בפעם הבאה שתתעצלו למרוח קרם הגנה לפני שאתם יוצאים מהבית, נסו להיזכר בתמונה הבאה. אנחנו די בטוחים שהיא תשכנע אתכם להשקיע כמה דקות מזמנכם לטובת הגנה על העור שלכם.

כפי שאתם רואים, אלה ההשלכות המדהימות על עורה של אישה בת 92 שמרחה קרם הגנה על פניה אך לא על צווארה במשך יותר מ-40 שנה. התמונה פורסמה במקור בכתב העת של האקדמיה האירופית לדרמטולוגיה באוקטובר 2021 ושותפה לאחרונה בידי ד"ר אבי ביטרמן, רופא עור מניו יורק.

המסקנה, אם כן, חד-משמעית: לא רק שמריחת קרם הגנה חיונית להגנה מפני השפעות מסרטנות אלא שהיא גם תורמת לשמירה על עור אסתטי ויפה יותר. ד"ר מוניקה אלמן, מומחית לרפואת עור מחדדת את הדברים: "בעור שלנו יש מערכת חיסון המגנה עליו. בעת חשיפה לשמש, תאים המכונים תאי לנגרהנס נעלמים ממנו למשך 36–48 שעות, אז הוא חשוף לנזקי קרינה מיידיים ועתידים. למעשה, העור שלנו 'זוכר' שהוא נחשף לקרינה מייננת, ועם הזמן אנחנו רואים את ההשפעות: כתמים חומים ולבנים, היפופיגמנטציה, קופרוז (וָרֶדֶת; הרחבה של כלי דם וקרטוזות) וגם קשקשת, שיכולה להפוך לגידול עור.

לפיכך יש להיזהר מקרינת השמש לאורך כל השנה, ויש להביא בחשבון שהשינויים שחלים בעור יכולים להיות מאוד מהירים, וגם לכלול הופעה מתמשכת של נזקים לאחר שנים רבות. אין דבר כזה שיזוף בריא. מודעות, זהירות ושמירה על העור הן כלי מפתח לשמירה על עור בריא ויפה החל מן הילדות".                                                                                               


אגב, לפי ה-CDC – הארגון האמריקאי למניעת סרטן – קרינת UV קיימת גם במהלך החורף וגם כשמעונן, רק בכמויות קטנות יותר. לכן חשוב למרוח מקדם הגנה בכל עונות השנה, וגם להקפיד על כללי הגנה אחרים: הרכבת משקפי שמש, בילוי בצל ובחירת בגדים המכסים את העור.