לאחר שעברה 2 לידות והייתה מרוצה מגזרתה הכללית, דבר אחד אחרון הפריע לרוית (45) - ה"צמיג" במותניים. גם כשהיא לבשה חולצות רחבות הוא בלט והתחושה הזו הפריעה לה מאוד. "אחרי כל לידה הוא התעבה יותר ואף דיאטה או פילאטיס לא עזרו, זה כנראה עניין של מבנה", מספרת רוית, "ואז שמעתי על המסת שומן. בהתחלה זה קצת הבהיל אותי, אבל גיליתי שלא מדובר כאן בניתוח, ובהחלמה ממנו, אלא בהליך ידידותי קליל וקצר בקליניקה - אחרי שעה, שעתיים הולכים הביתה. היום אחרי הטיפול, נשארתי באותו משקל אבל הצמיג שלי נעלם".

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

המקרה של רוית הוא קלאסי להמסת שומן – טיפול נקודתי וממוקד. לאחר ההליך, היא מספרת, הרגישה כאילו נתפסו לה השרירים בבטן "כמו אחרי אימון חזק", בנוסף, לטענתה לא נשארו לה כל סימנים אסתטיים. "אם לפני המסת השומן כל גרם שהעליתי היה בא לידי ביטוי בצמיג, אחרי ההמסה העליתי קילו וחצי אבל לא העליתי את זה  במותניים".

פיתוחים טכנולוגיים בתחום הרפואה הפלסטית מאפשרים לנו להסיר את מה שהדיאטה לא הצליחה לעשות. המסת שומן היא אחד מהם. איך זה בדיוק עובד?

"הטיפול עובד בעזרת אנרגיה של גלי רדיו (R.F.). אנרגיה זו מייצרת חום מבוקר המסייע להמסת עודפי השומן", מספר ד"ר רונן גלזינגר, מומחה לכירורגיה פלסטית ואסתטית. "לאחר הרדמת האזור מחדירים קנולה - צינורית דקה חלולה שדרכה עוברת האנרגיה ושבקצה שלה יש שני חורים דרכם שואבים את השומן המומס - לתוך רקמת השומן ובעזרת החום שנוצר ממיסים אותו והוא נשאב למיכל חיצוני. כתוצאה מהחימום נפגעים סיבי קולגן ואלסטין ותהליך זה מסייע לכיווץ העור ומיצוקו".

במה שונה המסת שומן מניתוח לשאיבת שומן?

"בשיטת "הבודיטייט" משתמשים באנרגיה של גלי רדיו הגורמת לחימום והמסת השומן. החימום משמש גם כאמצעי לסגירת כלי דם שנפגעו במהלך הטיפול. כתוצאה מכך, יש הרבה פחות שטפי דם לעומת הניתוח. יתרון נוסף בשיטת הבודיטייט הוא אפקט מיצוק העור, אשר נגרם אף הוא מהחימום שיוצר פגיעה בקולגן והאלסטין. פגיעה זו גורמת לגוף לייצר קולגן חדש אשר משמש למיצוק העור. בשתי השיטות ניתן לשאוב עד 5 ליטרים בניתוח אחד, עפ"י הנחיות משרד הבריאות".

הטיפול אורך בין 30 דקות לשעתיים, תלוי באזור בו מטפלים, ויכול להיעשות בהרדמה מקומית, טשטוש או הרדמה מלאה. "החזרה לשגרה היא ברוב המקרים בין יום לשלושה ימים, לעומת זאת, בניתוח שאיבת שומן יש יותר שטפי דם, אין טיפול בעור וזמן ההתאוששות הוא לפחות שבוע ימים", מספר ד"ר גלזינגר.

כמה זמן המסת שומן קיימת בשוק?

"מכשיר הבודיטייט הוא מכשיר ישראלי המיוצר ע"י חברת אינווסיקס הממוקמת ביוקנעם. הטיפול נמצא בשוק מ-2009 ואני הראשון בישראל והשלישי בעולם להשתמש במכשיר, בין היתר אני משמש כמדריך בינלאומי המכשיר רופאים לטפל בשיטה זו". 

מיהו קהל היעד?

"הטיפול מתאים לאנשים הנמצאים במשקל תקין או מעט מעל התקין. ניתן לטפל בכל גיל (מעל גיל 18) והמגבלה היחידה היא מצבו הבריאותי של המטופל. הטיפול מיועד לאזורים בהם יש הצטברות שומן עקשנית אשר לא יורדת למרות שמירה על משקל יציב".

שומן (צילום: אימג'בנק / Thinkstock)
הטיפול מתאים לאנשים הנמצאים במשקל תקין או מעט מעל התקין | צילום: אימג'בנק / Thinkstock

עוד ב-mako בריאות:
>> שטח ההפקר: מאות גניבות מתרחשות מדי יום בבתי החולים
>> טבעונות זה פשוט: כך תעשו את השינוי
>> שותים הרבה מים כדי להימנע מהנגאובר? זה לא עובד

לשמור על משקל יציב

וכמו כל פרוצדורה רפואית, הטיפול הזה לא מתאים לכל אחד ואחת. "לאנשים בעודף משקל רב או עם עודפי עור גדולים לא מומלץ לעשות את הטיפול. ההליך אינו מתאים גם לאנשים שמצבם הרפואי אינו מאפשר זאת, כמו בעיות במערכת החיסונית, סכרת לא מאוזנת, מחלות אוטואימוניות ועוד. אך מכיוון שכל מקרה לגופו יש להגיע לרופא על מנת לקבל תשובות מדויקות".

יש תופעות לוואי?

"מיד לאחר הטיפול האזור מורדם. במהלך 24-48 השעות הבאות יכולה להיות יציאת נוזלים דרך החתכים הקטנים. תופעות לוואי מוכרות הן שטפי דם, בצקות, נפיחויות. כל אלה חולפים תוך מספר ימים. כמו כן, עלול להתפתח זיהום כתוצאה מחדירה לתוך רקמת השומן. על מנת למנוע זיהום מקבל המטופל אנטיביוטיקה למשך מספר ימים. רוב המטופלים אינם מתלוננים על כאבים. במידה ויש כאב הוא קל למדי ומשככי כאבים כמו אופטלגין, אדוויל או אקמול מספיקים בהחלט".

ברוב המקרים מדובר בטיפול אחד. אך כאשר מספר האזורים בהם רוצים לטפל הוא רב לעיתים יש צורך לפצל את הטיפול לפעמיים. "במקרה כזה ניתן לבצע את הטיפול השני שבוע לאחר הטיפול הראשון", מוסיף ד"ר גלזינגר.

האם עשוי להיאגר שוב שומן באזור שבו נעשתה ההמסה?

"על מנת לשמור על תוצאת הטיפול יש לשמור על משקל יציב. במידה ותהיה עליה במשקל, השומן יחזור גם לאזור בו טיפלנו אם כי יתכן שבמידה מועטה יותר".

אז איפה אנשים הכי רוצים להיפטר מהשומן שלהם? כן, התשובה לא מפתיעה. האזורים הפופולריים ביותר להליך המסת שומן הם, לדברי ד"ר גלזינגר, בטן, מותניים, ירכיים חיצוניות ופנימיות, זרועות וסנטר כפול. כמו כן ניתן לטפל בחזה מוגדל אצל גברים (גניקומסטיה), גב עכוזים ועוד.

האם יש אזור שלא מתאים להמסה?

"כל אזור שיש בו שומן מתאים לטיפול, כמובן בהתאם לבדיקת רופא".

מחיר: "עלות הטיפול מתחילה מ- 15,000 לאזור ותלוי בגודל האזור או מספר האזורים. המחיר לסנטר כפול 11,000".

איפה: "הניתוח מתבצע בחדר ניתוח בבתי חולים פרטיים".

>> איך שורפים 200 קלוריות בלי לעשות כלום?