גוף האדם מושפע משמעותית מחום ומקור. בניתוחים פלסטיים, בהם עלולות להופיע תופעות לוואי כמו שטפי דם ובצקות, ההחלמה מהניתוחים תהיה קלה יותר כאשר הטמפרטורות יורדות. מזג האוויר הקר מקטין את הכאב, מפחית את הסיכויים להיווצרות בצקות ובכך עוזר לריפוי מהיר יותר. אילו ניתוחים מומלץ לעבור בעיקר בתקופת החורף?

>> כבר עשיתם לנו לייק בפייסבוק?

ניתוחים באזור הבטן: לאחר ניתוחים באזור הבטן יש צורך ללכת עם חגורה במשך מספר שבועות. חום רב עלול לגרום לתחושת אי נוחות, אדמומיות ואף גירוד באזור הניתוח. כמו כן, גם לאחר ניתוחי שאיבות שומן יש צורך ללכת עם מחוכים למיניהם ורצוי להימנע מחשיפה לחום רב שיוצרת השפעה ישירה על האזור.

גניקומסטיה – הקטנת חזה בקרב גברים: עדיף לעבור ניתוחי הקטנת חזה בקרב גברים בתקופת החורף, כיוון שבסיום הניתוח הגבר מתבקש ללכת עם מחוך או חגורה במשך מספר שבועות, וכן כדי להימנע מחשיפה לשמש במשך מספר חודשים.

ניתוחי פנים: אחרי פילינג (קילוף רפואי של העור) לסוגיו השונים ומתיחות פנים עור הפנים מאוד רגיש ובחלק מהמקרים, באם מדובר בניתוחי מתיחת פנים למשל, ישנן צלקות חשופות. חשיפה ישירה לשמש לאחר ניתוחים אלה יכולה לגרום לשינויים בגוון העור, פיגמנטציה ועוד. לכן יש להימנע מחשיפה לשמש, גם בזמן נהיגה, למשל, כשאנו לא מרגישים את קרני השמש באופן ישיר. ניתוחים מסוג זה מומלץ לעבור בתחילת החורף על מנת להגיע לתקופת הקיץ עם גוון עור תקין.

אשה לפני ניתוח פלסטי (צילום: esolla, Istock)
תופעות הלוואי יעברו מהר יותר בחורף | צילום: esolla, Istock

עוד ב-mako בריאות:
>> יובש בשפתיים: באיזה תכשיר הכי כדאי להשתמש?
>> ארגון הבריאות העולמי: בשר מעובד מסרטן
>> למה מתעלפים? מה קורה בגוף, ומתי זה צריך להדאיג אתכם?

ניתוחי אף, ניתוחי עפעפיים וניתוחי מתיחת צוואר: אלה ניתוחים המבוצעים גם כן באזור הפנים, אזור מאוד רגיש שקשה להסתיר אותו, בשונה ממקומות אחרים בגוף. כמו כן, לעיתים ישנן תופעות לוואי כדוגמת נפיחות ושטפי דם. לעונת החורף יתרון בכך שההחלמה וכן תופעות הלוואי ברוב המקרים יכולות להסתיים מהר יותר בהשוואה לעונת הקיץ.

ניתוחי הגדלה והקטנת חזה: על מנת לאפשר הקלה בכאב ובתחושה הכללית, ופעילות שגרתית ללא מגבלות למיניהן, מומלץ לעבור ניתוחים מאין אלה בין 3-4 חודשים לפני הקיץ.

* יש לשים לב שעל אף המלצות אלה, ההחלמה מניתוחים פלסטיים, אסתטיים וכן רפואיים באופן כללי, תלויה כמובן בשגרת החיים של כל אדם. ישנם אנשים העובדים שעות רבות בחוץ ובשמש, והם צריכים לקחת בחשבון שבתקופות חמות מזיעים יותר, דבר העלול לגרום לגירוי העור, פריחה, הופעת אודם ואי נוחות באזורי הניתוח וכן בתחושה הכללית. כאשר אנשים עובדים ונמצאים רוב שעות היום במקומות ממוזגים, ישנה חשיבות פחותה לנושא החום.

* ד"ר ירון ריסין, מומחה בכירורגיה פלסטית, חבר האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית ואסתטית

 >> מה באמת עובר לכם בראש באמצע אימון?