לפני שלוש שנים עדי בכר, 30 , רקדנית מירושלים, חלתה בקורונה. היא התאשפזה בהדסה עין כרם, ובמהלך תקופת האשפוז אובחנה עם "מייליטיס" - דלקת בחוט השדרה הגורמת לחולשה בגפיים התחתונות. לאט-לאט היא איבדה תחושה ברגליים והזדקקה לכיסא גלגלים.

"זה קרה לקראת סוף התואר הראשון שלי ונזקקתי לשיקום ממושך", היא נזכרת. "הקורונה פגעה בדרכי הנשימה שלי והובילה לחולשה משמעותית. ביום אחד איבדתי את יכולת התנועה שהייתה חלק בלתי נפרד ממני. עד היום לא ממש ברור מה גרם לדלקת בחוט השדרה, אך היא פגעה בגפיים התחתונות".

בכר נולדה וגדלה בירושלים. היא מספרת שכבר מגיל צעיר רקדה במסגרות שונות סגנונות שונים של ריקוד. מיכל חג׳ז, חברתה הוותיקה, מכירה אותה מאז ששכרו דירה משותפת. היא מספרת שכיום עדי מטופלת בעזרת סטראואידים ותרופות נוספות המחלישות את המערכת החיסונית. לדבריה, היא נמצאת בתהליך שיקום ארוך ואינטנסיבי, שעד כה במהלכו הצליחה ללכת רק למרחקים קצרים בעזרת אביזרים מיוחדים וקביים.

עדי בכר בכיסא גלגלים (צילום: פרטי)
בכר על כיסא הגלגלים. "ביום אחד איבדתי את יכולת התנועה שהייתה חלק בלתי נפרד ממני" | צילום: פרטי


"אמרנו שאין סיכוי שהיא תצליח לבד"

לאחר שחלה החמרה נוספת במצבה של עדי שגרמה לחוסר תנועתיות גם בידיים, חג'ז וחברה נוספת של עדי בשם ענבר בן יאיר חזיז, החליטו לפתוח עבורה קמפיין מימון המונים, בתקווה שיעזור לה להשתקם. "כשהבנו שמדובר בעלויות משמעותיות, אמרנו שאין סיכוי שהיא תצליח לבד. הקמפיין נועד לספק לעדי את המעטפת האולטימטיבית עבורה, שכוללת שיקום גפה עליונה, רצפת אגן, ליווי מנטלי, התאמת סדים וגם הוצאות שוטפות".

לאחרונה עדי השתחררה מבית החולים לבית אימה, לדירה שאינה נגישה עבורה, והיא נעזרת במטפלת סיעודית צמודה. חג'ז מציינת שבשלב זה היא סיימה את מכסת השיקום המתאפשרת על ידי קופת החולים, והאופציה היחידה שלה היא שיקום פרטי שעלותו גבוהה מאוד. "כששמענו על התוכנית הרלוונטית הפרטית שיכולה לעזור לעדי, החלטנו להרים את הכפפה ולפעול. ההורים של עדי, וכמובן עדי בעצמה, אומרים לנו כל הזמן תודה גדולה על זה, אבל אנחנו פשוט רוצות להגיע ליעד בידיעה שעשינו את זה, זה מגיע לה".

כיום עדי חולמת לטפל ולעזור לאנשים אחרים, ואף להנגיש את התחום לאנשים עם מוגבלויות שונות. היא מספרת שמאז שהחל הקמפיין, היא זוכה לתגובות אוהדות מצד אנשים מתקופות שונות בחייה. "זה כלל לא מובן מאליו, מחמם את הלב ומרגש עד דמעות. פשוט זכיתי. החלום שלי הוא לחזור לעמוד על הרגליים, ללכת ולרקוד, לסיים את התואר השני בתרפיה בתנועה ובמחול המשלב טיפול רגשי ותנועתיות".

החברות הטובות שהתגייסו לקמפיין (צילום: פרטי)
החברות הטובות שהתגייסו לקמפיין. "החלטנו להרים את הכפפה ולפעול" | צילום: פרטי

מאז שהחל הקמפיין לפני כשבועיים, הן הצליחו לגייס 150 אלף שקלים מתוך יעד של 400 אלף. "הרבה אנשים מוכרים עזרו לנו, הם התחברו מיד לעדי. עופר שכטר וסנה, עדי אברהמי, קרן פלס, גיה באר גורוביץ ועוד", מציינת בן יאיר חזיז.

לסיום, בן יאיר פונה לציבור בבקשה נרגשת: "עזרו לעדי להגשים את החלום. יש לכם הזדמנות להיות חלק מהמסע שיחזיר לה את העצמאות שלה. היעד הראשוני ישמש לטיפולים ולנסיעות, וכל סכום נוסף יסייע לדירה נגישה ולהוצאות הקבועות. אנחנו מקוות מאוד להצליח להשיג את כל הסכום הנדרש".

לתרומות עבור סיוע לעדי