נשים המעודכנות בצו האופנה נוטות לזרום עם הטרנדים של התקופה. אך באופנה כמו באופנה, טרנד שחלף יחזור ויופיע כעבור כמה שנים. עובי הגבות למשל. כן כן, המעבר מגבות דקיקות לגבות בעלות נוכחות קורה מדי כמה שנים, ומי לא זוכרת את הגבות הדקיקות של מרלן דיטריך או את הגבות המרשימות של ברוק שילדס. אפילו ג'וליה רוברטס סיפרה כי בגיל 19 היו לה גבות עבות והטרנד התאים לה מאוד, אך בניינטיז השתנה הטרנד וכולן מרטו – אז גם היא, ועד היום היא מתחרטת על כך כי לא הצליחה להצמיח את הגבות מחדש.

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎B S Fans ❔‎‏ (@‏‎brookshieldsphotos‎‏)‎‏

מה הסיבות שעלולות לגרום לקרחות באזור הגבות ולצמיחה דלילה? שאלנו את ד"ר סיון מרסר, מומחית ברפואת עור, אסתטיקה ולייזר, והיא שלפה לנו כמה סיבות בפינצטה. 

"התופעה נקראת בשפה הרפואית מדרוזיס, ומאופיינת באובדן מלא או חלקי של שיער הגבות או הריסים", היא מסבירה, "הסיבות לכך מגוונות, ואבחון מדויק הוא הצעד הראשון בטיפול. בין הסיבות העיקריות אפשר למצוא מצבים אוטואימוניים, גנטיים, זיהומיים, אנדו-קרינולוגים, תזונתיים ונפשיים". מרסר אומרת כי אובדן גבות עלול לגרום למצוקה משמעותית ואף לחרדה והשפעה על הדימוי העצמי לסובלים ממנו, ומכאן חשיבות האבחון והטיפול בתופעה עצמה וכן בסיבות שגרמו לה". והיא מפרטת: 

מחלות סיסטמיות

מחלות המתפשטות ומשפיעות על מערכות הגוף השונות, בהן על היעדר צמיחת השיער ו/או התקרחות. מחלה סיסטמית מערכתית משפיעה על הגוף כולו, או על כמה מערכות איברים, בניגוד להשפעה נקודתית.

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Beauty Secrets by Olga‎‏ (@‏‎beautysecretsbyolga‎‏)‎‏

מחלות עור

מחלות עור רבות יכולות לפגוע בצמיחת הגבות, חלקן כרוניות וחלקן הפיכות. אטופיק דרמטיטיס, סבוראה, פסוריאזיס, פטרת, אקזמה ועוד. מחלות דלקתיות מגרות את האזור, מייבשות אותו וגורמות לקילופים ונשירה באזור המודלק. כאשר מוקד המחלה הוא הפנים ואזור הגבות, נראה נשירה, צמיחה דלילה ואף קרחות נקודתיות באזור. אלה מחלות לא מסוכנות אך מטרידות מאוד ובעלות אספקט אסתטי.

תת פעילות של בלוטת התריס

להורמונים יש השפעה ישירה על מערכות הגוף השונות. אם היו לכם גבות וריסים מלאים, ופתאום שמתם לב כי הגבות מדוללות, זה סימן שכדאי לבדוק ולשלול סיבות כמו גיל, או צריכה עודפת של ויטמין כלשהו. אם נושרות רק השערות בחלק החיצוני של הגבות, ייתכן שזו תסמונת האשימוטו, ביטוי כרוני לתת-פעילות בלוטת התריס.

> איך מאזנים את בלוטת התריס בדרכים טבעיות?

אלופציה אראטה

אלופציה אראטה היא מחלה שפורצת באופן פתאומי. היא אינה מסוכנת אך לרוב תשאיר קרחות באזור הקרקפת והפנים אבל גם בשאר הגוף. כאשר היא פוגעת בגבות, היא משנה את כל מראה הפנים. במקרה כזה מומלץ לבצע בדיקות דם כדי לשלול מחלות פנימיות אחרות, שלעתים האלופציה היא הסימפטום להן.

עיצוב גבות לא מקצועי

אנו חיים בעידן רווי במעצבי גבות, קוסמטיקאיות ושיטות לעיצוב גבות. חלק ממעצבי הגבות לא באמת מקצועיים, וחלק מהשיטות כרוכות בסיכונים. ישנם מקרים לא מעטים שנשים שעברו עיצוב גבות קבוע סובלות מנזק בלתי הפיך. גם מעט השיער שהיה להן נשר, נותרו צלקות וכתמי צבע. משרד הבריאות אינו אחראי על תחום זה ולכן התחום פרוץ.

>> עברתי ייסורים: נשים מתלוננות על סכנות האיפור הקבוע

הצגת פוסט זה באינסטגרם

‏‎פוסט משותף על ידי ‏‎Julia Roberts‎‏ (@‏‎juliaroberts‎‏)‎‏

>> כללי הזהב: מה לא לעשות אחרי מיקרובליידינג בגבות

תזונה לקויה ולחץ נפשי

לתזונה השפעה עמוקה על גופנו, לטווח הקצר והארוך. חסר בוויטמינים ומינרלים עלול להוביל לנשירה מוגברת גם בגבות. לכן חשוב לבדוק אם חסר לנו רכיב המאיץ את הנשירה.

זה בטבע שלנו

כפי ששׂער הראש נושר ומתחלף, התאים בגוף מתחלפים, הגיל עושה את שלו וגם הגנים שלנו – טבעי שיהיו תקופות של נשירה ותקופות של צמחיה גם בגבות ובריסים. אם הנשירה משמעותית ומתחילה התקרחות, מומלץ לפנות לרופא עור מומחה לבירור כדי לשלול מצבים פתולוגיים.