ההתחממות הגלובלית משפיעה עלינו במובנים רבים. גם החשיפה לשמש משפיעה באופן ניכר על השיער ועל עור הקרקפת. ממש כמו שדואגים לעור הפנים, חשוב לדאוג גם לשיער.
הטיפים הבאים יסייעו למזער נזקים בטווח המיידי והארוך.

חבשו כובע: זה לא סתם טיפ שנתנו לנו הסבתות. חשוב להקפיד לחבוש כובע או מטפחת כשנמצאים מחוץ לבית, בייחוד כשנמצאים בבריכה או בחוף הים. לפני החבישה, מומלץ למרוח על השיער תכשיר הגנה עמידים בפני מים שיסייע ליצור שכבת הגנה שתשמור עליו במשך מספר שעות. יש לחזור על הפעולה בהתאם לצורך במשך השהייה. כמו כן, חשוב לקחת פסק זמן מהשהייה בשמש ולשבת במקום מוצל.

שטפו היטב את השיער לאחר השהייה בים או בבריכה: כאשר חוזרים הביתה מהבילוי במים, חשוב לבצע ניקוי יסודי של השיער ושל העור משאריות המלח או הכלור שהצטברו בשיער. חפפו את השיער בשמפו מתאים והשתמשו במסכת הזנה שמותאמת לסוג השיער. במקרה של שיער ארוך במיוחד שמתהדר בצבע מלא או עם גוונים חשוב מאוד להקפיד להשתמש במוצרים יעודים שימנעו נזקים מיידיים בצבע השיער.

הסתפרו בתדירות גבוהה יותר: אם אתם נחשפים במידה רבה למזג אוויר חם ויבש בעונת הקיץ, כדאי שתשקלו להסתפר אחת לשלושה עד ארבעה שבועות, כדי שתוכלו לגזור קצוות מפוצלים שניזוקו מהחשיפה. כך תצמצמו באופן משמעותי את "שבירת השיער".

אישה מתקלחת (צילום: carol.anne, Shutterstock)
אחרי הביקור בים חפפו היטב את השיער | צילום: carol.anne, Shutterstock


בחרו במוצרי השיער הנכונים לעונה: כדאי לשמוע המלצה מקצועית ממעצב השיער שלכם, שיוכל להסביר לגבי שימוש במוצרי שיער שיתאימו לשערכם בצורה האופטימלית.

אין להשתמש בגומיות שאינן מיועדות לאיסוף השיער: כשמסירים גומייה כזאת בתנאי חום וזיעה, השיער עלול להיקרע. 

רצוי להימנע ככל שניתן משימוש באביזרים ובקישוטי שיער או בקליפסים שמהדקים אותו יתר על המידה: קשתות שנצמדות לשיער למשל, יוצרות בעת מגע עם חום רמת חומציות שמופרשת לשיער וגורמת לקשת לשפשף את השיער, וכך השורש נחלש מה שעלול אף לגרום לקרחת קטנה.

הימנעו משימוש באביזרי שיער: רצוי להימנע ככל שניתן משימוש באביזרים או בקישוטי שיער כמו קשתות או סרטים, וכן רצוי להימנע מאיסוף השיער על ידי קליפסים שלרוב מהודקים יתר על המידה.

עושים פן? השתמשו בקרם הגנה לשיער: הקיץ הוא גם עונת האירועים והחתונות, מה שגורם לרבים מאתנו להשתמש במוצרי חום כמו מייבשי שיער ומחליקים למיניהם. לפני השימוש במוצרי חום יש להשתמש במוצרי הגנה ייעודיים, שישמרו על השיער ויתרמו לתוצאת ייבוש טובה יותר לאורך זמן. מומלץ להשתמש בקרם החלקה מטפח, המזין ומגן על סיבי השיער ומעניק לו ברק והגנה על הקצות. כמו כן, ניתן להשתמש במוצרים המכילים סיליקון, כמו סרום סיליקון מרוכז.

כמה זמן יחזיקו לכם מעמד הדברים בבית, מייבש שיער, t (צילום: thinkstock)
חשוב להשתמש בקרם ייעודי להגנה על השיער לפני ייבושו | צילום: thinkstock

אל תוותרו על מסכה: למניעת קצוות יבשים מומלץ להשתמש במסכה לשיער יבש עד יבש מאוד. המסכה מזינה את השיער גם בשכבות החיצוניות וגם בשכבות הפנימיות ומשחזרת את הברק והרכות הטבעיים שלו. לשיער עם תוספות, מומלץ להשתמש במסכה קלילה כדי לא להכביד על עור הקרקפת המזיע. לבעלי שיער מתולתל, מומלץ למרוח קרם לחות או מסכה מועשרת בלחות, שיעניקו לו הזנה ויצמצמו את נזקי החשיפה לשמש ולמי המלח והחול.

 

הכותב הוא אילן מרגלית, מעצב שיער, שגריר לוריאל פרוסיונל