפריים טיים - חשוף לביקורות ולתגובות הקהל. זה לא קל לנהל את כל זה ועדיין להישאר רגוע, אבל רון מדגים לנו כל פעם מחדש איך עושים את זה נכון.

ראינו אותנו במהלך הפרקים מקפיד לקחת איתו תמיד משהו לנשנש בנסיעות הארוכות לעבודה, תה זה לגמרי אחד הדברים החביבים עליו, ובפרק האחרון הוא אפילו הציג כושר מצוין באקרו-יוגה. אז שאלנו אותו את השאלות החשובות באמת כדי לאמץ ממנו כמה טיפים על בריאות, על החיים עצמם וגם כדי להכיר אותו קצת יותר טוב. 

עצה טובה שהיית נותן לעצמך בגיל ההתבגרות.
"קח הכל בקלות. אל תיתן לאנשים שלא חשובים לך להשפיע עליך או על צורת המחשבה שלך. אם תשמע משהו שלא מוצא חן בעיניך, אל תיקח את זה ללב. תמיד הגדרתי את עצמי כבן אדם מאוד רגיש, אני יכול להיפגע ולקחת דברים ללב, ככה זה היה כשהייתי יותר צעיר, היום אני יודע לסנן את זה. הייתי מאוד רגיש ונפגעתי בקלות. לקחתי ללב כל מה שאמרו לי. בסופו של דבר צריך לדעת מה באמת הקרובים אליך חושבים ולא מה כל אחד חושב ואומר".

טל רואה ורון שוורץ  (צילום: חתונה ממבט ראשון, קשת 12)
צילום: חתונה ממבט ראשון, קשת 12

קרייב מושחת במיוחד שאתה לא מצליח להתגבר עליו.
"עוגת שוקולד חמה עם גלידה, אמא שלי מכינה אותה בכל צאת כיפור. כל הצום יש לי תאווה לזה, אני רק חושב על העוגה וזה הדבר הכי טעים שיכול להיות".

הארוחה שאתה הכי משקיע בה ביום.
"בארוחת בוקר לצערי אני קצת מזלזל. בדרך כלל זה משהו קטן לדרך עם הקפה, צהריים אני די עסוק במהלך היום בעבודה אז אני אוכל מה שיש, לפעמים גם לא בריא. אין ספק שבארוחת ערב אני הכי משקיע כי יש לי הרבה זמן ואני בדרך כלל משתדל להתאמן, ואחרי אימון יש לזה חשיבות. אני מתאמן שלוש פעמים בשבוע, גם אימוני כוח וגם ריצות בים. אז אחרי אימון אני דואג לאכול ארוחה עשירה בחלבונים, גבינות וירקות. גם אין דבר כזה יום שאני לא אוכל פירות וירקות, אני אוהב בערב לשבת מול הטלוויזיה עם צלחת פירות".

הרגל טיפוח סודי שמשאיר אותך צעיר.
"אני לוקח מאמא שלי כל מיני טיפים, היא אלופה בזה. הדבר הכי טוב שהייתי עושה זה לשתות לימון סחוט עם מים על בטן ריקה, לצערי הפסקתי. זה מנקה את הקיבה ואת כל הרעלים, זה עוזר לחומציות של הפנים והעור, יש בזה הרבה דברים טובים".

ה"שיגעון" הקטן שרק החברים הקרובים שלך מכירים.
"להציל בעלי חיים. ממש עכשיו גיסתי שלחה לי על גוזל של יונה, ואני הולך לטפל בו. אני מהאנשים שמזעיקים כשרואים חיות פצועות, מהילדות הייתי מביא כל הזמן הביתה להורים. פעם אחת הבאתי נחש כשהייתי ילד ושמתי אותו באקווריום ריק בגינה, הייתי מביא יונים פצועות, פעם נדבקתי בגלל זה בכינים של היונים, הן נכנסו לי מתחת לעור. טפלתי לא מזמן בקיפוד שהראש שלו נכנס בקופסת שימורים. לאחרונה אחד העובדים שלי הגיע עם רכב לעבודה ושמעתי יללות של חתול מהמנוע, הייתה גורת חתולים בתוך המכסה מנוע, ואנחנו מטפלים בה עד עכשיו - עיקרנו אותה ועשינו חיסונים. יש לי גם כלבה שאימצתי בעבודה. אין מצב שאני אסע בכביש ואראה חיה פצועה ולא אעצור לטפל".

טל ורון מתבשרים על החתונה הקרבה  (צילום: מתוך חתונה ממבט ראשון , קשת 12)
"אני רוצה לעבוד על עצמי ולשנות הרגלים" | צילום: מתוך חתונה ממבט ראשון , קשת 12

אמונה תפלה שאין מצב שאתה מוותר עליה.
"אם אני נכנס למקום חדש או משהו חשוב אני נכנס ברגל ימין. גם לחופה נכנסתי ברגל ימין. זה הדבר היחידי שאני מקפיד, מעבר לזה אני לא בן אדם של אמונות תפלות. אם אני אראה חתולה שחורה אני לא אירק".

תרופת הסבתא הכי שווה שלך.
"בצל עם דבש לכאבי גרון. זה קצת קשוח אבל זה לא כזה נורא כי הדבש יותר חזק. חותכים את הבצל, שמים בתוך כלי עם דבש, נותנים לו חצי שעה, ואז אוכלים את הדבש בלי הבצל. הבצל מוציא נוזלים והם מתערבבים עם הדבש, זה אחד הדברים הכי טובים לגרון".

הטריק שלך להתמודד במצבי לחץ.
"לעשות בינג' על סדרת טלוויזיה. זה סוג של אסקפיזם ובריחה מהמציאות, אם אתה לחוץ או מוטרד. בעבר זה היה כשהייתה לי משימה חשובה, הרבה עבודה, לחץ בלימודים כשעשיתי שני תארים יחסית תובעניים. גם בעבודה וגם בלימודים אם הייתה לי תקופה לחוצה והייתי רוצה לברוח זה אחלה בריחה מהמציאות. זה מרגיע אותי להיכנס לעולם אחר, לתוך סדרה. לאחרונה ראיתי את 'אמפריית הפשע', עכשיו אני משלים את 'משחקי הכס'".

העצה הכי טובה שאימצת מהמאמן לחיים שלך.
"הכל יחסי בחיים. אמא שלי תמיד אופטימית ורואה את הצד הטוב, אני יכול להגדיר אותה כמורה לחיים שלי. הכל יחסי בחיים באמת נוגע לי ואני מאמין בו, כי אם אתה בתקופה שלא טוב לך - תדע שיש אנשים שיותר לא טוב להם ממך. תמיד יכול להיות יותר גרוע ותגיד תודה על מה שיש. המשפט הזה מכניס לפרופורציה".

_OBJ

שלוש פעולות קטנות שאתה עושה בשביל עצמך כל יום .
"כל בוקר כשאני קם אני אומר 'מודה אני'. תמיד הייתי בן אדם רוחני, אני אפילו לא מגדיר את עצמי בן אדם דתי, אלא רוחני, שמאמין בהשגחה עליונה. כשאני קם בבוקר אני אומר 'מודה אני' וזה נותן לי תחושה טובה להתחיל את היום. דבר שני, אני מטפל כל יום בצמחים. אם חלילה אחד מהעציצים נובל, אני נובל איתו, אני מרגיש לא טוב יחד איתו ואני עושה הכל כדי להציל אותו. כשהם פורחים ויפים זה עושה לי טוב על הנשמה. דבר אחרון, אני מצחצח שיניים לפני השינה, פעם לא הייתי מקפיד, והיום אני מאוד מקפיד על היגיינת הפה, גם אם אני אחזור מבילוי עייף - אני לא נכנס למיטה בלי לצחצח".