חנוכה בצל מלחמה: בבית החולים אסותא אשדוד ציינו אתמול (רביעי) רגע של אור בעת הדלקת נרות מיוחדת. את הנרות הדליק רס״ן (מיל׳) י׳, שלחם בעוז ברצועה ונפצע קשה באחת הפעולות. במהלך האשפוז מצבו התייצב, אך הרופאים נאלצו לקטוע את רגלו, וכיום הוא מאושפז במצב בינוני ונדרש לעבור תהליך שיקומי.

רס״ן י׳ הגיע אמש אל המקום שמסמל חיים חדשים - התינוקייה של בית החולים, שם הצליח לרגש אלפים עם הדברים המרגשים שאמר בעת הדלקת הנרות. ״אני רוצה למסור הרבה הצלחה לחיילים שלנו בעזה ולחיילים שלנו בצפון. תעשו את העבודה, ותחזרו הביתה בשלום", אמר. "אני רוצה גם לשלוח מפה מסר של אחדות לעם ישראל. לא משנה יהודי, דתי, חילוני, שמאלני או ימני. הכי חשוב שאנחנו ישראלים. אף אחד לא ייקח את זה מאתנו. אנחנו עם אחד וכך זה צריך להיות״.

״זכינו לארח את הגיבור המקסים הזה, והוא חיזק את כולנו״, אומרת טל דדיה, מנהלת מועדון היולדות של בית החולים. ״מדובר במלח הארץ. בחור צעיר, לוחם קטוע רגל, שהעניק לכל מי שעמד שם כוח להאמין שאפשר לחשוב טוב, למרות המצב. הוא בקושי מדבר והקול שלו מאוד חלש, אבל הוא אמר דברים משמעותיים. זה מדהים לראות בן אדם שנלחם על המדינה שלו ואיבד רגל, ולמרות הכל הוא מדליק נרות במקום שבו חיים מתחילים״.

היא מספרת שלמרות הפציעה הקשה שעבר, וחרף תהליך השיקום הארוך שעוד מצפה לו, מדובר באדם מיוחד שבוחר לראות את החיובי. "למרות הכל הוא ממשיך להיות אופטימי ולשמוח על כך שהוא בחיים. הוא אומנם הודה לצוות, אבל בסופו של דבר הכל בזכות כוח הרצון שלו והבחירה שלו בחיים״. 

אסותא אשדוד (צילום: אסותא אשדוד)
אסותא אשדוד | צילום: אסותא אשדוד

דדיה מספרת שההורים שהשתתפו בטקס התרגשו מהמעמד. "גם אנחנו בכינו. זה באמת סוג הדברים שיכולים לקרות רק בישראל. הוא היה עם המשפחה והחברים ובירך על 7 נרות חנוכה במקום שבו מתחילים חיים אחרי התופת שהוא עבר. באמת נגמרו המילים".

מה הכי ריגש אותך?
״הנחישות שלו לדבר על החיים ועל ההקרבה. אין בו כעס על שום דבר. הוא מאמין בדרך. הוא רק בן 32, ואפשר לצפות שמישהו בגילו שספג פציעה כזו יהיה במצב רוח ירוד, אבל למרות כל הקושי הוא אומר דברים כאלה מדהימים. בעיניי זו גדולתו. אני מסתכלת עליו ומבינה שהוא הכוח שלנו".

איך העבודה במחלקת יולדות בימים שבהם יש כל כך הרבה סיפורים קשים?

״לצד מסוקים שנוחתים כאן, אנחנו בהחלט גם מביאים חיים לעולם. בקומה שמעל חדרי הטראומה נמצאים חדרי הלידה. למטה יש דם אחד, ולמעלה דם אחר. מגיעות נשים מהעוטף ומיישובים יותר רחוקים, ואנחנו מביאים חיים לעולם כשבקומה מתחתינו עוסקים בהצלתם״.